امتحان آیلتس چیست؟برای موفقیت در امتحان آیلتس چه نکاتی باید بدانیم؟

امحان آیلتس

امتحان آیلتس چیست؟برای موفقیت در امتحان آیلتس چه نکاتی باید بدانیم؟

امتحان آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که برای تحصیل در اکثر دانشگاه‌ها و مهاجرت به کشورها مورد نیاز است. عبارت IELTS مخفف System International English Language Testing می‌باشد لذا می توان گفت امتحان آیلتس یک سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی برای ارزیابی تسلط و میزان مهارت شما نسبت به زبان انگلیسی است.

 

امتحان آیلتس

 

راز‌های موفقیت در امتحان آیلتس چیست؟

برا ی موفقیت در امتحان آیلتس علاوه بر دانش زبانی، نیاز به دانستن نکات و تکنیک‌های آزمون می‌باشد. لذا ما در مایگریشن اسکیلز در این مطلب سعی در آشنا کردن شما با این نکات داریم.

 

نکته اول: دایره لغات خود را وسیع کنید.

در امتحان آیلتس محک زدن لغات در تمامی بخش‌های این امتحان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. گسترش دایره لغات سبب می‌شود تا بتوانید در گفتار و نوشتار، با طیف وسیعی از واژگان صحبت کنید. یکی از بهترین راه‌های گسترش دایره لغات، مطالعه کردن است. سعی کنید به جای کلمات تکی، عبارات را یاد بگیرید و کلمات جدید را در مکالمه و نوشتار خود استفاده کنید.

 

هر چقدر بیشتر کلمات جدید را تمرین و در مکالمات روزمره به کار ببرید، به همان اندازه یادگیری بیشتری اتفاق خواهد افتاد.  اگر سعی کنید به دنبال تلفظ صحیح و ریشه کلمه جدید بگردید، یادگیری معنی آن به مراتب برایتان راحت‌تر خواهد شد.

 

نکته دوم:  مهارت خواندن خود را تقویت کنید.

به عقیده بسیاری از زبان‌آموزان، تست مربوط به مهارت خواندن یا Reading در امتحان آیلتس سخت‌ترین بخش این امتحان است. خواندن روزانه حتی به مقدار کم نه تنها مهارت‌های شما را تقویت می‌کند بلکه دایره لغات شما را گسترش می‌دهد. روزنامه و مجله بخوانید. در حین خواندن، معنی کلمات را حدس بزنید و پیش روید. متن‌ها را به‌صورت هدفمند بخوانید. در متن به دنبال چه اطلاعاتی هستید و اینکه بعد از خواندن متن چه چیزی را به دست خواهید آورد؟

 

اگر هدف شما کسب اطلاعات سطحی در مورد موضوعی است، متن را سریع مرور کنید و عنوان ها و خلاصه ها را بخوانید. در شرایطی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید متن را با دقت بیشتری بخوانید. مثلا باید مقدمه ها و خلاصه ها را با دقت بخوانید. در متن های آزمون های استاندارد مانند امتحان آیلتس، خواندن دقیق پاراگراف اول و آخر (یا حداقل جملات اول و آخر آنها) پیشنهاد می شود. اما بقیه متن را می توانید به سرعت از مقابل چشم بگذرانید. درون متن باید دنبال کلمات کلیدی باشید.

 

امتحان آیلتس

 

نکته سوم: نوشتن را تمرین کنید.

برای تقویت مهارت نوشتاری در امتحان آیلتس، سعی کنید زیاد بنویسید. زیاد بخوانید و از متون علمی و غیرعلمی برای یادگیری استفاده کنید.  شما بایستی از خواندن به عنوان منبعی برای تقویت تمرکز در نوشتن استفاده کنید. هر چقدر بیشتر متون به زبان انگلیسی را مطالعه کنید ایده بهتر و بیشتری برای نوشتن خواهید داشت.  با مطالعه‌ی متون انگلیسی خود را در معرض ساختار‌های متفاوت گرامری قرار می‌دهید و کلمات جدید را در جایگاه صحیح شان یاد می‌گیرید. این کلمات و ساختارها کمک به ‌سزایی به بهتر نوشتن شما می‌کنند. سعی کنید بعد از مطالعه متون انگلیسی، خلاصه‌نویسی کنید.

 

یکی از اشتباهات بزرگی که ممکن است انجام دهیم فکر کردن به فارسی هنگام نوشتن به انگلیسی است. به یاد داشته باشید که قرار نیست ترجمه کنید. طبیعتاً همه‌ی ما به زبان مادری قادر به نوشتن جملات پیچیده‌تر و سنگین‌تری هستیم که معادل آنها را در انگلیسی هنوز یاد نگرفته‌ایم. همچنین بسیاری از کلمات و ساختارهای دستور زبان، از زبانی به زبان دیگر قابل ترجمه‌ی مستقیم نیستند.

 

لذا نوشتن جملاتی که کاملاً منطبق با جمله‌بندی ما در زبان مادریمان باشد تقریباً غیر‌ممکن خواهد بود و در نظر نگرفتن این اصل باعث ایجاد ایرادهای ساختاری زیادی در متن نهایی ما خواهد شد.
مقاله روز اول شما با پیش از زمان برگزاری امتحان آیلتس، بایستی خیلی متفاوت باشد. از نوشتن، ترسی نداشته باشید. هیچ دیکته نانوشته‌ای، غلط ندارد!

 

نکته چهارم: روی روان صحبت کردن کار کنید.

برای موفقیت در آزمون IELTS، مهارت صحبت کردن (Speaking) شاید یکی از تعیین کننده‌ترین بخش‌ها باشد. به همین خاطر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی نیاز به تمرین مستمر دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مکالمه این است که صدای خودتون رو ضبط کنید. یک موضوع رو انتخاب کنید، درباره‌اش صحبت کنید. در صحبت کردن عجله نکنید.

 

دیدید گاهی اوقات حرف‌ها قبل از این که بهشان فکر کنید بر زبانتان می‌آید؟ برای این که این حالت پیش نیاید، سرعت حرف زدنتان را کم کنید اما به جای آن جملات را شمرده شمرده و بی نقص ادا خواهید کرد. فیلم‌ها رو به همراه زیرنویس انگلیسی و دوبله نشده ببینید. البته صرف دیدن فیلم خیلی کمکی به مکالمه نمی‌کند، باید دیدن فیلم را به دید آموزش زبان ببینید. یعنی به جملات دقت کنید، هر سکانس را چند بار ببینید و جملات را با بازیگر تکرار کنید، این می‌تواند برای تقویت مکالمه مفید باشد.

 

امتحان آیلتس

 

انگلیسی فقط یک امتحان نیست بلکه یک زبان است. امتحان آیلتس دانش و مهارت شما را در این زبان برآورد می کند. یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی و گرفتن نتیجه مطلوب از آزمون آن، استفاده از آن در زندگی واقعی است. هر روزی که شما به زبان انگلیسی مکالمه ای ندارید در واقع یک فرصت را از دست داده اید.

 

نکته پنجم: مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید.

برای آمادگی در امتحان آیلتس تقویت Listening، به گوش کردن مداوم نیاز دارد. هر لحظه و هر جا زبان انگلیسی را گوش کنید. سرا پا گوش دادن تا مانند زبان مادری در وجودمان بنشیند بهترین کار است. تمرین شنیداری را می‌توان با تماشای فیلم‌های مستند، اخبار به زبان انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های جذاب انگلیسی زبان و گوش دادن به آهنگ‌ها انجام داد.

 

یکی از بهترین راه‌های تقویت Listening، انتقال متن شنیداری بر روی کاغذ است. به این صورت که ابتدا با دقت گوش دهیم و سپس شروع کنیم دو یا سه کلمه از چیزی که شنیده‌ایم را روی کاغذ بنویسیم و به‌تدریج تعداد کلماتی که می‌نویسیم را افزایش دهیم تا به حد نوشتن یک جمله برسیم.

 

و در انتها….

برای موفقیت در امتحان آیلتس برای خودتان هدف تعیین کنید، خواهید دید که بعد از دستیابی به آن، حس خوبی مانند فتح یک قله را خواهید داشت. ما توانایی انجام کار‌های بزرگ‌تر از تصورمان را داریم و فقط کافی است در مسیر درستی گام برداریم.

آیا شما هم برای شرکت در امتحان آیلتس آماده می‌شوید؟ اگر تمایل به مطالعه منابع آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills1
دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • محمد علیپور 31 مه 2021 / 4:10 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    در شرایط کرونا امتحان آیلتس حضوری برگزار میشه یا خیر؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.