تافل پیشرفته چیست ؟ نکات کلیدی برای رسیدن به سطح تافل پیشرفته چیست؟

تافل

تافل پیشرفته چیست ؟ نکات کلیدی برای رسیدن به سطح تافل پیشرفته چیست؟

تافل پیشرفته یا TOEFL Pro  یاAdvanced TOEFL  یا Professional TOEFL یا  TOEFL Post یا TOEFL Plus یا تافل پرو یا ادونس تافل یا پروفشنال تافل یا پست تافل یا تافل پلاس اصطلاحاتی هستند که ممکن است شما در بعضی سایت های ایرانی یا خارجی با آنها برخورد کرده باشید. برای اینکه این اصطلاحات شما را نگران نکند مایگریشن اسکیلز یک دسته‌بندی در سایت خود ایجاد کرده که داوطلب  بتواند به صورت هدفمند دنبال مطلب خود باشد وگرنه به صورت رسمی دسته بندی برای تافل وجود ندارد و ما فقط یک آزمون استاندارد تافل داریم که توسط سرویس سنجش تحصیلی  (ETS)  دانشگاه پرینستون   (Princeton)  برگزار می گردد.

 

تافل پیشرفته

 

معمولا با توجه به کتاب های منتشر شده سطح بندی‌های متفاوتی برای تافل می‌توان پیشنهاد داد:

نمره 5 تا 45 میشه تافل مقدماتی

نمره 45 تا 93 میشه تافل

نمره 93 تا 120 میشه تافل پیشرفته

البته این نوع سطح بندی‌ها متفاوت هست و گاهی اوقات اعلام می‌شه نمره 100 تا 120،  تافل پیشرفته است. به هر حال این دسته‌بندی و تقسیم بندی راجع‌ تافل، غیر رسمی است و مهم این مطلب است که داوطلب با این نوع دسته‌بندی‌ها در حد اطلاع آگاهی داشته باشد.

اکثر دانشگاه‌ها در آمریکا، کانادا و استرالیا، داشتن نمرات بالا برای افرادی که قصد پذیرش از این دانشگاه‌ها دارند، را لازم می‌دانند. لذا کسب نمره بالا و دست‌یابی به سطح تافل پیشرفته می‌تواند برگ برنده‌ای برای کسب پذیرش در اکثر دانشگاه‌ها و موسسات باشد و رسیدن به این سطح، هدف نهایی اکثر دانشجویان بین‌المللی است.

 

 یک نمره‌ی تافل خوب، نمره‌ای است که بتواند از حداقل نمره‌ای که دانشگاه مد نظرتان معین کرده است، بیشتر باشد و در نتیجه شانس‌تان برای پذیرش در آن دانشگاه افزایش یابد. اما در ادامه ما به عنوان سایت مهارت‌های مهاجرت (مایگریشن اسکیلز) نکاتی را برای رسیدن به سطح تافل پیشرفته ذکر خواهیم کرد. این نکات عمدتا میان افرادی که موفق به کسب نمره بالا در آزمون تافل شده‌اند، مشترک بوده است.

 

نکته اول: استفاده از منابع آموزشی معتبر و با کیفیت

از اولین ابزارهای لازم برای کسب نمره بالا در آزمون تافل استفاده از کتب و منابع معتبر تافل است تا بتوانید دانش و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و برای شرکت در آزمون تافل آماده شوید. با استفاده از منابع مناسب برای تافل پیشرفته می‌توانید در زمان و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید، زیرا استفاده از منابع نامناسب صرفا وقت شما را هدر خواهد داد.

همچنین شما می‌توانید برای دسترسی به منابع تافل پیشرفته به این لینک مراجعه نمایید.

 

نکته دوم: شناخت ساختار آزمون تافل

از مهم‌ترین نکاتی که تمامی آزمون دهندگان موفق به آن اشاره داشته اند، شناخت و اطلاع کامل آزمون تافل، ساختار هر قسمت آن و اجزای هر مهارت است. اینکه در هر بخش از مهارت چهارگانه چقدر زمان دارید و در هر قسمت با چه چیزی مواجه خواهید شد، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا با آرامش بیشتری به آزمون بپردازید و از طرفی تسلط بیشتری بر روی قسمت های مختلف آزمون داشته باشید.

می‌توانید برای شناخت ساختار آزمون تافل و سوالات رایجی که در هر بخش از آزمون مطرح است به صفحات سوالات متداول درباره تافل مراجعه کنید.

 

toefl1

 

نکته سوم: تمرینات مکرر

تمامی زبان آموزانی که موفق به کسب نمرات بالا شده اند و به سطح تافل پیشرفته رسیده‌اند، حداقل روزانه 5 تا 6 ساعت را به تمرین مهارت‌های چهارگانه اختصاص داده اند، آزمون های آزمایشی متعددی را سپری کرده‌اند و بارها برای مرور تکنیک های هر مهارت وقت گذاشته اند.

 

مهارت لیسنینگ:

تجربه افراد موفق که نمرات بالای تافل را کسب کرده است، نشان می‌دهد که به‌منظور آمادگی در بخش‌های لیسنینگ یا شنیداری آزمون تافل بایستی به طور مداوم به اخبار و رادیو به زبان انگلیسی گوش داد. همین موضوع کمک شایانی به تمرکز بر بخش شنیداری آزمون خواهد کرد. هنگام گوش دادن به لیسنینگ سعی کنید که یادداشت برداری کنید تا به شما کمک کند که جزئیات را به یاد بیاورید. جملات کامل را ننویسید، تنها مهم ترین ایده‌ها را یادداشت کنید.

 

مهارت ریدینگ:

یکی از مشکلات اصلی افراد با بخش خواندن یا ریدینگ، مدیریت زمان است. برای حل این مشکل، می‌توانید از آزمون‌های آزمایشی استفاده کنید و با تمرین در این آزمون‌ها موفق به تنظیم زمان شوید. جهت داشتن عملکرد خوب در ریدینگ تافل باید به خواندن متون مختلف و طولانی عادت کرده باشید. باید به حدس زدن معنی کلمات پیچیده عادت کنید. شاید بتوان به راحتی پاسخ سوالات پیچیده این بخش را داد، اما فرصت کم است و مدیریت زمان بسیار مهم خواهد بود.

 

مهارت رایتینگ:

بدون شک بهترین راه جهت موفقیت در بخش رایتینگ یا نوشتاری تافل، عادت کردن به نوشتن متون انگلیسی است. قبل از نوشتن سعی کنید در ابتدا به موضوع فکر کنید، سپس ایده های خود را بنویسید. یک طرح برای خود بکشید که در آن مقدمه، ایده های اصلی و نتیجه‌گیری وجود داشته باشد. پس از اینکه طرح شما آماده شد، شروع به نوشتن کنید. هنگامی که رایتینگ شما به پایان رسید، مجددا آن را بخوانید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.

 

مهارت اسپیکینگ:

برای مهارت اسپیکینگ یا مکالمه تمرین بسیار مهم است. قبل از آزمون حتما خود را در شرایط آزمون قرار داده و بارها و بارها درباره موضوعات مختلفی که در تافل مطرح می‌شود صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. گوش دادن به این صداها توسط خودتان هم می‌تواند بسیار مفید باشد. هرچند که، بهتر است برای تصحیح پاسخ‌های خود، به یک فرد متخصص در این زمینه اعتماد کنید.

 

نهایت کلام اینکه شما زبان آموز برای کسب نمره تافل پیشرفته حداقل باید بتوانید:

1) در بخش ریدینگ نمره 22 یا بالاتر

2) در بخش لیسنینگ نمره 22 یا بالاتر

3) در بخش اسپیکینگ نمره 26 یا بالاتر

4) در بخش رایتینگ نمره 24 یا بالاتر

را کسب کنید.

 

 

toefl2

 

جمع‌بندی موضوع توسط مایگریشن اسکیلز

خوب یا بد بودن نمره تافل به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد: دانشگاه مورد نظر، رشته‌ای که در نظر دارید، کشورتان و موارد دیگر. اما با این حال یک قاعده کلی وجود دارد و آن این است که با قرار گرفتن در سطح تافل پیشرفته می‌توانید برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها اقدام کنید.

مثلا فرض کنید دانشگاهی نمره‌ مورد قبول خود را 85 اعلام می‌کند و تاکید می‌کند که در بخش اسپیکینگ نمره 25 کسب کنید. اگر شما در آزمون نمره بالاتری از 85 را کسب کرده باشید ولی در بخش اسپیکینگ نمره شما پایین‌تر از نمره اعلامی باشد، شما باید چه کنید؟ باید دوباره در آزمون شرکت کنید تا در بخش اسپیکینگ نمره 25 را کسب کنید. پس چه بهتر است از همین امروز با برنامه‌ریزی مناسب سطح خود را به سطح تافل پیشرفته برسانید. شما چه برنامه‌ریزی برای آزمون تافل خود دارید تا به سطح تافل پیشرفته برسید؟

اگر تمایل به مطالعه منابع تافل پیشرفته دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت  www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.