11 نکته کلیدی که نمره رایتینگ امتحان IELTS را به نمره 7/5 نزدیک می­‌کند.

رایتینگ امتحان IELTS

11 نکته کلیدی که نمره رایتینگ امتحان IELTS را به نمره 7/5 نزدیک می­‌کند.

رایتینگ امتحان IELTS در دو مدل آکادمیک و جنرال شامل دو بخش است. برای رایتینگ امتحان IELTS  جمعا یک ساعت در نظر گرفته شده است. در بخش اول رایتینگ، داوطلب باید در مدت 20 دقیقه اطلاعات نمایش داده شده در قالب گراف،  جدول و یا انواع نمودارها را در متنی با حداقل 150 کلمه خلاصه کند.

 در بخش دوم رایتینگ امتحان IELTS در قالب یک سوال از داوطلب خواسته می‌شود تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند. چهل دقیقه زمان به این بخش اختصاص داده شده و حداقل باید 250 کلمه باشد.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مقاله قصد داریم شما را با 11 نکته کلیدی که باعث ارتقا نمره شما در این آزمون می‌شود، آشنا کنیم. پس تا آخر با ما همراه باشید!

 

نکات کلیدی برای رایتینگ امتحان IELTS

١- قبل از شروع به نوشتن هر دو موضوع را بخوانید. بدین­ترتیب زمانی که شما مشغول نوشتن یکی از مقالات هستید، می­‌توانید برای نوشتن مقاله بعدی هم کم­کم آماده شوید.

 

۲- سعی کنید موضوع انشاء را به یک یا چند سؤال تبدیل کنید (گذاشتن کلمه­‌های سؤالی قبل از موضوع می­تواند آن را سؤالی کند) و به این سؤالات پاسخ دهید. به عنوان مثال می­توانید از کلمات پرسشی مانندhow ، why، what، where، who… استفاده کنید.

پاسخ سوالات را یادداشت کنید و از آن­ها برای نوشتن متن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع داوطلب موضوع را به خوبی متوجه نشده است و به نوشتن انشاء در مورد موضوعی دیگر پرداخته است. توجه داشته باشید که در IELTS معمولاً عنوان مقاله به بیش از دو جنبه از موضوع پرداخته است و شما باید به این جنبه‌­ها بپردازید. همیشه قبل از شروع به نوشتن در مورد این که چه می­‌خواهید بنویسید مصصم شوید.

 

٣- در توضیح نمودار، نکات مهم و اصلی را بنویسید و اگر تغییری مشهود در روند نمودار رخ داده (کاهش یا افزایش ناگهانی) حتما به آن اشاره کنید و اگر توضیحی در ذیل نمودار آمده است حتما از آن در تفسیر نمودار کمک بگیرید.

 

۴- شکل کلی مقاله توضیح نمودار:

الف) در پاراگراف اول به مقدمه بپردازید. این که نمودار در مورد چیست و منبع آن کجاست و…

ب) در پاراگراف دوم نمودار را تشریح کنید.

پ) پاراگراف سوم را به بررسی علل و تفسیر اطلاعات نمودار اختصاص دهید.

 

5- در مقاله دوم: پاراگراف اول را به مقدمه موضوع اختصاص دهید و یک نظریه را مطرح کنید. پاراگراف دوم را به ارائه دلايل موافق برای نظریه خود اختصاص دهید. در پاراگراف سوم به شواهد موجود که مخالف نظریه شماست بپردازید. در پاراگراف چهارم شواهد موافق و مخالف را مقایسه کنید و سپس نتیجه­‌گیری کرده و راه­‌حلی ارائه دهید.

اگر در موضوع مقاله از شما کار خاصی خواسته شده (مثلا ذکر مثال، پیشنهاد مکان، پیشنهاد راه­‌حل یا …) حتما آن کار را انجام دهید.

 

 

writing

 

 

۶- از اشتباهات املایی و گرامری خودداری کنید. یک خط درمیان و خوانا بنویسد. خط­‌خوردگی نمره منفی ندارد اما به هر حال کثیف بودن ظاهر مقاله در نظر کلی خواننده نسبت به مقاله شما اثر منفی خواهد گذاشت. از مداد استفاده کنید تا در صورت نیاز آن را پاک کنید و نیازی به خط زدن نداشته باشید.

 

7- از مخفف­‌ها استفاده نکنید. اصل عبارات تعداد کلمات بیش­تری دارند ضمن این که در متن‌­های رسمی باید از اصل عبارات استفاده کرد.

 

8- سعی کنید یک سری جملات یا حتی پاراگرا­ف‌­ها را از قبل آماده کنید. بدین­‌ترتیب در زمان نوشتن متن می­توانید این جملات را از حفظ بنویسید و وقت خود را به تفکر و نوشتن پاراگراف­‌های اصلی اختصاص دهید. در این جا چند مثال را می­‌آوریم اما سعی کنید تا پاراگراف­‌های خودتان را بنویسید. بدین‌­ترتیب کل متن شما یک­دست خواهد شد.

توجه داشته باشید که تعداد کلمات شما خیلی بیش­تر از حدنصاب تعیین شده نباشد چون احتمالا وقت را از دست خواهید داد. از طرف دیگر، وقتی نوشته شما دارای جملات اضافی باشد، در آن جملات نیز احتمالاً اشتباهات گرامری، املایی و… خواهید داشت که از نمره شما کم خواهد کرد. ضمناً عبارات و ضرب­‌المثل­‌ها معمولاً چند کلمه‌­ای هستند و شما را در رسیدن به حدنصاب یاری خواهند کرد.

 

مثال برای پاراگراف مقدمه متن ۱۵۰ کلمه­‌ای در رایتینگ امتحان IELTS :

The chart/graph/… is/are about…

 

مثال برای پاراگراف نتیجه­‌گیری متن ۱۵۰ کلمه­‌ای در رایتینگ امتحان IELTS:

The information given in the chart/ graph/ … does not give any reason for this trend, yet it would be interesting for the government/ the ABC company/… to examine/study why such a high/low percentage/number/… of … (doing)…

 

مثال برای پاراگراف مقدمه متن ۲۵۰ کلمه­‌ای در رایتینگ امتحان IELTS:

Over recent years, the number/ amount of people /cars/.. (فعل ing دار) has increased/decreased considerably. As is the case with many issues, this has both positive and negative aspects.

 

مثال برای پاراگراف نتیجه‌­گیری متن ۲۵۰ کلمه‌­ای در رایتینگ امتحان IELTS:

When all is said and done, it is for the police/people/government… to weight up both sides of the issue and come to their own conclusion.

۹- اول متن ۲۵۰ کلمه‌­ای را بنویسید تا اگر وقت کم آوردید متن ۱۵۰ کلمه­‌ای که نمره کم­تری دارد ناقص بماند و نه متن ۲۵۰ کلمه‌­ای که بخش اعظم نمره را دارد.

۱۰- از عبارات کلیدی در نمودارها استفاده کنید.

۱۱- برای حمایت از نظریه خود می­توانید شواهد را از خود اختراع کنید و از قول اساتید دانشگاه (افرادی که وجود خارجی ندارند) نقل قول کنید. در IELTS به صحت نظريه شما نمره نمی­‌دهند به روانی مطلب و استحکام بیان آن نمره می‌­دهند.

 

رایتینگ آیلتس

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

رایتینگ امتحان IELTS یکی از بخش‌های مهم و در عین حال مشکل برای اکثر زبان‌آموزان می‌باشد. در این مطلب سعی کردیم نکات مفیدی برای بخش رایتینگ امتحان IELTS ارائه دهیم. امیدواریم با به‌کارگیری نکات ذکر شده گامی بلند برای موفقیت شما عزیزان در امتحان IELTS برداشته باشیم.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.