شیوه‌های مهارت ریدینگ آیلتس و رازی که تنها نخبگان آیلتس آن را می‌دانند.

مهارت ریدینگ آیلتس

 

شیوه‌های مهارت ریدینگ آیلتس و رازی که تنها نخبگان آیلتس آن را می‌دانند.

مهارت ریدینگ آیلتس دومین بخش از آزمون آیلتس است که ۶۰ دقیقه طول می کشد. احتمال اینکه در این بخش از آزمون زمان کم بیاورید بسیار زیاد است. ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت قصد داریم در این مطلب شیوه هایی را به شما آموزش دهیم که کسب نمره بالا برای مهارت ریدینگ آیلتس را برای شما آسان‌تر می‌کند. پس در ادامه با ما همراه باشید!

همچنین توصیه می‌کنیم مطالب پیشین ما راجع به تکنیک های اسکیم و اسکن را که برای افزایش سرعت خواندن در بخش ریدینگ IELTS پیشنهاد می‌شود را مطالعه کنید.

 

Reading

 شیوه نخست مهارت ریدینگ آیلتس: شکل دستوری و کلمات عناوین را بررسی کنید.

1) تفاوت بین دو گروه اطلاعات به کار رفته را مشخص کنید. این دو نوع عبارت­اند از: اطلاعات مخصوص به پاراگراف‌­ها و اطلاعات مربوط به کلمات سازمان‌­دهنده.

2) کلمات سازمان‌­دهنده از قبیل کلمات جمع قابل شمارش، کلمات رایجی هستند که می­‌توانند بیان­‌کننده علل، دلایل، مزایا، موانع، سختی‌ها، پاسخ‌­ها، مشکلات، تاثیرات، راه‌حل‌­ها، عوامل، خطرها، مثال­‌ها و … باشند. شیوه بیان این کلمات را در متن یاد بگیرد و در ضمن مراقب کلمات مشابه آن­‌ها نیز باشند.

توجه داشته باشید که در این کلمات سازمان­‌دهنده، اطلاعات خاصی در مورد پاراگراف اضافه شده است.

 به­‌عنوان مثال در ترکیبات زیر:

[causes] of poverty in urban areas, [different levels] of urban poverty

توجه داشته باشید که چگونه عبارت­‌های ایتالیک شده معنای کلمات سازمان­‎‌دهنده داخل کروشه را محدود می‌­کنند.

از این شیوه تفکیک اطلاعات جهت اسکن و یا اسکیم پاراگراف­‌ها استفاده کنید.

3) اگر کلمات سازمان­‌دهنده متن جمع باشند، به این معنا است که پاراگراف دارای بیش از یک ایده بوده و احتمالاً هم دارای یک مقدمه است.

4) پاراگراف می­‌تواند به‌­وسیله کلمات غیرقابل شمارش از قبیل خسارت (damage) و موارد مشابه دیگر سازمان دهی شود. پاراگراف­‌های توصیفی نیز ممکن است با کلمات مفرد قابل شمارش سازمان­دهی شوند. این مورد می‌تواند: مقایسه، تاثیر و یا شرح و بحث مطلبی باشد.

 

شیوه دوم مهارت ریدینگ آیلتس: به‌­دنبال ارتباطات بین عنوان‌ها باشید.

1) عناوین معمولاً با یکدیگر مرتبط هستند.

2) در ابتدا عنوانی را بررسی کنید که خاص به نظر می­رسد. این عنوان ممکن است تنها جزئی در پاراگراف باشد، لذا ممکن است همانند یک عامل انحرافی در پیدا کردن عنوان کلی باشد. حتی اگر این جزء را از پاراگراف حذف کنید، باز هم نقش خود را خواهد داشت.

3) یک عنوان به ظاهر خاص می‌­تواند عنوان پاراگرافی باشد که فقط یک جزء را توصیف می‌­کند.

4) عناوین مرتبط با یکدیگر را بررسی کنید. این عناوین می­توانند علت یا معلول و مشکل یا راه ­حل باشند.

5) عناوین دارای صفت را بررسی کنید. مطمئن شوید که عنوان هر پاراگراف تمام جنبه‌­های آن را پوشش می­‌دهد. مراقب صفت­ها و سایر عبارات وصفی باشید.

6) عناوین می‌­توانند دو دسته اطلاعات را شامل شوند که یک دسته به پاراگراف پیشین برمی­‌گردد.

 

IELTS

 

شیوه‌های پیشرفته مهارت ریدینگ آیلتس، که مهارت خواندن شما را متحول می کند.

1) عنوان ها را بخوانید و به سرعت هر پاراگراف را اسکیم کنید و بعد در انتخاب پاسخ تصمیم گیری کنید.

2) عنوان را به جمله تبدیل کنید چرا که بدین شکل معنای آن برایتان روشن­تر می­‌شوند.

3) به محض آن­که مضمون کلی و تمرکز اصلی پاراگراف را پیدا کردید، آن­گاه اسکیم کردن خود را متوقف کرده و سریعاً شروع به تطبیق عناوین با پاراگراف­‌ها کنید.

4) زمانی­‌که عناوین را تطبیق دادید، آن­گاه آن­ها را بخوانید تا مطمئن شوید که ترتیب معنایی دارند.

5) زمانی­‌که پاسخ­‌ها را بررسی می­‌کنید، از پرداختن به جزئیات خودداری کنید چرا که توجه به آن­ها ممکن است سبب شود تا پاسخ خود را تغییر دهید.

6) قبل از پرداختن به متن، ترتیب احتمالی عناوین را پیش­‌بینی کنید.

7) اگر پاراگرافی دشوار بود، آن­گاه از شیوه‌­های مختلف اسکیم که بر شرح و گسترش متن تمرکز هستند استفاده کنید. همیشه به دنبال تغییر جهت متن باشید.

8) هر پاراگراف را به‌­ترتیب اسکیم کنید و بعد به سرعت در مورد موضوع آن تصمیم بگیرید. خودتان در چند کلمه عنوانی برای هر پاراگراف بسازید. در مرحله بعد به لیست عناوین نگاه کرده و آن­ها را با پاراگراف‌­ها تطبیق دهید.

 

جملات و عبارات با پاراگراف را در آزمون مهارت ریدینگ آیلتس تطبیق دهید.

1) جهت آشنایی با شیوه­‌های این قسمت به بخش تطبیق عناوین با پاراگراف­‌ها رجوع کنید و همان شیوه­‌ها را در این­جا نیز استفاده نمائید.

2) از آن­جایی که معمولاً تعداد پاراگراف‌­ها از تعداد جملات و عبارات‌­ها بیش­تر است. لذا لازم است اسکن را به سرعت انجام دهید.

3) جملات ممکن است با جزئیات خاصی در متن مرتبط شوند لذا به دنبال اسامی عام باشید. این اسامی می­توانند توصیف، مراجع، دلیل، تاثیر، اهمیت و … باشند. این کلمات ممکن است هم مفرد و هم جمع باشند.

4) علاوه بر عبارات مرتبط به یک اسم عام، هم چنین ممکن است بندهایی وجود داشته باشید که با چگونگی عملی یا با عباراتی واقعی معرفی شده‌­اند.

 به ­عنوان مثال، عبارت the fact that… که ترجمه آن می­‌شود : این واقعیت که …

5) کلمات جمع ممکن است به این مساله اشاره کنند که عبارت و یا جمله‌­ای کل پاراگرافی را شامل می‌­شود لذا این عبارت و یا جمله مثل یک عنوان است. یک اسم مفرد نیز می‌­تواند شامل کل و یا جزئی از یک پاراگراف شود.

6) اگر عبارات شبیه عناوین یا لیست بودند، آن­گاه نکات دیگری را جستجو کنید. با استفاده از شیوه اسکن و یا اسکیم یک پاراگراف به همان طریقی که در شیوه یک توضیح داده شد، سازمان­دهی هر پاراگراف را بررسی کنید.

 

process

 

 

7) زمانی­‌که اطلاعات لازم را پیدا کردید، آن­گاه بررسی کنید که آیا ایده اصلی این عبارت متن را به بیان دیگری بازگویی و یا خلاصه می‌­کند.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز…

امیدواریم که با مطالعه این مطلب توانسته باشید با شیوه‌های مهارت ریدینگ آیلتس آشنا شده و با به‌کارگیری این شیوه‌ها بتوانید که حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس را کسب کنید.

اگر شما هم برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید و  تمایل به مطالعه منابع آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

توصیه میشود از دو مقاله دیگر در حوزه Writing و Speaking نیز دیدن فرمایید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.