قوانین سوالات رایتینگ  IELTS،  رازهایی که آموزشگاه­‌های زبان نمی­‌خواهند شما بدانید.

رایتینگ ielts

قوانین سوالات رایتینگ  IELTS،  رازهایی که آموزشگاه‌­های زبان نمی‌­خواهند شما بدانید.

رایتینگ IELTS معمولا یکی از بخش‌های پر چالش و مشکل برای اکثر زبان‌آموزان می‌باشد. و شاید بتوان گفت اصولا مهارت نوشتن یکی از سخت‌ترین مهارت‌هاست. اما با دانستن اصول صحیح نوشتن و استفاده از قوانین موجود می‌توانید به نمره خوب بخش رایتینگ IELTS دست یابید. همچنین برای آمادگی برای بخش رایتینگ آیلتس باید از مدت‌ها قبل مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم با بیان نکات کلی برای نحوه نوشتن در رایتینگ IELTS ، شما را برای کسب نمره دلخواه خود در این بخش یاری کنیم.

 

Writing-ielts

خلاصه موارد رایتینگ IELTS :

1) مدت زمان این مهارت در آزمون آکادمیک 60 دقیقه است.

2) هر داوطلب باید در این بخش به دو سوال پاسخ دهد.

 

سوال نخست رایتینگ IELTS

1- مدت زمان این سوال 20 دقیقه است. در این قسمت باید درباره یک نمودار، یک جدول، یک نمودار میله‌­ای و یا یک شکل، متنی با حداقل 150 کلمه بنویسید.

2- نمره هر داوطلب در این قسمت براساس معیارهایی نظیر کامل بودن متن، واژه­‌ها، ساختارهای دستوری، سازمان­دهی و میزان بسط دادن متن تعیین می­‌شود.

 

سوال دوم رایتینگ IELTS

1- مدت زمان این سوال 40 دقیقه است. در این قسمت باید مقاله‌­ای بنویسد و در آن دلیل، عقیده و نقطه­‌نظری را بحث کنید.

2- ممکن است از شما خواسته شود تا در مورد یک یا چند وجه خاص یک عنوان مقاله­‌ای بنویسید. این وجه­‌ها می­توانند شامل موارد زیر باشند: علت و معلول، راه­‌حل­‌ها، عوامل، مشکلات، معیارها، اقدامات، پیشنهادات، توصیه­‌ها، سفارشات، نظرات موافق و یا مخالف افراد دیگر، خطرات، فواید و مضرات و …

3- هم­چنین ممکن است از ما خواسته شود تا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه علل و راه­‌حل­های مساله­‌ای بیان کنید.

 

سوال اول رایتینگ IELTS: قوانین رایتینگ، رازهایی که آموزشگاه‌­های زبان نمی­‌خواهند شما بدانید.

1) ابتدا سوال نخست را انجام دهید. چرا که از دیدگاه روان­شناسی بعد از پاسخ دادن به این سوال، نوعی احساس موفقیت به شما دست می­‌دهد.

2) یکی از ویژگی‌های رایج فرآیند نوشتن آن است که خود را درگیر نوشتن کنید. سوال نخست کوتاه‌­تر است و وقتی که آن را انجام می‎‌­دهید دیگر به اصطلاح روی دور می‌­افتید و در نتیجه زمانی که می­‌خواهید سوال دوم را انجام دهید آمادگی بیش‌تری به‌­دست می­‌آورید و می­‌توانید آن را با کیفیت بهتری بنویسید.

3) برای انجام این سوال 20 دقیقه زمان دارید. یکی از اشتباهات رایج داوطلبان در این قسمت آن است که بیش‌تر از 20 دقیقه صرف انجام این سوال می‌کنند و در نتیجه تنها 15 دقیقه و یا حتی مدت زمان کم­تری برای سوال دوم باقی می‌­ماند.

4) سوال نخست را با جدیت کامل پاسخ دهید، هر چند که نمره آن نصف نمره سوال دوم است.

5) دستورالعمل سوال را اسکیم و نمودار را نیز بررسی کنید. از عبارات کلی و اطلاعات داده شده برای درک نمودار استفاده کنید.

6) مدت زمان 20 دقیقه داده شده را به شکل زیر صرف کنید:

1- 2 تا 3 دقیقه را صرف بررسی و برنامه‌­ریزی کنید.

2- 14 تا 15 دقیقه را صرف نوشتن کنید.

3- 2 تا 3 دقیقه را صرف تصحیح و ویرایش کنید.

7) اعداد و ارقام داده شده بر روی محورهای افقی و عمودی نمودار را بررسی کنید.

8) بررسی کنید که با دست خط شما 150 کلمه شامل چند خط می‌­شود. به­ عنوان مثال، اگر در هر خط 10 کلمه می نویسید آن­گاه باید حداقل 15 خط بنویسید. توجه داشته باشید که نباید بیشتر از 170 تا 180 کلمه بنویسید. مطمئن شوید که حداقل 150 کلمه نوشته اید. اگر از این مقدار کمتر بنویسید، از نمره شما کم می­شود.

10) روندها و تفاوت­‌های کلی و … را مقایسه کنید و آن­ها را با اطلاعات نمودار تایید کنید. از پرداختن بیش از حد به جزییات خودداری کنید.

11) اگر بیش از یک نمودار یا جدول و یا ترکیبی از هر دو در سوال آمده، آن­گاه بین اطلاعات قسمت­‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.

12) مطمئن شوید که مطلب را در قالب یک مقاله و با قسمت­‌های زیر می­نویسید: یک پاراگراف به عنوان پاراگراف مقدمه، یک یا دو پاراگراف به عنوان بدنه مقاله و در نهایت نیز یک پاراگراف کوتاه به عنوان پاراگراف نتیجه.

 

writing skill

 

شیوه نوشتن مقدمه، روشی که برای همیشه از کسب نمره 5 آزمون IELTS نجات پیدا کنید.

1) برای مقدمه یک جمله کافی است.

 

2) در موارد ممکن، کلمات عبارت­‌های کلی را با کلمات مترادف و یا بازگویی‌­های دیگری جایگزین کنید.

 

3) اگر نتوانستید به سرعت و با کلمات خود مقدمه­‌ای بنوسید، زمان را هدر ندهید و با همان عناوین داده شده، شروع به نوشتن کنید. اما به­‌خاطر داشته باشید که بعداً آن­ها را تغییر دهید.

 

4) از نوشتن کلمه زیر (below) که در عنوان آورده شده، خودداری کنید.

 

5) برای نوشتن سریع مقدمه، می­‌توانید هر یک از عبارت‌­های زیر را به­‌کار برید:

1- The graph shows/ illustrates the trends in … between … and …

2- The graph gives/ provides/ reveals/ presents information about (the differences/ changes…)

 

6) گروه­‌های اسمی داده شده را تغییر دهید. به­‌عنوان مثال،

در عبارت زیر sales/ purchases of different cars، به جای گروه اسمی different cars از گروه اسمی private vehicles استفاده کنید

و يا در عبارت number of various types of cars sold/ purchased، به جای گروه اسمی cars sold/ purchased از car sales/ purchases استفاده کنید.

 

7) در نوشتن مقدمه از کلمات کلی نظیر اطلاعات (information)، داده­‌ها (data)، تفاوت‌­ها (difference(s))، شباهت­‌ها (similarities)، تغییرات (changes)، روندها (trends)، نتایج (results)، اعداد (numbers)، مقادیر (percentages)، ارقام (figures)، آمار (statics) و ریز ارقام (breakdown) استفاده کنید.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز…

یکی از بخش‌های چالش برانگیز در آزمون آیلتس بخش رایتینگ IELTS است که داوطلبان بسیاری آن را یکی از مشکل‌ترین بخش‌های آزمون می‌دانند. فراموش نکنید که اشتباهات در رایتینگ احتمال موفق شدن شما را کاهش می‌دهد. پس سعی کنید با تمرین و کوشش این اشتباهات را به حداقل ممکن برسانید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.