9 قانون طلایی Reading  آیلتس که شما را از دیگران متمایز می­‌کند.

Reading آیلتس

9 قانون طلایی Reading  آیلتس که شما را از دیگران متمایز می‌­کند.

Reading آیلتس دومین بخشی است که در روز آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس است. در این بخش، توانایی خواندن و آنالیز متن‌های انگلیسی ارزیابی می‌گردد.

 Reading آیلتس یکی از قسمت‌هایی در آزمون آیلتس است که بسیاری از داوطلبان به خاطر سرعت پایین خواندن معمولا با کمبود وقت مواجه می شوند و مدیریت زمان در این بخش از آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این مطلب ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت قصد داریم 9 قانون طلایی مهم Reading آیلتس و تکنیک‌های مدیریت زمان که برای آماده شدن هر چه بیشتر شما برای این بخش نیاز است، فهرست کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

IELTS reading

 

 

خلاصه موارد Reading آیلتس در 4 عنوان

1) مدت زمان پاسخگویی به تست­های مهارت خواندن در آزمون آکادمیک 60 دقیقه است.

2) این بخش شامل 3 متن با مجموع 2500-1500 کلمه است.

1- این متون می­توانند عناوین مختلفی داشته باشند.

2- حداقل یک متن از متون فوق، متن مشروحی از نوع متون استدلالی خواهد بود.

3- این متون به‌­تدریج دشوارتر می‌­شوند.

3) این بخش معمولاً شامل 40 سوال است که به ­تدریج دشوارتر می­‌شوند.

4) اگرچه این بخش آزمون آیلتس با نسبت مربوط ارزیابی می‌­شود اما سطح استاندارد آن در هر امتحان یکسان است. با وجود این، برای کسب نمره‌­ای مشخص نیز تعداد پاسخ‌­های صحیح لازم در هر آزمون متفاوت است.

 

قوانین طلایی Reading آیلتس

1) سوالات را سریع و با دقت پاسخ دهید. اگر پاسخ سوالی را نمی‌­دانید، از آن صرف نظر کرده و بعداً به آن بازگردید.

2) به دلیل طولانی بودن متون این بخش، لزوی ندارد تمام قسمت­‌های آن را جزء به جزء بخوانید بلکه باید با استفاده از تکنیک های اسکیم (skim) و اسکن (scan) اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنید.

3) سطح سوالات و متون به تدریج دشوارتر می­‌شود لذا سوالات نخست را با نهایت سرعت ممکن پاسخ دهید تا برای سوالات دشوارتر زمان بیش­تری داشته باشید.

4) تقریباً یک دقیقه و سی ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال زمان دارید.

5) حتی اگر از هر هفت سوال، تنها به سه مورد توانستید پاسخ دهید، باز هم دچار ترس نشوید و مجدداً سوالات را به سرعت مرور کنید.

6) در پایان هر متن، به سرعت پاسخ‌­های خود را بررسی کرده و تلاش کنید تا هر سوال بدون جواب را پاسخ دهید.

7) اگر چه سوالات عموماً به ­ترتیب اطلاعات آورده شده در متن طراحی می­‌شوند، اما ممکن است سوالات یک بخش با بخش دیگر هم‌پوشی داشته و در نتیجه درهم آمیخته شوند.

8) سوالات معمولاً تعابیر دیگری از متن هستند لذا در پاسخ­گویی باید معنای متن موردنظر باشد و نه یکی بودن کلمات.

9) در سوالات درک کلی متن (General Understanding) و جزئیات خاص (Specific Detail) آن سنجیده می­‌شوند.

 

 این دو مفهوم را به­‌صورت [G] و [S] در موارد زیر نشان می­‌دهیم:

1- تطبیق عناوین [G]

2- سوالات چند گزینه ای [G و S]

3- تکمیل جاهای خالی (خلاصه ها)، فلوچارت ها و جداول [G و S]

4- دسته ­بندی [G,S]

5- تطبیق جملات با لیست مرتبط [G,S]

6- پاسخ به سوالات درست (True)، نادرست (False) و اشاره نشده (Not Given) [G,S]

7- تطبیق ریشه سوال با جملات مکمل آن [S]

8- تکمیل کردن جملات [S]

9- سوالات با پاسخ­‌های کوتاه [S]

10) بعضی از سوالات به این منظور طراحی می­‌شوند تا شیوه پاسخ­گویی شما به سوالات اطلاعات خاص و درک کلی شما از متن را بررسی کنند. به‌­عنوان مثال، یک تست چند گزینه‌­ای می­‌تواند درک شما از جزییات و یا کل متن را ارزیابی کند.

11) سوالات، دانش شما به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار نمی­‌دهند بلکه توانایی شما در استفاده از این زبان را می‌­سنجند. در واقع آن­چه در این آزمون تست می­‌شود توانایی شما در پاسخگویی به سوالات متن است.

 

 

Reading 2

 

شیوه‌­های افزایش سرعت خواندن متون IELTS، که رقیبان شما دوست ندارند شما بدانید

استفاده جداگانه از شیوه‌­های زیر و این­که بتوانید به­‌صورت خودکار از شیوه­‌ای به شیوه دیگر تغییر روش دهید و هم­چنین توانایی شما در استفاده از چند شیوه به صورت هم­زمان می­تواند سرعت شما را افزایش دهد.

 

 این شیوه­‌ها عبارت‌­اند از:

1) اسکیم کردن (Skimming): با استفاده از این شیوه می‌­توانید اطلاعات کلی متن را به­‌دست آورید. به اطلاعات کلی متن فکر کرده و جزئیات را رها کنید. در این شیوه زیر عبارات را خط­ کشی نکنید.

2) اسکن کردن (Scanning): در این روش تنها به اطلاعات جزئی پرداخته و از تمرکز بر معنای متن خودداری نمایید. اگر بدون استفاده از این شیوه ، شروع به خواندن و یا حتی اسکیم کردن کنید، آنگاه متوجه خواهید شد که پیدا کردن مکان کلمات دشوارتر می­‌شود.

3) اسکیم کردن و خواندن: متن را اسکیم کنید و در نقاط خاصی مکث کنید تا به درک معنا بپردازید. از سوالات به‌­عنوان راهنمایی برای جستجو در متن استفاده کنید.

4) اسکن و اسکیم: زمانی که متنی را برای یافتن کلمه­‌ای خاص اسکن می‌­کنید، چشمتان با بی­‌توجهی اطلاعات دیگر متن را مشاهده می‌کند. دلیل این امر آن است که وقتی در اسکن متمرکز می­‌شوید، چشمانتان به­‌طور طبیعی متن را اسکیم می­‌کند و در این حالت سرعت شما کاهش نمی‌­یابد. در این­جا لازم است حس اعتماد خود را افزایش دهید.

 

read1

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز…

موفقیت در بخش Reading آیلتس معمولا کار بسیار سختی نیست، اگر از قبل با تمرین بر تکنیک‌ها و نکات مهم خود را برای این بخش از آزمون آماده کرده باشید. برای موفقیت درReading آیلتس ، توصیه می‌کنیم مطلب قبلی ما درباره موفقیت در بخش ریدینگ را هم مطالعه کنید.

اگر شما هم برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید و تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.