منابع آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی افرادی است که قصد ادامه تحصیل یا کار و یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. لذا از ابزارهای لازم برای موفقیت این افراد در آزمون آیلتس، شناخت منابع این آزمون است.

  وقتی سخن از منابع آیلتس و آمادگی برای آزمون آیلتس می‌شود اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد دواطلب شرکت در آزمون آیلتس خطور می‌کند این است که چه کتاب‌هایی مناسب هستند و از کدام کتاب‌ها باید شروع کنم و منابع آیلتس کدامند؟

طبق نظر مایگریشن اسکیلز می‌توان گفت به طور کلی یکی از دشواری های آزمون آیلتس یافتن منابع آیلتس است. با در اختیار داشتن منابع مناسب می توانید نقشه‌ راه آزمون آیلتس را طی زمان مناسب طی نمایید و به موفقیت مورد انتظار دست یابید.

 

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم شما را با یک سری از بهترین منابع آزمون آیلتس آشنا کنیم و یک سوال همیشگی به پرسش “برای آزمون آیلتس چه بخوانم؟” را خواهیم داد. البته ذکر این نکته لازم است که انتخاب تعداد منابع کمتر ولی معتبر بسیار بهتر از آن است که وقت خود را صرف خواندن تعداد زیادی از این منابع کنید، زیرا با این کار در انرژی و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

در ادامه ما لیستی از منابعی که می‌توانید تهیه کنید را آماده کرده‌ایم. لیستی که هم اکنون شما با آن روبرو هستید، براساس بهترین یا بدترین طبقه‌بندی نشده است و این معرفی صرفا براساس مفیدترین کتب موجود درباره آمادگی برای آزمون آیلتس صورت گرفته است.

 

کتاب bridge to IELTS:

اگر در ابتدای مسیر آزمون آیلتس قرار دارید، کتاب بریج تو آیلتس می‌تواند یک منبع بسیار مناسب برای زبان‌آموزانی که سطح زبان آنها متوسط رو به پایین است و می خواهند سطح زبان خود را تا سطح متوسط ارتقا دهند و خود را برای رسیدن به سطح آیلتس آماده کنند بسیار مناسب می باشد.

این کتاب به شما کمک می‌کند که نه تنها دانش زبان انگلیسی خود را بهبود دهید، بلکه برای آزمون آیلتس نیز آماده شده و با مهارت‌های مطالعه برای این آزمون آشنا شوید.

 

این کتاب شامل 12 فصل بوده که هر فصل دارای موضوعی جالب است که با دقت انتخاب شده و قدم به قدم به یادگیری زبان و همچنین آشنایی با آزمون IELTS به زبان آموزان سطح مبتدی کمک می‌کند.

در هر فصل به تقویت چهار مهارت پرداخته شده است، به طوری که در مجموع زبان آموز را با هشت نوع سوالReading، چهار نوع سوال Listening و انواع Writing آشنا می‌کند. همچنین این کتاب تمرین‌هایی برای تقویت سطح لغت و گرامر داوطلبان مبتدی آیلتس دارد.

 

نکته : این کتاب در کنار مجموعه کتاب‎‌های Complete IELTS یک مجموعه و پکیج عالی برای خواندن آیلتس به صورت خودخوان است. این مجموعه 4 جلدی  عنوان شده، رقیبی برای مجموعه کتب Mindset  است.

 

 

bridge

 

مجموعه کتاب‎‌های Complete IELTS:

مجموعه کتاب‎‌های Complete IELTS نکات خیلی خوب و تکنیک‌های کاربردی زیادی را  به شما آموزش می‌دهد و باعث تقویت زبان انگلیسی شما می‌شود.

نکته تمایز این کتاب با دیگر مکمل‌های آیلتس، سطح‌بندی و نمونه کامل از این آزمون بین المللی است. با این کتاب شما می‌توانید سطح مورد نظر خودتون را انتخاب کنید و بدون نیاز به داشتن معلم، آزمون آیلتس را تمرین کنید.

 

این کتاب در سه سطح به شرح زیر برای آزمون آیلتس تهیه شده:

Complete IELTS Bands 4-5:  شامل ۱۰ درس برای زبان آموزان سطح  B1

Complete IELTS Bands 5-6.5: شامل ۸ درس برای زبان آموزان سطح    B2

Complete IELTS Bands 6.5-7.5: شامل ۸ درس برای زبان آموزان سطح C1

 

مجموعه کتاب های Complete IELTS از این جهت پرطرفدار است که بیشتر دانشجویانی که برای کالج یا دانشگاه‌های مختلف در دنیا درخواست می‌دهند، باید حداقل نمره 6.5 را برای حضور در این دانشگاه‌ها ارائه دهند و بالاخره کتاب آخر با عنوان Bands 6.5-7.5 مخصوص دانشجویانی است که به نمره‌های بسیار بالا مثلا 7/5 آیلتس فکر می‌کنند.

به همین خاطر این کتاب گلچینی از تست‌های پیچیده، راهکارهای پیشرفته و متون سنگینی است، تا شما داوطلبان را برای رسیدن به نمره‌های بالای آزمون آیلتس یاری کند.

 

complete

 

 

 

سری کتاب‌های Mindset:

این سری کتاب ها ۴ سطح‌بندی مختلف دارند (foundation,1,2,3).
این مجموعه کتاب، یکی از پرطرفدارترین منابع خودخوان آزمون آیلتس است که زبان‌آموز را قدم به قدم با آزمون آیلتس و تکینک‌های مورد نیاز برای کسب نمرات بالا آشنا می‌کند. مجموعه مایندست محصول مشترک دانشگاه کمبریج و Cambridge Assessment English است که ۴ سطح زبانی را در بر می‌گیرد.

این سری کتاب‌ها یکی از منابع آزمون آیلتس آکادمیک هستند. هر سطح شامل استراتژی های یادگیری، تمرین مهارت‌ها و تمرین های مشابه آزمون اصلی برای کمک به زبان‌آموزان در رسیدن به هدف خود می باشد.

 

 

mindset

 

 

 

مجموعه کتاب‌های  Objective IELTS:

اگر خود را برای آزمون بین‌المللی آیلتس آماده می‌کنید، باید بگوییم مجموعه Objective IELTS یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید به‌وسیله آن خود را برای این آزمون آماده کنید.

این مجموعه که توسط انتشارات کمبریج منتشرشده است شامل دو سطح می‌باشد؛ سطح متوسط و سطح پیشرفته. دوره   Objective  IELTS Advanced  برای زبان‌آموزانی مناسب می‌باشد که قصد دارند نمره‌ای بین 6 تا 7 را در آزمون آیلتس کسب کنند. این مجموعه هم برای آزمون آکادمیک آیلتس مناسب می‌باشد و هم برای آزمون جنرال آیلتس.

 

کتاب دانش‌آموز Objective IELTS Advanced شامل 20 درس می‌باشد. دروس علاوه بر پرداختن به چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری، به بخش‌های پایه زبان انگلیسی مثل گرامر و واژگان نیز می‌پردازند. به همراه کتاب دانش‌آموز این مجموعه، فایل‌های صوتی آن، کتاب کار و کتاب معلم نیز ارائه‌شده است.

 

 

objective1

objective2

 

 

مجموعه کتاب Get Ready for IELTS:

مجموعه کتاب Get Ready for IELTS منتشر شده از انتشارات Collins مجموعه ای چهار سطحی برای شروع مطالعه آزمون آیلتس می باشد. این مجموعه که از چهار کتاب برای هر مهارت تشکیل می شود برای زبان آموزانی مناسب خواهد بود که قصد کسب نمره 4 تا 5 آزمون آیلتس را دارند و پس از آن می توانند از کتب پیشرفته تر استفاده نمایند.

هر یک از کتاب های این مجموعه شامل بخش های تمرینی به همراه پاسخ، ارائه نکات و اطلاعات لازم برای آزمون می باشد  و همچنین تنظیم آن به گونه ای بوده است تا برای افراد سطوح pre-intermediate   مناسب باشد.

این  کتاب ها برای افرادی که قصد شروع مطالعه به هدف آزمون آیلتس را دارند مناسب می باشد که در ادامه می توانند از کتاب های سطوح بالاتر آیلتس استتفاده نمایند.

 

کتاب های این مجموعه عبارتند از:

Get Ready for IELST- Listening: شامل تمرین های شنیداری به همراه پاسخ برای تقویت مهارت شنیداری

Get Ready for IELTS- Speaking: شامل تمرین های به همراه راهکاریهای لازمی برای تقویت مهارت شنیداری

Get Ready for IELTS- Reading: شامل نمونه متون سطح پیش متوسط آزمون آیلتس

Get Ready for IELTS- Writing: شامل الگوهای نوشتاری و تقویت مهارت نگارش زبان انگلیسی

 

get ready

 

 

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS:

کتاب The Official Guide for IELTS یکی از اصلی ترین و مهم ترین منابعی است که هر زبان آموزی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارد، می‌بایست مورد مطالعه قرار گیرد. کتاب شامل 400 صفحه است که از انتشارات کمبریج به چاپ رسیده است. کتاب به هر دو شاخه آکادمیک و جنرال می‌پردازد.

کتاب شامل بخش‌های متعددی است که توضیح مختصری از آن ارائه می‌شود. بخش اول مقدمه است که به تکنیک ها و راهکارهایی پاسخ گویی به انواع مختلف سوالات آزمون آیلتس می پردازد.

بخش دوم به مهارت Listening می‌پردازد که در قالب فصل‌های مختلف به تکنیک های مختلف می‌پردازد. در بخش سوم به مبحث Reading توجه شده و انواع استراتژی ها برای مبحث Reading را مورد تحلیل و روش های پاسخ گویی به سوالات ریدینگ را آموزش می‌دهد.

 

فصل چهارم به حوزه Writing آیلتس به صورت تخصصی توجه نموده است. و زبان آموز را با نحوه پاسخگویی با انواع سوالات آکادمیک و جنرال آشنا می سازد. در آخرین فصل هم به مقوله Speaking توجه شده است. در این فصل از آماده شده برای Speaking آیلتس تا پاسخ گفتن به هر یک از بخش های این آزمون پرداخته شده است.

در پایان نیز که در واقع نیمه دوم کتاب محسوب می شود. به شش آزمون آکادمیک و 2 آزمون جنرال پرداخته شده است که تا حد امکان با آزمون واقعی شبیه سازی شده اند.

پس از آزمون ها متن فایل های صوتی ارائه گردیده و در بخش بعد پاسخ ها و نمونه های احتمالی برای پاسخگویی ارائه شده و در صفحه آخر نیز یک نمونه برگه آزمون ارائه شده است تا زبان آموز برای پاسخگویی آزمون های نمونه از آن استفاده کند.

 

 

cambridge

 

 

کتاب New Insight into IELTS:

کتاب New Insight into IELTS به همراه work book از معتبرترین کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس است. این کتاب برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس مناسب بوده و به استفاده از آن به گرفتن نمره 6 به بالا کمک خواهد کرد.

بررسی صفحه به صفحه آزمون، نگاه دقیق به هر نوع task، و آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های لازم به زبان آموزان، راه را برای موفقیت در آزمون آیلتس هموار می‌کند. این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است که هر بخش به یکی از چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری می پردازد.

 

کتاب New Insight into IELTS مطالب آموزشی را طوری تجزیه و تحلیل می کند که زبان آموزان تکنیک ها و مهارت های لازم را جهت شرکت در آزمون آیلتس به دست خواهند آورد. کتاب حاضر به نحوی نوشته شده است که هم می توان از آن در کلاس های آیلتس استفاده کرد و هم می توان آن را به صورت خود خوان مطالعه کرد.

جهت فهم بیشتر زبان آموزان در هر درس تمریناتی ارائه شده است که پاسخ های آنها را می توانید در انتهای کتاب پیدا کنید.

New Insight into IELTS برای کسانی نوشته شده است که توانایی آنها در حد نمره 6 آزمون آیلتس است و می توان از این کتاب هم برای آزمون آیلتس جنرال و هم آکادمیک استفاده کرد.

 

new insight

 

 

 

کتاب  Step Up to IELTS:

کتاب Step Up to IELTS توسط انتشارات کمبریج برای افزایش آمادگی متقاضیان آزمون های آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال منتشر گردیده است.

این کتاب دارای 16 درس می باشد که هر درس علاوه بر پرداختن به هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و شنیداری، به گرامر نیز می پردازد. در پایان هر درس نیز برای افزایش تسلط زبان آموزان تمریناتی ارائه شده اند.

این کتاب همچنین برای بهبود عملکرد داوطلبان آزمون آیلتس نکات و توصیه هایی را نیز ارائه می دهد.

 

step up

 

 

 

مجموعه کتاب های Cambridge IELTS:

مجموعه کتاب های Cambridge IELTS ، همانطور که از نام این مجموعه مشخص است، این مجموعه توسط انتشارات کمبریج برای آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس تهیه شده است.

هر کتاب از این مجموعه شامل 4 آزمون (از آزمون های گذشته آیلتس) برای هر مهارت است. این آزمون ها هم شامل آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)  و هم جنرال   (IELTS General) می باشند. این کتاب‌ها دارای پاسخ‌های هر چهار آزمون است که به همراه آن فایل‌های صوتی آزمون مهارت شنیداری نیز ارائه می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است، در آزمون مهارت رایتینگ نمونه‌هایی از مقالات واقعی که داوطلبان این آزمون می‌نویسند را به همراه نمره کسب‌شده و نقاط ضعف و قوت آن‌ها در انتهای هر آزمون قرار داده‌شده است.

نکته دیگر در خصوص این مجموعه این است که برای آزمون مهارت‌های ریدینگ و لیسنینگ نحوه محاسبه نمره در انتهای کتاب توضیح داده‌شده است.

تاکنون ١6 جلد کتاب از این مجموعه انتشار یافته است. این‌کتاب‌های آموزش مهارت‌های آزمون آیلتس نیستند، بلکه کتاب های شبیه‌سازی آزمون اصلی آیلتس هستند که شماره بندی 1 الی 16 در آن، هیچ ارتباطی به سختی و آسانی این کتاب ها ندارد.

با توجه به تغییراتی که در سال های اخیر در امتحان آیلتس ایجاد شده است پیشنهاد می شود از کتاب های جدیدتر این مجموعه استفاده شود.

 

cambridge 16

 

 

کتاب IELTS TRAINER:

کتاب IELTS TRAINER حاوی 6 آزمون تمرینی برای آزمون نهایی آیلتس است که هر کدام از بخش ها شامل 4 زیرشاخه شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن هستند.

آزمون های تمرینی در بخش آزمون‌های Guided tests 1, 2   همراه با آموزش و توصیه هایی برای نحوه دادن این آزمون هستند. تمام آزمون‌ها در سطحی طراحی شده اند که با سطح آزمون نهایی برابری کنند.

 

در آزمون شماره 1 هر بخش از هر صفحه شامل یک بخش آموزشی و یک بخش آزمون تمرینی است:

بخش های مربوط به آموزش دارای اطلاعات و تمریناتی هستند که به شما کمک می کنند برای هر بخش از صفحات آزمون آماده شوید. در صفحات مربوط به شنیدار، نوشتار و گفتار، آزمون شماره 1 به ارائه و تمرین گرامر، لغات و زبان کاربردی مرتبط با این صفحات می پردازد.

این بخش تحت پشتیبانی کار روی اصلاح خطاهای رایجی است که متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس در آزمون مرتکب می شوند. در بخش نوشتاری گزیده هایی از متون شرکت کنندگان در آزمون آیلتس و همینطور پاسخ ها آورده شده اند.

 

trainer

 

مجموعه کتاب‌های COLLINS Writing، Speaking، Listening، Reading for IELTS:

مجموعه کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس کالینز Collins از منابع معروف و پرکاربرد در آمادگی این آزمون در هر چهار مهارت اصلی speaking، listening، writing و reading به شمار می‌روند.

این مجموعه 4 جلد خود را به آموزش تکنیک‌ها و استراتژی‌های لازم در افزایش مهارت‌های 4 گانه آیلتس اختصاص داده است و 2 مجموعه را نیز به آموزش لغت‌ها و گرامر‌های لازم در جهت حضور هر چه بهتر در آزمون آیلتس اختصاص داده است.

اگر مهارت رایتینگ مانعی در جهت کسب نمره‌ی موردنیاز شما در آزمون آیلتس می‌باشد، کتاب Collins Writing for IELTS می‌تواند شما را در این زمینه یاری دهد.

 

کتاب رایتینگ کالینز قدم‌ به ‌قدم شما را با نحوه صحیح رایتینگ نویسی آشنا می‌کند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که چیزی از قلم نمی‌افتد. همچنین این کتاب شمارا با نگارش رایتینگ تسک یک آیلتس آکادمیک آشنا می‌کند.

پس از مطالعه این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه رایتینگی مناسب در مورد چارت‌ها، جدول‌ها، نمودارهایی میله ایی و …. بنویسید.

لغات موردنیاز، گرامر مناسب جمله نویسی های مقایسه ایی و … همه در این کتاب پوشش داده ‌شده‌اند و نکات کلیدی نیز در حاشیه صفحات موجود هستند. 

این مجموعه کلیه کتاب‌های خود را برای داوطلبانی طراحی کرده که برای شروع این کتاب حداقل در سطح نمره 5 آزمون آیلتس باشند.

 

collins

 

سری کتاب‌های Improve Your Skills:

مجموعه کتاب های Improve Your Skills for IELTS که از انتشارات مک میلان برای بهبود مهارت های لازم در آزمون آیلتس طراحی شده است، شامل دو سطح می باشد که سطح اول برای افرادی است که قصد دارند نمره ای در حدود ٤.٥ تا ٦را کسب نمایند و سطح دوم مربوط به افرادی است که در پی کسب نمره ٦ تا ٧.٥ هستند.

هر یک از این سطوح دربردارنده سه کتاب است که یک کتاب مربوط به مهارت Listening ، Speaking و دو کتاب دیگر مربوط به مهارت Reading و Writing است.

این سری از کتاب های هم می تواند به صورت خودآموز مورد مطالعه قرار گیرد و هم در کلاس درس.

هر یک از کتاب های این مجموعه دربردارنده ١٠ درس است که هر درس به ارائه یک موضوع خاص و تمرین های مرتبط با همان موضوع می‌پردازد.

در پایان کتاب نیز پاسخ تمامی تمرین ها و همچنین الگوهای پاسخ گویی و تمرین برای نمونه ارائه شده است.

در بخش رایتینگ یک کتاب مجزا نیز با عنوان Improve Your IELTS Writing Skills نیز به صورت مجزا برای مهارت رایتينگ نآکادمیک ارائه شده است.

improve

 

 

مجموعه کتاب‌های IELTS  Reading/ Listening /Speaking/ Ultimate :

کتاب IELTS READING ULTIMATE:

این مجموعه بوسیله روشن ساختن علت هر جواب کمک شایانی به پیشرفت مهارت READING که از نقاط ضعف اکثر داوطلبان و زبان آموزان است می نماید. همچنین نویسندگان این اثر از طریق مشخص ساختن لغات مورد نیاز و ارائه معنی آنها درک متون آتی و پاسخ به سؤالات آنها را تسهیل نموده اند.

 

کتاب IELTS  Listening ULTIMATE:

کاملترین مجموعه تستهای Listening آزمون IELTS مشتمل بر ۱۴۵تست برگرفته از جدیدترین و معتبرترین منابع.

 

کتاب IELTS  Speaking Ultimate :

این مجموعه به منظور تقویت مهارت Speaking  آزمون  IELTS  ارائه شده و شامل مهم‌ترین و پرکاربردترین سوالات آزمون به صورت طبقه بندی شده می‌باشد. در جوابهای نمونه تمامی کلمات هدف مشخص گشته و اضافه شدن معانی آنها در این ویرایش خوانندگان را از مراجعه به دیکشنری بی نیاز می سازد.

 

ultimate

 

 

 

مجموعه کتاب   IELTS Actual Test:

مجموعه IELTS Actual Test عنوانی سه سطحی برای آزمون آیلتس است. در این کتاب‌های آزمون‌های واقعی منتشر شده است که زبان‌آموز می تواند مهارت های خود را به صورت مجزا مورد آزمون قرار دهد. کتاب    Listening این مجموعه شامل 10 تست به همراه فایل صوتی است که در پایان کلید تست‌ها ارائه شده است.

کتاب Speaking این مجموعه نیز شامل سه بخش است، در بخش اول به موضوعات ساده پرداخته می شود و در بخش دوم و سوم به موضوعات دشوارتر خواهد رسید که در مجموع 65 درس روتین را ارائه می‌کند. برای هر یخش سوالاتی ارائه می شود و پاسخ نمونه آن نیز آورده شده است تا زبان‌آموز بتواند به صورت خودآموز تمرین کند.

 

در بخش رایتینگ هم موضوعات مختلف از سال 2017 تا 2019 با نمونه پاسخ های نمونه ارائه شده است که زبان آموز می تواند از نمونه های ارائه شده استفاده نماید.

کتاب IELTS Actual Test Reading & Listening شامل ۱۰ تست Listening و ۱۰ تست   Reading  برای سال ۲۰۱۹ می باشد و این امکان را برای داوطلبان آزمون آیلتس فراهم می کند که طبق جدیدترین سوالاتی که در آزمون مطرح می شوند تمرینات خود را آغاز کنند.

اگر به دنبال منبع خیلی خوبی برای آشنایی با سوالات واقعی آزمون آیلتس هستید، بدون شک این کتاب نیاز شما را بر طرف می کند و منبع جامعی برای تست‌زنی و آمادگی هر چه بیشتر برای آزمون اصلی به شمار می رود.

 

actual

 

 

کتاب Focus on IELTS :

کتاب Focus on IELTS توسط انتشارات Longman برای تقویت هر چهار مهارت متقاضیان آزمون آیلتس تهیه شده است. این کتاب با ارائه نکات و تکنیک های کاربردی به همراه مثال هایی که برای هر مهارت ارائه کرده است، آمادگی داوطلبان این آزمون را بالا می برد.

این کتاب همچنین با توجه به آموزش زبان انگلیسی آکادمیک می تواند برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، نیز مفید باشد.

کتاب دانش آموز Focus on IELTS دارای 20 درس می باشد که در هر یک از آنها با استفاده از موضوع خاصی روی چند مهارت کار می شود. علاوه بر تکنیک های ارائه شده این کتاب به واژگان کاربردی برای استفاده در آزمون آیلتس نیز می پردازد.

در پایان کتاب بخش هایی مثل پاسخ تمرینات و لیست واژگان آکادمیک ارائه شده است. به همراه کتاب دانش آموز Focus on   IELTS  کتاب معلم و فایل های صوتی کتاب دانش آموز نیز ارائه شده است.

 

 

focus

 

کتاب Instant IELTS:

کتاب Instant IELTS  مجموعه ای سودمند از انتشارات کمبریج است که برای اموزش هر چهار مهارت آزمون آیلتس بسیار مفید است . این کتاب در تعداد صفحات کم به آموزش بخش‌های Listening ,Writing, Reading  آزمون‌های آیلتس آکادمیک و جنرال پرداخته است.

 

instant

 

 

 

کتاب‌های Crack IELTS in a Flash:

کتاب های Crack IELTS که توسط دانشگاه کمبریج تدوین و تألیف شده است، یکی از جدیدترین منابع آموزشی آمادگی آزمون آیلتس است که بر روی  4 مهارت (خواندنی،نوشتنی،شنیداری،گفتاری) تاثیر می‌گذارد و همچنین مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین این کتاب شامل مجموعه سوالات آموزشی برای آزمون آیلتس می‌باشد.

 

crack

 

مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills:

کتاب‌های آموزش زبان «Oxford Word Skills» را «Ruth Gairns» و «Stuart Redman» تالیف کرده‌اند. مجموعه‌ی آموزش زبان Oxford Word Skills در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.

این مجموعه از مهم‌ترین و بهترین مجموعه‌های آموزش واژگان زبان انگلیسی محسوب می‌شود. هر یک از سطح‌های این مجموعه، شامل یک کتاب و یک نرم‌افزار، ٢٠٠٠ لغت را دربردارد.

در هر سطح، هشتاد درس در نظر گرفته شده است که زبان‌آموز را از سطح مقدماتی تا پیشرفته هدایت می‌کند. درس‌های این کتاب جذاب و سرگرم‌کننده هستند و اشتیاق یادگیری را در مخاطب برمی‌انگیزند. نرم‌افزار ارائه‌شده همراه این کتاب شامل تلفظ همه‌ی واژگان و تمرین‌های متعدد و متنوع است.

 

oxfordword

مجموعه کتاب‌های   Oxford Word Skills 2nd edition:

مجموعه کتاب‌های آموزشی Oxford Word Skills یکی از بهترین مجموعه‌های آموزش لغات زبان انگلیسی می‌باشد که در سه سطح مقدماتی “Elemantry”، متوسط “Intermediate”  و پیشرفته “Advanced”  توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

ویژگی‌های کلیدی:

هر سطح این مجموعه شامل معنی 3000 لغت و کاربرد آن در بافت می‌باشد.

هر کتاب شامل ۸۰ درس موضوع بندی شده می‌باشد.

بعد از آموزش هر لغت در بافت و ارایه معنی لغات در بخشGlossary، با تمرینات متنوع لغات آموزش داده شده را ملکه ذهن می‌کند.

مرور منظم در پایان چند درس باعث می شود زبان اموز بتواند پیشرفت خود را چک کند.

وجود دو پاسخ نامه در انتهای کتاب (پاسخ نامه تمرینات هر درس و پاسخ نامه بخش مرور) باعث شده کتاب بصورت خودخوان هم قابل استفاده باشد.

oxford2

 

کتاب Vocabulary for IELTS:

کتاب Vocabulary for IELTS توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است و واژگان آزمون آیلتس را آموزش می دهد. واژگانی که در این کتاب آموزش داده می شوند برای زبان آموزانی است که می خواهند نمره ٦ آزمون آیلتس را بگیرند.

Vocabulary for IELTS  حاوی نکات مفید برای متقاضیان آزمون آیلتس است؛ این کتاب همچنین به بخش‌های مشکل این آزمون نیز می پردازد. مثلا شما می توانید واژگانی را که برای تحلیل داده ها و فرآیندها مورد نیاز است را در این کتاب یاد بگیرید.

واژگانی که در این کتاب آموزش داده می شوند در متون و موقعیت ها بکار برده شده اند که به فهمیدن زبان آموزان کمک زیادی می کند.

کتاب Vocabulary for IELTS به بعضی از اشتباهات متداولی که زبان آموزان انجام می دهند نیز پرداخته است و این به خود زبان آموزان کمک می کند تا از انجام این اشتباهات جلوگیری کنند.

کتاب حاضر تست‌هایی را به طور مکرر در کتاب ارائه کرده است که می توانید میزان پیشرفت خود را بسنجید. پاسخ کلیه تست ها در پایان کتاب نوشته شده اند.

 

 

voc

 

کتاب Vocabulary for IELTS advanced:

یادگیری واژگان کاربردی و اختصاصی آزمون آیلتس، یکی از ملزومات اصلی موفقیت شما زبان آموزان عزیز در این آزمون بین‌المللی می‌باشد. یکی از کتاب‌های بسیار مفید برای یادگیری لغات ضروری آیلتس برای زبان آموزان سخت‌کوشی که به دنبال نمره‌های بالای آیلتس و تافل هستند (بالای 6/5 آیلتس و بالای 80 تافل) کتاب لغات Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced است.

این کتاب تمرکز ویژه‌ای به Collocation ها داشته و از این نظر در سنجش با کتاب‌هایی مثل 504، Oxford Word Skills یا Vocab in Use، بسیار بالاتر قرار می‌گیرد.

همچنین بسیاری از نکته‌های ریز یا کلی اما کمتر شناخته‌شده آزمون آیلتس در هر چهار مهارت Speaking، Listening، Reading، Writing در این کتاب به‌وضوح و به شکلی کاربردی و ساده توضیح داده‌ شده است.

 

voc adv

 

مجموعه کتاب های VOCABULARY IN USE:

دایره لغات، دانش واژگانی یا Vocabulary در رایتینگ و اسپیکینگ زبان انگلیسی نقش ویژه‌ای دارد و کتاب‌هایی مثل English Vocabulary in Use هم برای زبان آموزان و هم معلمان منبع ارزشمندی به حساب می‌آیند.

این مجموعه کتاب‌ها که به نوعی از منابع آزمون آیلتس به‌صورت خودخوان یا self-study هست در ۴ سطح آموزشی از مبتدی  (Elementary) تا پیشرفته (Advanced) برای شما فراهم شده است، که هر سطح کتابی جداگانه دارد.

اولین کتاب از مجموعه پرفروش و منبع دانش واژگانی، سطح Elementary است. درس‌های دانش واژگانی یا vocabulary در صفحات سمت چپ و تمرین ها در صفحه مقابل هر درس آمده است. همچنین وجود پاسخ‌نامه در انتهای کتاب استفاده از این سری کتاب را بدون استاد هم ممکن کرده است.

دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use که مناسب سطح B1 بر اساس استاندارد اروپایی C.E.F.R است.

کتاب سوم این مجموعه توضیحات و تمرینات دانش واژگانی مناسبی برای زبان آموزان سطح B2 یا upper-intermediate دارد.با وجود ۱۰۰ درس در این کتاب می‌توانید هم خودتان و هم در کلاس زبان، دایره لغات خود را گسترش دهید.

کتاب چهارم این مجموعه مناسب سطح C1 تا C2 و زبان آموزان پیشرفته (Advanced)  است. در این کتاب کلماتی که برای برقراری مطمئن ارتباط نیاز دارید، بیاموزید و با تمرینات حرفه‌ای این کتاب، کلمات را به خاطر سپرده و در گفتار و نوشتار انگلیسی به کار ببرید.

 

english voc

 

 

کتاب Essential Words for the IELTS:

بی‌تردید یکی از بهترین کتاب‌های آمادگی لغات برای آزمون آیلتس، لغات ضروری بارونز برای آزمون آیلتس است. کتاب Essential Words for the IELTS شامل 600 واژه است که به‌صورت مکرر در آزمون آیلتس آمده‌اند.

این 600 لغت در 10 درس گنجانده ‌شده است که هر درس بر اساس یک موضوع است.

این 10 موضوع به ترتیب عبارت‌اند از طبیعت، اوقات فراغت، حمل ‌و نقل، فرهنگ، سلامتی، جهانگردی، کسب ‌وکار، اجتماع، آموزش و فناوری، اختراعات. در هر درس پس از استفاده لغات در یک متن آن‌ها در تمرینات زیادی بکار برده می‌شوند که همانند سؤالات واقعی آزمون آیلتس (IELTS) می‌باشند.

پاسخ کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب ارائه‌ شده است. همچنین کتاب Essential Words for the IELTS با توجه به نوع سؤالاتی که ارائه داده است زبان آموزان را قادر خواهد کرد تا معنی کلمات جدید را با استفاده از ارتباط آن‌ها با لغات و جملات قبل و بعد از خود یاد بگیرند.

 

essential

 

 

کتاب Focus on Vocabulary:

مجموعه 2 جلدی “Focus on Vocabulary” کتابی برای سطح متوسط به بالا بوده که لغات مورد استفاده در کتابها، فیلم‌ها، روزنامه ها و … را جمع آوری کرده است. یادگیری لغات با مثالهایی که از آثار معروف و خوش ساخت در کتاب آورده شده است، تثبیت می‌شوند.

برای کمک به فهم بهتر، در هر بخش تمرین‌هایی برای معنی لغات، گروه‌های کلمه و هم آیندها تعبیه شده. این کتاب یکی از کتاب های بسیار مناسب در زمینه افزایش دایره واژگان است که می تواند تسلط شما بر بسیاری از لغات مهم زبان انگلیسی را به طور چشمگیری افزایش دهد.

برای افزایش و درک هر چه بهتر زبان آموز، هر فصل، شامل معنای کلمات، کلمات هم خانواده و هم چنین کلمات مشابه است.

ویژگی‌ها:

1) 7 فصل متمرکز بر موضوعاتی مختلف از جمله ذهن، طراحی، افراد مشهور و محیط زیست.

2) در شروع هر فصل بخش Assessing Your Vocabulary Knowledge وجود دارد که به زبان آموز کمک میکند سطح خود را در مواجه شدن با 24 لغت جدید بسنجد.

3) هر لغت حداقل 4 بار مورد آزمون قرار میگیرد.

در پایان هر فصل توصیه هایی برای استفاده از دیکشنری، مقاله نویسی و باقی نکات مربوط به واژگان ذکر میشوند.

 

focus voc

 

کتاب English collocations in use:

مجموعه کتاب English collocations in use در دو سطح intermediate و advanced برای زبان آموزان متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. هدف این کتاب آموزش ترکیب کلماتی است که معمولا با هم در جملات استفاده می شوند و یادگیری‌شان برای صحیح انگلیسی صحبت کردن اهمیت فراوانی دارد.

مطالعه این کتاب به داوطلبان آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تافل و CAE توصیه می شود. سطح اول این کتاب برای زبان آموزان سطح متوسطه مناسب است.

 

collocations

 

مجموعه کتاب 4000 Essential English Words:

مجموعه کتاب های 4000 Essential English Words مجموعه ای شش جلدی است که برای آشنایی زبان آموزان با لغات پر کاربرد زبان انگلیسی تالیف و طراحی شده.

واژگان این کتاب با دقت فراوان و بر پایه مطالعات دقیق انتخاب و تقریبا ۹۵% از مکالمات عادی و یا حتی نیمه تخصصی زبان انگلیسی را شامل می‌شوند. شیوه متعارف این مجموعه از کتاب‌ها دقیقاً به همان شکل کلاسیک کتاب‌های لغت تنظیم شده که برمبنای آن پس از تلفظ کلمه، معنای آن و سپس مثال‌هایی ارایه شده است.

هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۳۰ درس است و در هر درس ۲۰ واژه قرار داده شده است. در این کتابها روش آموزش لغات به این شکل است که ابتدا واژه ای آورده می شود و بعد از آن برای تثبیت واژه جمله ای هم به عنوان مثال بیان می‌شود. برای هر لغت تصویر کوچکی در نظر گرفته شده که می‌تواند به تثبیت واژگان در حافظه بلند مدت کمک کند.

 

essential 4000

 

کتاب English Vocabulary Organiser:

کتاب English Vocabulary Organiser یکی از بهترین کتاب‌های خودخوانی است که در زمینه واژگان زبان انگلیسی منتشر شده است. واژگان موجود در این کتاب در قالب 100 درس مرتب شده اند. این 100 درس در 17 دسته طبقه بندی شده اند، دسته‌هایی همانند توصیف افراد، سلامتی، ورزش، رسانه، تکنولوژی، جامعه و غیره.

این کتاب برای زبان‌آموزانی مناسب می باشد که سطح زبان آنها متوسط و یا بالاتر باشد. تمامی دروس این کتاب دو صفحه ای می‌باشند که واژگان را از طریق تمرین های ارائه شده آموزش می‌دهند. پاسخ کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب موجود می‌باشد.

 

organiser

 

کتاب های Grammar in Use:

بی شک یکی از بهترین این کتاب ها در جهان مجموعه کتاب‌‌های Grammar in Use می باشد که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده اند.

این مجموعه را می توان مجموعه ای کامل دانست چرا که با توجه به اینکه این مجموعه دارای 3 سطح می باشد، زبان آموزانی که دارای سطوح مختلف زبانی هستند با توجه به سطح زبان خود می‌توانند از یکی از سطوح این مجموعه استفاده نمایند.

سه سطح این مجموعه شامل سطوح Essential   (مقدماتی)، Intermediate   (متوسط) و  Advanced(پیشرفته) می باشد. مجموعه حاضر براساس انگلیسی بریتانیایی نگارش شده است.

 

 

essential grammer

 

هر کدام از کتاب های سطوح این مجموعه دارای بیش از 100 درس می باشد. دروس نیز به مباحث کاربردی و رایج زبان انگلیسی می پردازند و دو صفحه ای می باشند.

صفحه اول هر درس به آموزش مباحث می پردازد و صفحه دوم نیز برای افزایش تسلط زبان آموزان روی مباحث ارائه شده تمریناتی را ارائه کرده اند.

پاسخ تمرینات نیز در انتهای کتاب موجود می باشند. یکی از نقاط قوت این مجموعه این است که برای هر مبحثی که آموزش داده می شود مثال های متعددی نیز ارائه می شود. در حال حاضر جدیدترین ویرایش این مجموعه ویرایش چهارم است.

 

کتاب Cambridge Grammar for IELTS: 

Cambridge Grammar for IELTS برای داوطلبان آزمون آیلتس منتشر شده است. این کتاب برای تقویت گرامر زبان آموزان است اگرچه در آزمون آیلتس به صورت مستقیم از گرامر سوال داده نمی شود. کتاب Cambridge Grammar for IELTS مطالب را در قالب ٢٥ درس و به صورت شنیداری ارائه می کند.

این کتاب سعی کرده است به مطالب گرامری هر دو نوع آزمون آیلتس (یعنی آکادمیک و جنرال) بپردازد. در این کتاب تمریناتی در خصوص گرامر وجود دارد که زبان آموزان باید با گوش دادن به فایل های صوتی کتاب، آنها را پاسخ دهند.

در پایان کتاب پاسخ تمرینات به همراه متن فایل های صوتی ارائه شده است.

grammer

 

کتاب گرامر انگلیسی Betty Azar:

کتاب گرامر زبان انگلیسی بتی آذر، با مجموعه تمرینات طبقه بندی شده و فوق العاده طبیعی و high range خود، منبعی بی نظیر برای دستور زبان انگلیسی آزمون آیلتس است.

برای این که کتابی جامع‌ و مناسب برای یادگیری دستور زبان انگلیسی از سطوح متوسط تا پیشرفته را داشته باشید، کافی است کتاب زبان Understanding and Using English Grammar را با دقت مطالعه کنید. خانم Betty Azar در این کتاب چنان با نثری شیوا و رسا به بیان مباحث گرامر زبان انگلیسی پرداخته اند که هر زبان آموزی در هر سطحی علاقمند به مطالعه این کتاب مفید خواهد شد.

کتاب حاضر را Betty Azar تدوین کرده که یکی از پراقبال ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های حال حاضر جهان در زمینه آموزش دستور زبان انگلیسی است.

این مجموعه دارای کتاب‌های دانش آموزان به همراه فایل های صوتی، کتاب تمرین، کتاب معلم، نرم افزار فعالیت روزانه، بخش های گرامری و تمرینات گوناگون است.

همچنین در این مجموعه نرم افزار Talking Head نیز ارائه شده که به صورت صوتی و نیز در قالب متن به صورت فایل‌های فلش گرامر زبان انگلیسی را به شیوه ای کاربردی و خلاصه وار ارایه می دهد.

 

english grammer

 

سری کتاب‌های DESTINATION :Grammar and Vocabulary:

همانطور که میدانید در هیچ یک از آزمون‌های بین المللی تافل و آیلتس سوالی از بخش ساختار و گرامر نخواهید داشت ولی در عوض در قسمت رایتینگ و اسپیکینگ سطح گرامر انگلیسی شما مورد سنجش قرار خواهد گرفت. کتاب‌های بسیاری در بازار برای آموزش گرامر وجود دارند ولی سری کتاب های گرامر و لغت Destination از جمله بهترین این کتاب ها هستند.

این کتب در ٣ سطح مختلف در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار می گیرند. دوستان عزیز توجه کنند که این کتب، علاوه بر گرامر، لغات و اصطلاحات هر سطح را نیز شامل می شوند.

 

destination

 

مجموعه کتاب‌های INSIDE READING در ۴ سطح:

این مجموعه اموزشی مطابق با سیستم لهجه آمریکایی سامان یافته و توسط انتشارات به نام و معروف اکسفورد به چاپ رسیده است. مجموعه اموزشی Inside Reading به زبان اموزان راه و رسم حرفه ای شدن و به کار بستن اموزه های خود در جهان واقعی را می اموزد.

از جمله ویژگی های مهم این مجموعه ارزشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- این مجموعه در پنج جلد عرضه می گردد و شامل سطوح مبتدی تا پیشرفته است.

2- شامل متون متنوع و گسترده از مباحث علمی تا اکادمیک و موضوعات داغ و به روز معاصر

3- هر کتاب شامل ده درس می باشد که هر کدام به نوبه خود به یک موضوع خاص و منحصر بفرد پرداخته است.

4- دو متن بسیار مهم و با اهمیت در سطح دانشگاهی در هر درس گنجانده شده که به دنبال آن نیز تمرین هایی بسیار راهبردی  و اصولی برای کسب نتیجه بهتر قرار گرفته است.

5- در پایان هر کتاب، لیست واژگان کل دروس برای دسترسی هر چه بیشتر اورده شده است.

6- در ابتداي هر درس بخشي به نام پیش از خواندن وجود دارد که در اين بخش با وجود سوالات مطرح شده، علاوه بر ايجاد يک چالش ذهنی، مهارت گفتاری دانش آموزان را نيز تقویت کرده و زبان اموزان را به بحث و گفت و گو درباره سوالات دعوت می کند.

7- در هر درس بخشی به نام فعالیت های وازگانی نیز تعبیه شده است که با ارائه سوالات متنوع به سنجش ميزان يادگيري دایره واژگان دانش‌آموزان مي‌پردازد. سپس در بخش مهارت نوشتاری و بحث، مهارت نگارش زبان ‌آموزان در مورد موضوع مطرح شده در هر درس را به بوته ازمایش می گذارد.

8- استفاده از منابع معتبری چون Wall Street Journal, Popular Science, and The New York Times

9- استفاده از اثار نویسندگان و مولفین به نامی چون Malcolm Gladwell, James Surowiecki, and Jared Diamond

10- شامل مثال ها و نمونه های ارزنده ای از Oxford English Corpus برای اموزش هر چه بهتر real-life English

11- اموزش سیستماتیک و نظامند واژگان اکادمیک پر کاربرد و رایج که به استقلال زبان اموز در روند یادگیری و استفاده از زبان در جهان واقعی می انجامد.

12- شامل متون اکادمیک جذاب و متنوع درباره موضوعاتی چون روان شناسی، مهندسی، هنر، فن اوری، و تجارت، برای انگیزه دادن هر چه بیشتر به زبان اموزان

13- اموزش مهارت های بارز خواندن و درک مطلب مانند ارجاع، کار کردن با نمودارها و جدول ها، شناسایی عوامل مهم و ساختار تشکیل دهنده یک متن و…

14- اموزش تفکر انتقادی و بهبود عملکر زبان اموزان در پیروی از اصول شخصی و مستقل در مراحل پیشرفته یادگیری زبان.

کتاب حاضر، انتخاب زبان اموزان براي تقویت و ارتقای مهارت خواندن و درک مطلب از سطوح مبتدی تا پیشرفته است.

ويژگي هاي بارز اين مجموعه از جمله آموزش مهارت خواندن، درک مطلب و نقش واژگان در تمام مراحل یادگیری، تفکر انتقادی، تجزيه و تحليل متون اکادمیک و درک درست مباحث دستوری، همه و همه برای بهره وری هر چه بیشتر و دست یابی به نتیجه ای شگرف در قالب یک مجموعه اموزشی بسیار ارزشمند و معتبر در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.

 

inside reading

 

 مجموعه کتاب Select Reading:

کتاب حاضر، انتخاب معلمان براي مهارت‌هاي کار و بحث مي‌باشد. ويژگي‌هاي اين مجموعه، آموزش مهارت خواندن، درک مطلب و واژگان، ساختمان فرهنگ لغت ، تجزيه و تحليل دستوري و عمل ، تحريک فکر، بحث وگفتگو و نوشتن است. زبان‌آموزان مقالات جالب و متنوعی را در زمینه‌های گوناگون در این کتاب‌ها خواهند یافت.

در این کتاب با طیف گسترده‌ای از موضوعات مواجه خواهید شد که به طور همزمان با بسیاری از لغات و کلمات جدید آن را نیز فرا خواهید گرفت.

کتاب‌های این مجموعه در بسیاری از موسسات آموزش زبان و توسط اساتید بسیاری تدریس می‌شود. هر سطح از این کتاب‌ها 14 درس را دربردارد که هر درس به بررسی یک موضوع خاص پرداخته است.

درس‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و با ارائه‌ متن و تمرین‌های متنوع سعی در آموزش Reading و واژگان زبان انگلیسی به شیوه‌ای جذاب را دارد. فایل‌های صوتی این مجموعه با لهجه‌ي امریکایی در قالب لوح فشرده (CD) ارائه شده است.

مجموعه‌ی کتاب‌های Select Readings را انتشارات دانشگاه آکسفورد Oxford در چهار سطح از سطوح مقدماتی تا متوسط به پیشرفته برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی زبان‌آموزان منتشر کرده است.

هر یک از سطوح دارای یک کتاب Student Book و فایل های صوتی می باشد. همچنین پاسخ تمرین ها نیز در فایل جداگانه ای ارائه شده است.

 

select reading

 

مجموعه کتاب Active Skills for Reading:

مجموعه کتاب‌های Active Skills For Reading یک ابزار بی نظیر برای افزایش سطح خواندن زبان انگلیسی شما است. ‌کتاب های Active Skills for Reading در پنج سطح از مبتدی تا سطح 4 طبقه‌بندی شده که هر کتاب 12 درس در خود دارد.

هر درس شامل Motivational Tips جهت افزايش انگيزه و تقويت مهارت خواندن و critical thinking به منظور تشويق زبان آموزان جهت آناليز متن مي‌باشد. علاوه بر این هر بخش دارای دو درس و در اصل دو متن است.

در ابتدای هر بخش ابتدا سه پرسش برای Speaking طرح شده تا ذهن زبان‌آموز با قالب اصلی همان بخش آشنا و درگیر شود.

این مجموعه برای زبان آموزانی ارائه شده است که سطوح مقدماتی را گذرانده و می‌خواهند برای خواندن متون آزمون های آیلتس مهارت بیشتری کسب کنند.

شما به عنوان یک زبان آموز پس از مطالعه این مجموعه میزان یادگیری واژگانی که آموخته اید افزایش پیدا کرده و مهارت خواندن شما برای آزمون های آیلتس تا سطح نمره ۵.۵ بالا خواهد رفت.

از ويژگي هاي بارز اين مجموعه بالا بردن سرعت خواندن متون انگلیسی و تقويت دانش زباني زبان آموز، پرداختن به مقوله واژگان، تفکر درمورد معاني، بالا رفتن سطح مهارت، بهره گيري از استراتژي هاي مختلف در بالا بردن سطح یادگیری و ارزيابي ميزان پيشرفت زبان آموز مي باشد.

 

Active

 

مجموعه کتاب  Tune in:

سری کتاب های Tune in یک مجموعه سه سطحی از انتشارات آکسفورد است است که توسط J C.Richards برای تقویت مهارت شنیداری تنظیم گردیده است.

این مجموعه آموزش می دهد که شما دو جنبه از لیستنینگ را بیاموزید: درک آنچه که افراد بیان می کنند و چگونگی بیان آن. این مجموعه شما را در کسب مهارت بیشتر زبان انگلیسی یاری خواهد رساند.

در کتاب دانش آموز در هر 15 بخش دو درس گنجانده شده است. هر یک از دروس بر موضوع خاصی می پردازد. کتاب شامل سه سطح BEFORE YOU LISTEN، LISTEN  AND UNDRESTANDN, و TUNE IN می باشد و همچنین شامل یک بخش AFTER YOU LISTEN نیز می باشد. هر Unit این کتاب شامل 6 صفحه دربردارنده درس و تمرین می باشد.

 

Tune in

 

 

مجموعه کتاب‌های Tactics for Listening:

Tactics for Listening یکی از بهترین کتاب های تقویت مهارت شنیداری، می باشد که در سه سطح Basic, Developing, Expanding تنظیم شده است.

این کتاب به گونه ای تنظیم شده که تمام مباحث روزمره زبان انگلیسی را پوشش می دهد.

از ویژگی دیگر این کتاب تقویت همزمان مهارت شنیداری و گفتاری شماست و علاوه بر افزایش این دو مهارت، زبان آموز با Stress & Intonation یعنی حفظ آهنگین بودن کلام و تکیه صدا و همچنین Accent یا همان لهجه و طرز قرائت کلمات آشنا خواهد شد.

این مجموعه از کتاب‌ها، دارای سه سطح است که تحت عناوین زیر دسته بندی شدند.

Basic Tactics for Listening

Developing  Tactics for Listening

Expanding Tactics for Listening

هر سطح دارای یک کتاب با فرمت PDF و فایل‌های صوتی است. نویسنده کتاب Jack C Richards می باشد و در این مجموعه انگلیسی با لهجه آمریکایی‌ مورد توجه قرار گرفته است.

روش مطالعه به این صورت است که شما به فایل صوتی با لهجه امریکایی گوش می دهید و پس از اتمام جمله به سوالی که در کتاب آمده پاسخ می دهید. 

فایل های صوتی با فرمت Mp3 است که در تمامی پلیرها قابل اجرا می باشد که این امر کمک می کند تا به مرور درس ها بودن کتاب بپردازید. متن درس ها و پاسخ تمرینات در کتاب مربوط به Audio Scripts ارائه شده است.

 

Tactics

 

 

مجموعه کتاب‌های Real Writing:

سری کتاب های Real Writing مجموعه ای چهار سطحی از انتشارات کمبریج است که برای تقویت مهارت نوشتن زبان آموز تنظیم شده است. این مجموعه از سطوح A2 آغاز می شود و تا سطوح C1 ادامه خواهد داشت. هر یک از سطوح این مجموعه شامل 16 درس می باشد که سعی در تقویت مهارت Writing خواهد داشت.

این مجموعه 4 سطحی به ارائه تمرین های متنوع و جالب می پردازد و در پایان کتاب نیز به پاسخ تمرین هایی که در خلال درس ارائه شده خواهد پرداخت. این مجموعه می تواند یکی از منابع مهم و اصلی برای تقویت مهارت Writing آزمون آیلتس محسوب گردد.

 

Real writing

 

 

مجموعه کتاب‌های Real Listening & Speaking:

مجموعه Real Listening & Speaking یک مجموعه چهار سطحی برای آموزش مهارت شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی است.

این مجموعه از سوی انتشارات کمبریج برای زبان آموزان بزرگسال طراحی شده است و سعی در تقویت مکالمات روزمره زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را دارد. نکاتی که در حین دروس آموزش داده می شود به همراه تمرین های صوتی است و بر روی مکالمات واقعی و روزمره زبان انگلیسی تمرکز می کند.

از ویژگی مثبت این مجموعه عبارتند از: خلاصه مکالمات اساسی و نکات مهم هر درس در پایان آمده است. متن تمامی فایل های صوتی در پایان کتاب Transcript شده است. پاسخ تمامی تمرین ها را نیز در پایان کتاب مشاهده خواهید فرمود.

 

real listening

 

سری کتاب های Real Reading:

سری کتاب های Real Reading مجموعه ای چهار سطحی از انتشارات کمبریج است که برای تقویت مهارت خواندن زبان آموز تنظیم شده است.

هر کتاب از مجموعه Real Reading دارای 16 درس می‌باشد که دروس متون روزمره و متنوعی را ارائه و سپس برای ارزیابی درک زبان آموزان از آن‌ها سؤالاتی را ارائه می‌دهند و پاسخنامه این تمرینات نیز در انتهای کتاب موجود می‌باشد. در این کتاب‌ها به واژگان مربوط به هر موضوع نیز پرداخته می‌شود.

علاوه بر این در این کتاب‌ها تکنیک‌های کاربردی مثل (skimming, scanning…)  در خصوص مهارت درک مطلب نیز معرفی و توضیح داده می‌شوند.

 

real reading

 

 

کتاب IELTS Advantage – Reading Skills:

کتاب  IELTS Advantage – Reading Skills، یکی از مجموعه‌های آموزش و تقویت مهارت Reading زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس می‌باشد که می‌تواند به موفقیت حداکثری شما در این آزمون کمک کند. زبان‌آموزان بسیاری هستند که در قسمت  reading مشکلاتی از قبیل زمان‌بندی، سریع خوانی، تشخیص انواع سؤال و چگونگی جواب دادن به هرکدام از آن‌ها، و … دارند.

داشتن مهارت‌های ریدینگ برای به دست آوردن نمره‌ای بالا ضروری است. کتاب IELTS Advantage Reading Skills به شما کمک می‌کند به‌طور قدم‌به‌قدم همه‌ی این قسمت‌ها را بیاموزید و نمره خوبی در بخش ریدینگ آزمون آیلتس به دست آورید.

 

advantage reading

 

کتاب IELTS Advantage Speaking and Listening:

کتاب IELTS Advantage Speaking and Listening برای زبان آموزانی منتشر شده که می خواهند در مهارت های Speaking و Listening آزمون آیلتس نمره ی 6/5 تا 7 و یا حتی بالاتر را کسب کنند. هدف این کتاب این است که مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان آموز را قدم به قدم ارتقا دهد تا زبان آموز بتواند نمره مناسب در این آزمون را کسب کند.

این کتاب به دو بخش Speaking و listening تقسیم می شود و شامل 9 درس است. درس های 1 تا 7 به تقویت مهارت (گفتاری) مطابق با استانداردهای آزمون IELTS می پردازد. درس های 8 و 9 نیز به تقویت مهارت Listening (شنیداری) می پردازد.

 

قسمت مربوط به مهارت Speaking این کتاب 5 ویژگی اصلی دارد که موارد زیر هستند: توضیح ساختارها و توصیه هایی مربوط به آزمون، توضیح نکات گرامری، واژگان و اصطلاحاتی که مرتبط با موضوعات متداول در بخش Speaking آزمون IELTS  هستند، تبیین مهارت ها و استراتژی هایی برای عملکرد بهتر در آزمون، ایجاد فرصت های فراوان برای تمرین مهارت Speaking مطابق با ساختار آزمون، مثال های صوتی که روی CD همراه کتاب آمده اند.

بخش Listening نیز شامل سه ویژگی اصلی است: توضیح ساختارها و توصیه ها و پیشنهاداتی مربوط به آزمون، توضیح استراتژی هایی برای تقویت Listening و استخراج اطلاعاتی که برای پاسخ دادن به سوالات ضروری هستند.

 

مطالب و موضوعات مناسب برای تمرین Listeningکتاب IELTS Advantage Speaking and Listening  به دو روش قابل استفاده است: روش اول این است که توسط معلم در کلاس درس تدریس شود.

و روش دوم استفاده از این کتاب این است که زبان آموز به عنوان منبع خود خوان از کتاب استفاده کند. توضیحات و توصیه هایی که در خصوص آزمون IELTS در کتاب آمده اند به همراه فعالیت‌هایی برای تمرین زبان و مطالب صوتی متنوع رویCD، زبان آموز را به طور کامل برای این آزمون آماده می کنند.

 

advantage speaking

 

 

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills:

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills همانطور که از نامش مشخص است برای افرادی منتشر شده است که می خواهند مهارت نوشتاری (Writing) خود را برای آزمون آیلتس تقویت نمایند.

این کتاب برای زبان‌آموزانی مناسب می‌باشد که بخواهند نمره‌ای از 6/5 تا 7 (از 9) را در آزمون مهارت نوشتاری آیلتس آکادمیک کسب کنند. از این کتاب هم می توان به صورت خودخوان استفاده کرد و هم می توان به عنوان محتوای آموزشی در کلاس استفاده نمود.

 

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills دارای 9 درس می باشد که دروس 1 تا 6 به Task 2 می‌پردازند و دروس 7 تا 9 نیز به Task 1 می پردازند.

از آنجایی که در مهارت نوشتاری آزمون آیلتس به چهار مقوله واژگان، گرامر، ساختار متون و ایده‌ها و استدلال‌ها پرداخته می شود، کتاب حاضر نیز سعی می کند به این موارد بپردازد.

به طور کلی هر درس در بردارنده مواردی همچون متون جالب، تمرینات گرامری، واژگان آکادمیک مخصوص آزمون آیلتس، نمونه های مقاله، ساختار و لینک دهی، مهارت‌های آزمون و غیره می باشد.

 

adv writing

 

 

مجموعه کتاب  Idioms and Phrasal Verbs:

مجموعه کتاب های Idioms and Phrasal Verbs توسط انتشارات آکسفورد در دو سطح متوسط و پیشرفته منتشر شده است. همانطور که از نام این کتاب ها مشخص است آنها حاوی اصطلاحات و افعال ترکیبی هستند.

هر سطح از این مجموعه شامل بیش از 1000 فعل ترکیبی و اصطلاح رایجی است که آنها را هم می‌توان در کلاس های زبان و هم به صورت خودخوان استفاده کرد.

هر کتاب از مجموعه Idioms and Phrasal Verbs شامل 60 درس می شود که هر کدام بین 1 تا 3 صفحه هستند. در هر درس پس از واژگانی که آموزش داده می شوند تمریناتی نیز ارائه می شود که پاسخ آنها در انتهای کتاب موجود می باشد.

 

idiom

 

کتاب Speak English Around Town:

Speak English Around Town عنوان کتابی برای افزایش اعتماد به نفس در مکالمات روزمره انگلیسی است.

در این کتاب بیش از 300 اصطلاح و عبارت روزمره کاربردی ارائه گردیده است که از طریق مکالمات واقعی مواردی که در زندگی روزمره لازم است را آموزش می دهد. شما این مکالمات را در موقعیت‌هایی نظیر خرید کردن، غذا خوردن، مسافرت رفتن، و … مشاهده خواهید نمود.

این کتاب همچنین به مهارت‌های دیگر در زمینه واژگان، اشتباهات رایج، گرامر و … نیز می پردازد. کتاب حاضر شامل ویژگی‌های زیر می باشد:  مکالمات واقعی در زندگی روزمره – بیش از 300 اصطلاح و عبارت امروزه – 50 تمرین برای کسب مهارت بیشتر – فایل صوتی با صدای افراد انگلیسی زبان – فایل های صوتی با صدای هشت فرد انگلیسی زبان بومی.

 

 

around

 

سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition:

مهارت رایتینگ در زبان انگلیسی بخصوص در آزمون آیلتس یکی از اصلی ترین چالش های زبان آموزان می باشد و بدون شک انتخاب منابع مناسب برای یادگیری این مهارت بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition را بی تردید باید یکی از بهترین و با ارزش‌ترین منابع آموزش رایتینگ زبان انگلیسی در دنیا نام برد که از سوی انتشارات Pearson تألیف شده است.

این مجموعه در پنج سطح از سطوح مقدماتی تا پیشرفته مهارت‌های لازم برای پاسخ گویی به سوالات رایتینگ زبان انگلیسی را ارائه می دهد. هر درس از آیتم های متنوعی تشکلی شده است که می تواند زبان آموز را به طور کامل در این مسیر همراهی سازد.

 

academic writing

 

 

TED TALK:

مجموعه Ted با شعار “گسترش ایده های ارزشمند” اولین بار توسط بنیاد Sapling که یک مرکز خصوصی و غیر انتفاعی است در سال ١٩٨٤ میلادی به عنوان کنفرانس ٤ روزه در کالیفرنیا امریکا شروع به کار کرد و موسس آن Richard Saul Wurman بود. پس از آن سمینارهای دوره ای تد به طور منسجم از سال ١٩٩٠ از سر گرفته شد.

بسیاری از شخصیت های بزرگ عرصه سیاست اقتصاد و دارندگان جوایز نوبل مانند‌: جرج اسموت، بیل کلینتون، بیل گیتس، برایان گرین، استیون هاوکینگ، ال گور، لری پیج(موسس گوگل) و… تا امروز در این برنامه حاضر شده و سخنرانی کردند.

مجموعه کامل سخنرانی های TED در سایت TED.COM در دسترس عموم است و می توانید به صورت ویدیویی و صوتی دانلود کنید. البته ویدیوها دارای زیرنویس و ترنسکریپت زبان‌های اصلی دنیا هستند البته بعضی از ویدیوها با ترنسکریپت فارسی ارائه می شوند ولی همه ویدیوها فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند.

و نکته آخر اینکه سخنرانی‌ها تد کاملا جذاب و علمی است و گنجینه ای بسیار مفید برای گسترش دانش عمومی و زبان خارجی خواهد بود و منبع مناسبی برای یادگیری سخنرانی به زبان انگلیسی است.

 

مجموعه کتاب Common Mistakes at IELTS:

هنگام یادگیری یک زبان خارجی اشتباهات (به خصوص در ابتدا) جزئی از زبان است. ما می توانیم با مطالعه بیشتر زبان هدفمان میزان اشتباهات را کاهش دهیم. در آزمون آیلتس (IELTS ) بکار بردن زبان صحیح یک نقطه قوت برای داوطلبان است چرا که یکی از معیارهای مهم آزمون آیلتس استفاده از زبانی عاری از اشتباه است.

یکی از منابع خوبی که می تواند کمک شایانی به زبان آموزان برای دستیابی به این مهم کند مجموعه کتاب‌های Common Mistakes at IELTS که در دو سطح متوسط و پیشرفته منتشر شده اند می باشد.

در این کتاب‌ها نحوه آموزش تصحیح اشتباهات رایج در انگلیسی به این شکل است که اغلب ابتدا تعدادی جمله در قالب چند سوال صحیح غلط ارائه داده می شود و سپس نکته مربوط به آن با جزئیات توضیح داده می شود.

و در انتها هم برای اینکه مطالب برای زبان آموزان بهتر جا بیفتد تعدادی تمرین به زبان آموزان داده می شود. پاسخ  (Answer key) کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب قرار داده شده است.

 

mistake

 

 

مجموعه کتاب‌های MakkarIELTS Speaking Guesswork :

مجموعه کتاب‌های MakkarIELTS Speaking Guesswork منابعی هستند که می‌تواند برای تمام زبان آموزان آیلتس بسیار مفید و کاربردی باشند، زیرا به‌وسیله این کتاب قادر خواهند بود سؤالاتی که ممکن است در آزمون پرسیده شود را حدس بزنند.

این کتاب به‌عنوان یک منبع بسیار خوب و کاربردی که شامل سؤالات حدس زده‌شده مرتبط با جدیدترین کتاب اکچوال تست اسپیکینگ آیلتس تاریخ Jun-Aug 2020 می‌باشد و می‌تواند منبع بسیار مفیدی برای تمرین و آمادگی این آزمون برای شما زبان‌آموزان عزیز باشد.

همان‌طور که مطلع هستید کتاب‌های اکچوال تست آیلتس مخصوصاً برای مهارت اسپیکینگ همیشه به‌عنوان مهم‌ترین منابع این آزمون شناخته می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

 

 

makkar

 

Target Band 7: IELTS Academic

کتاب فوق توسط یکی از ممتحین سابق آزمون آیلتس تالیف شده است. کتاب به زبان ساده و قابل فهم نوشته شده تا به عنوان یک کتابچه راهنما خودآموز برای داوطلبانی که به دنبال کسب حداکثر نمره هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب حاوی راهکارهایی برای رایج‌ترین مشکلاتی که امتحان‌دهندگان با آنها مواجه می‌شوند است.

کتاب تارگت بند مملو از راهنمایی‌ها و تکنیک‌های مفید است که حاصل تجربیات و تحلیل‌های نویسنده است.

خوانندگان این کتاب اغلب در آزمون موفق بوده و موفقیت خود را حاصل استفاده از آن می‌دانند و از مناسب‌ترین منابع آزمون آیلتس بدون استاد بشمار می رود.

 

 

target

 

Ace the IELTS: IELTS General

یکی دیگر از نمونه‌های کتاب آیلتس، کتاب Ace the IELTS است که شامل دیدگاهی کلی از آزمون آیلتس جنرال و انواع سوالات متداول این آزمون است. کتاب به بررسی جنبه های کلی آزمون می‌پردازد و از این رو، برای زبان آموزانی که به دنبال موفقیت در آزمون آیلتس هستند، بسیار مفید است.

کتاب توصیه‌های عملی برای پیشرفت در آزمون ارائه می‌دهد تا در زمان موجود، زبان آموز موفق به گرفتن بهترین نتیجه گردد.

 

ace

 

کتاب Kaplan IELTS Premier with 8 Practice Tests:

کتاب Kaplan IELTS  با ارائه تمرین‌ها و نمونه سوالات مشابه به تشریح دقیق نکات و راهکارهای تست زنی آزمون آیلتس می پردازد. همچنین کتاب Kaplan IELTS دربرگیرنده 8 آزمون کامل و آماده آیلتس جهت شبیه سازی آزمون می باشد: 6 آزمون کامل آکادمیک و 2 آزمون کامل عمومی.

این کتاب شامل بخش های زیر می باشد:

1) دستورالعمل های دقیق و کاربردی برای هر چهار مهارت listening, reading, writing, speaking و آشنا شدن با آزمون و مهارت های موفقیت در آن.

2) متدهای موثر و کاربردی Kaplan برای انواع مختلف سوالات موجود در آزمون آیلتس.

3) هشت آزمون کلی آیلتس که دو عدد از آن ها برای ماژول جنرال هستند.

 

 

kaplan

 

جمع‌بندی توسط مایگریشن اسکیلز

از اولین ابزارهای لازم برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس استفاده از کتب و منابع معتبر آیلتس است تا بتوانید دانش و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید.

طبق پیشنهاد مایگریشن اسکیلز در نظر داشته باشید که با توجه به سطح هر یک از مهارت‌های خود در زبان انگلیسی به تهیه هر یک از منابع اقدام کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از منبع ببرید.

همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.