نکاتی که شما را به نمره 7/5 Listening امتحان آیلتس نزدیک می‌کند.

Listening امتحان آیلتس

نکاتی که شما را به نمره 7/5 Listening امتحان آیلتس نزدیک می‌کند.

 

Listening امتحان آیلتس یکی از 4 بخش امتحان آیلتس است که برای موفقیت در آن شما نیاز دارید که از مدت‌ها قبل مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. Listening امتحان آیلتس شامل چهار بخش و مجموعا چهل سوال است. شما می‌توانید با به‌کارگیری نکات و تکنیک‌های این بخش موفق به کسب نمره بالا در آن شوید. بنابراین ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت قصد داریم شما را با نکات مهم و راهکارهایی برای کسب نمره مطلوب در Listening امتحان آیلتس آشنا کنیم.

 

مراقب تله‌ها (نکات انحرافی) باشید، ۳ تله که شمار را از نمره 7/5 Listening امتحان آیلتس دور می‌کند.

 

 تله شماره یک: تغییر اطلاعات غیرمنتظره

ممکن است گوینده مطلبی را بیان کند و ناگهان اطلاعاتی را که در آن گفته کاملا تغییر دهد. این یک تله است، پس مراقب باشید به هیچ وجه گرفتارش نشوید. قانون این گونه است: «تنها آخرین اطلاعات معتبر هستند». برای مثال، اگر گوینده گفت:

I want to visit the gallery on Monday. No, wait, I’ve just remembered that it is closed on Monday, so I will go on Wednesday.

و در سؤال آمده بود:

When

جواب صحیح، «Wednesday» است و «Monday» تنها یک تله است.

 

تله شماره دو: تعمیم دادن

ممکن است گوینده در ابتدا چند نمونه از چیزهایی را نام ببرد و سپس همه آنها را یکجا و در یک کلمه بیان کند. برای مثال:

Well, I like to swim, bike, and camp – to be involved in outdoor activities.

اگر سؤال به این شکل باشد که

What kind of activities…

جواب صحیح Outdoors است و نه «Swimming»، «Hiking » یا «Camping».

 

تله شماره سه: گزینه‌هایی که بیش از حد واضح به نظر می‌رسند.

 اگر به گزینه‌ای خیلی واضح اشاره شود، آن گزینه احتمالا (و غالبا) تله است. نمونه‌ای که در پایین آمده منظور را واضح‌تر نشان می‌دهد.

گوینده می‌گوید:

This course is a must for all first year students, excluding foreign students.

سؤال به این شکل است:

All the first year students have to take this course

برای این جمله استثنایی وجود دارد، یعنی foreign students تمام گزینه‌هایی که به طریقی معنای «بدون استثنا» بدهند، مشکوک‌اند و باید آنها را با دقت بیشتری بررسی کنید.

 

موقع گوش دادن دقت کنید. چون شما خواهان نمره 7/5 آیلتس هستید

به طور کلی وقتی که سؤال از شما می‌خواهد چیزی را انتخاب کنید، قاعده کلی این است که باید به دنبال شنیدن کلمات مترادف یا عبارات مشابه باشید. ممکن است همیشه عین همان کلمه، جواب سؤال نباشد.

 

سریع بنویسید تا بتوانید از رقبا عقب نمانید

هربار که برای پاسخ دادن به سؤالی می‌خواهید کلمه یا عبارتی را بنویسید آن را مخفف کنید. اما یادتان نرود که در انتها در پاسخنامه جواب کامل را بنویسید.

 

 

IELTS_Listening

 

 

نکات مربوط به دستور زبان را کنترل کنید تا به سوی نمره ۸ IELTS حرکت کنید.

اگر گزینه مورد نظرتان جمله را به لحاظ دستور زبان دچار اشکال کند، نمی‌تواند جواب درست آن سؤال باشد. کنترل گزینه به لحاظ دستور زبانی می‌تواند برای شما مشخص کند که آن گزینه صحیح است یا غلط؛ به ویژه در سؤالاتی از نوع:

1) پر کردن جاهای خالى (Gap-fill)

۲) تکمیل جملات (Sentence Completion)

 

از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید تا تمایز خود را به دیگران نشان دهید.

در حین آزمون، بین هر قسمت، کمی فرصت دارید. از این فرصت برای خواندن قسمت بعدی استفاده کنید. وقت خود را با مرور پاسخ‌هایتان تلف نکنید؛ هنگامی که پاسخ ‌هایتان را به پاسخنامه منتقل می‌کنید، می‌توانید این کار را هم بکنید.

 

در وارد کردن جواب‌هایتان در پاسخ نامه دقت کنید، 5 راز مگو Listening امتحان آیلتس

پس از ۲۰ دقیقه آزمون Listening ، ده دقیقه وقت اضافی نیز به شما داده می‌شود. در طول آزمون این بخش، شما تمام جواب‌ها را در کتابچه سؤالات Listening نوشته‌اید. این ۱۰ دقیقه به این منظور به شما داده می‌شود تا جواب‌هایتان را در پاسخنامه وارد کنید، و باید در انجام این کار دقت و حوصله به خرج دهید.

پاسخ نامه، دو رو دارد؛ یک روی آن مربوط به بخش Reading و روی دیگر مربوط به Listening امتحان آیلتس است. پس ابتدا مطمئن باشید که جواب‌هایتان را بر روی مربوط به بخش Listening می‌نویسید.

ابتدا، تمام جواب‌ها را از کتابچه، وارد پاسخ نامه کنید و برای این کار به توصیه‌های زیر توجه کنید همان گونه که از ظاهرشان پیداست، می‌توانند موجب صرفه‌جویی بسیار زیادی در وقت شما شوند):

1) در مورد سوالات چندگزینه‌ای (multiple choice) و انتخاب تصاویر (picking picture) تنها نام گزینه صحیح را بنویسید، لازم نیست خط دورش را هم بکشید.

2) در مورد تکمیل جملات (Sentence Completion) تنها پاسختان را بنویسید. لازم نيست كل جمله را دوباره بنویسید.

3) در مورد پر کردن جاهای خالی (Gap-fill) تنها همان کلمه‌ای را وارد کنید که برای پر کردن جای خالی انتخاب کرده‌اید.

۴) در مورد جواب‌هایی که در آنها از مخفف کلمات استفاده کرده‌اید (مثلا Prof. Advice)، كلمات را به شکل کامل بنویسید. (Professional Advice)

۵) کنترل کنید تمام جواب‌ها واضح و قابل فهم باشند.

نکته: حالا فرصت خوبی دارید تا اگر به پرسشی جواب نداده‌اید، این کار را انجام دهید.

پاسخنامه به این شکل است:

 

نکته: در جواب به سؤال آن افرادی که نمی‌دانند چرا تمام جواب‌ها باید حداکثر از ۳ کلمه تشکیل شده باشد، باید بگویم: به این دلیل که در پاسخنامه برای جواب‌هایی با بیش از ۳ کلمه جا نیست.

 

 

تمرین کنید، تمرین کنید و باز هم تمرین کنید! راز کسب نمره 8/5 Listening امتحان آیلتس

توصیه می‌شود که در حین تمرین از تمام راهنمایی‌ها استفاده کنید. برای تمرین به نمونه‌های مربوط به بخش Listening نیاز دارید که می‌توانید آنها را از کتاب‌ها، اینترنت و دیگر منابع معتبر تهیه کنید.

نمونه ‌های Listening را برای خود پخش کنید و در حین یافتن جواب‌ها، از راهنمایی‌های این بخش استفاده کنید. این تنها راهی است که می‌توانید متوجه کارآیی آنها شوید. شاید لازم باشد یک فایل صوتی را چند بار گوش کنید تا روش‌های مختلف را بر روی آن پیاده کنید.

 

Listening icon

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

بهره‌مندی از دامنه لغات وسیع کمک شایانی به شما در فهم Listening امتحان آیلتس می‌کند. پس سعی کنید برای افزایش دامنه لغات خود نیز تلاش کنید. با تمرین و تلاش منظم برای تقویت مهارت شنیداری و به کارگیری نکات و تکنیک‎‌های ذکر شده شما قطعا به نمره بالا در Listening امتحان آیلتس خواهید رسید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.