
آزمون رایتینگ IELTS و نکات کلیدی که شما را به نمره 7/5 آیلتس نزدیکتر میکند.
آزمون رایتینگ IELTS شامل دو بخش نوشتاری است که اصطلاحا به آن Task گفته میشود. درTask 1 به شما تصویری گرافیکی (مثل نمودار، عکس و جدول) نشان داده میشود که بایستی اطلاعات آن را در متنی با حداقل 150 کلمه خلاصه کنید. در Task 2 به شما یک نظر یا یک موضوع داده میشود که باید راجعبه آن یک مقاله با حداقل 250 کلمه بنویسید.
ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارتهای مهاجرت قرار است در این مقاله به نکات کلیدی در آزمون رایتینگ IELTS برای کسب نمره بالا بپردازیم.
همچنین پیشنهاد میکنیم مطالب پیشین ما راجعبه آزمون رایتینگ IELTS را از دست ندهید!
نحوه توصیف یک نمودار در آزمون رایتینگ IELTS
برای توصیف نمودار عبارات مصطلحی وجود دارد که استفاده از آنها متن را از یکنواختی خارج کرده و سرعت نوشتن را بیشتر میکند. تعدادی از این عبارات را در اینجا میآوریم: (توجه داشته باشید که باید از افعال زمان گذشته استفاده کنید).
نمودارهای دایرهای (pie chart)
10% a tenth
20% a fifth
25% a forth, a quarter
33% a third
50% half
75% a three quarters
95% the vast majority, almost all
100% all
22% slightly more than a fifth
31% slightly less than a third
60% more than half
نمودارهای ستونی، جداول و گرافها
افزایش:
To rise: a rise
To increase: an increase
To go up
To climb
افزایش شدید:
To leap, to shot up, to rocket up, to soar
کاهش:
To fall: a fall
To decrease: a decrease
To drop: a drop
To decline: a decline
To go down
کاهش شدید:
To slump, to plummet
تغییرات متناوب:
To vary: variation
ثابت ماندن:
To fluctuate: fluctuation
To hold steady, to stabilize
To remain stable, to level off
To remain constant
توجه داشته باشید که استفاده از اسامی مشتق از افعال، کلمات بیشتری را وارد جمله میکند و در نوشتن مقالات آزمون رایتینگ IELTS مفیدتر است:
مثال:
There is a dramatic increase in unemployment.
Unemployment increased dramatically.
صفات و قیود توصیفی:
تغییرات شدید:
dramatic, sharp, rapid, steeply, significant
تغییرات خفیف:
minimal, slight, slow, gradual, steady, marginal
جمله شروع یک مقاله در مورد نمودار:
The (pie chart/table/..) shows/illustrates/represents
به دنبال این عبارت، به عنوان نمودار آورده میشود.
كلمات مختلف برای نوع و گونه:
sort; division; category: class; kind; type, group, aspect; quality
چند نمونه از عناوین مقالات آزمون رایتینگ IELTS آکادمیک که شما را به نمره 7/5 رایتینگ آیلتس نزدیک میکند
1. It is inevitable that as technology develops traditional cultures must be lost. Technology and tradition are incompatible – you cannot have both together.
To what extent do you agree or disagree with this opinion?
2. “Prevention is better than cur”
Out of a country’s health budget, a large proportion should be diverted from treatment to spending on health education and preventive measures.
To what extent do you agree or disagree with this statement?
3. Fatherhood ought to be emphasized as much as motherhood. The idea that women are solely responsible for deciding whether or not to have babies (leads) on to the idea that they are also responsible for bringing the children up.
To what extent do you agree or disagree?
4. The position of women in society has changed markedly in the last twenty years. Many of the problems young people now experience, such as juvenile, delinquency, arise from the fact that many married woman now work and are not at home to care for their children.
To what extent do you agree or disagree with this opinion?
کلماتی با تلفظ مشابه اما املاء و معنای متفاوت
formerly: previously decent: suitable
formally: officially descent: way down
dessert: device
desert devise: create
Elicit: omit immortal
Illicit: unlawful immoral
Industrial lay (laid, laid, lying)
Industrious lie (lay, lain, lying)
Loose proceed
Lose proceed
Principle remember
Principal remind
Raise stationary: permanent
Rise stationery: writing materials
Thorough: complete weather
Through whether
Beside
Besides
چنین کلماتی در انگلیسی فراوانند بنابراین به هنگام نوشتن بسیار مراقب باشید.
عبارات کاربردی برای مقاله اصلی (۲۵۰ کلمهای) آزمون رایتینگ IELTS
الف) در آغاز مقاله:
1. It may indeed be true to say that (statement from the topic); what, however, are the factors involved?
2. It may indeed be the case that (statement …); this subject, however, requires further analysis.
3. (Noun) has/have been (verb) + ing for many years now. Has this had generally beneficial effects, or have they been largely negative?
4. (Noun)/(verb) + ing is one of the most controversial issues of our times. What are the arguments that need to be considered?
5. (Noun)/(verb) + ing, as is the case with many issues, has both negative and positive aspects.
(در مقالاتی که باید در آنها فواید و مضرات یک موضوع را بررسی کرد)
6. Over recent years, attitudes to (noun)/(verb) + ing have changed considerably. What are the reasons for this change, and what are the implications for the future?
(مناسب در مقالات بررسی تغییرات آینده در موضوع)
7. (Noun)/(verb) + ing has/have been an important part of many cultures/developed countries/ etc for many years now. What are the reasons for this, and what changes are likely or possible in the future?
ب) در وسط مقاله:
در آغاز پاراگراف مربوط به فراید موضوع:
At first sight, (noun)/(verb) + ing appear/ appears to be entirely positive/beneficial.
در آغاز پاراگراف مربوط به مضرات موضوع:
However, further, analysis reveals drawbacks to this way of thinking.
پ) در پایان مقاله:
1. When all is said and done, there are no clear solutions to this problem and it is for governments/individuals/etc to weigh up both sides of the case and come to their own conclusions.
2. On balance, it is my own personal view that the advantages of (noun) (verb) + ing far/heavily/slightly outweigh the disadvantages.
و در انتها از زبان مایگریشن اسکیلز …
آزمون رایتینگ IELTS بخش انتهایی در روز آزمون آیلتس است. این بخش از نگاه اکثر داوطلبان بخش دشواری است اما شما با تمرینات مکرر میتوانید مهارت نوشتاری خود را در آزمون آیلتس تقویت کنید. امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود.
اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، میتوانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارتهای مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir دیدن کنید.