
نکات کلی و مراحل نگارش یک انشاء در آزمون نوشتاری آیلتس که دانستن آنها شما را به نمره 9 رایتینگ آیلتس نزدیک میکند.
آزمون نوشتاری آیلتس در ماژول جنرال شامل دو تکلیف یا دو Task است که در Task 2 از شما خواسته میشود که یک انشاء با حداقل 250 کلمه بنویسید. Task 2 در آزمون نوشتاری آیلتس از اهمیت بالاتری نسبت به Task 1 برخوردار است زیرا دوسوم از کل نمره آزمون نوشتاری آیلتس را به خود اختصاص میدهد.
ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارتهای مهاجرت در این مقاله نکات مهم و مراحل مختلف نوشتن یک انشاء مناسب برای کسب نمره بالا در آزمون نوشتاری آیلتس را مرور میکنیم.
نکات کلی انشاء آزمون نوشتاری آیلتس که دانستن آنها، همانند کاتالیزور به شما کمک خواهد کرد.
1) مطالبتان را مستقیما درباره موضوع مطرح شده بنویسید و به موضوع دیگری نپردازید و حاشیه نروید.
۲) از دید کلی به موضوع نگاه کنید، بر اساس تجربه شخصی خود هم بنویسید. و هم چنین ببینید در دنیای واقعی آن موضوع به چه شکل است.
۳) راهنما را با دقت بخوانید و در نوشتن انشای خود، تکتک جزییات خواسته شده را پوشش دهید.
در صورتی که در تکلیف (Task) از شما خواسته شده بود درباره موضوع مطرح شده، راه حلی پیشنهاد کنید، حتما این کار را انجام دهید.
۴) فراموش نکنید، در صورتی که از شما خواسته شده بود توصیه یا پیشنهادی ارائه دهید، این کار را حتما انجام دهید.
5) یادتان نرود که این قسمت را قبل از قسمت اول (Task 1) انجام دهید.
مراحل نوشتن یک انشاء، 3 گام + 1 توصیه برای نزدیک شدن به نمره 9 آزمون نوشتاری آیلتس
اگر پس از خواندن تمام مطالب بالا هنوز هم مطمئن نیستید که چه طور باید نوشتن انشاء در رایتینگ آیلتس را آغاز کنید، مراحل مختلف این کار را دوباره مرور میکنیم:
گام اول
سؤال را بخوانید و نوع آن را مشخص کنید. شما باید متوجه شوید که چه نوع موضوعی برایتان مطرح شده، نوع H, A یا S، این امر کاملا بر ساختار نگارش انشاء تأثیرگذار است.
مثال
Home schooling belongs to the past and is unacceptable in the modern society. To what extent do you agree or disagree with this statement? Use your own knowledge and experience and support your arguments with examples and relevant evidence.
در اینجا ما به وضوح شاه مباحثه غیرملموس هستیم. با آشکار کردن منظور واقعی موضوع، آن را این طور خواهیم دید:
Is home schooling acceptable in modern society?
به این ترتیب، این موضوع به موضوع نوع A تبدیل میشود، مباحثهای با دو جنبه مخالف و موافق پیرامون موضوع تحصیل در خانه.
گام دوم
سپس باید ایدهها، افکار و نظرات خود را در مورد موضوع مورد نظر مطرح کنید. بهترین روش این کار این است که چند ایده کلی را در نظر بگیرید و سپس تا میتوانید راجع به آن ایدهها بنویسید. در صورتی که انشای شما از نوع A یا H باشد، این ایدهها باید جنبههای موافق و مخالف با موضوع مورد بحث را در بر بگیرند. در صورتی که انشای شما از نوع S بود، این ایدهها باید دلایلی باشند که چنین موقعیتی را پیش آوردهاند.
مثال: فرض کنیم پس از مدتی فکر کردن، ایدههای زیر به ذهن تان رسید و نظر خودتان مخالف تحصیل در خانه است:
جنبه های مثبت موضوع (For)
والدین فرزندان خود را بهتر از هر کسی میشناسند.
Parents know their children
آموزش لذت بخشتر میشود.
Learning is more enjoyable
کودکان احساس امنیت میکنند.
Children feel safe
جنبه های منفی موضوع (Against)
آموزش به روشهای علمی (مثل روش آموزشی تداعی بنیاد) انجام نمیشود.
No scientific approach (like associative learning)
تمام والدین از عهده این کار برنمیآیند.
Not every parent is capable
والدین آموزش برخی از مطالب را فراموش میکنند.
Parents forget the material
حالا باید به این فکر کنید که در کجای انشا باید درباره هریک از این ایدهها بنویسید. در همان برگه چرکنویسی که این ایدهها را نوشتهاید، آنها را دسته بندی و مشخص کنید که هریک از این ایدهها را در کدام پاراگراف شرح خواهید داد.
اگر موضوع مورد نظر، از نوع مباحثه بود (نوع A)، یادتان نرود که آن جنبههایی از موضوع (مثبت یا منفی) را که با آنها مخالف هستید در پاراگراف اول، و آن جنبه هایی از موضوع (مثبت یا منفی) را که با آنها موافق هستید در پاراگراف دوم توضیح دهید. به این موضوع توجه کنید که چگونه هر پاراگراف را به پایان میبرید و چگونه پاراگراف بعدی را شروع میکنید، باید در پایان هر پاراگراف جملهای بنویسید که نقش رابط معنایی بین آن پاراگراف و پاراگراف بعد را ایفا کند.
مثال
1) جنبههایی که مخالف نظر شما هستند
اولین پاراگراف بدنه – Parents know their children
اولین پاراگراف بدنه – Learning is more enjoyable
اولین پاراگراف بدنه – Children feel safe
2) جنبههایی که در راستای نظر شما هستند
دومین پاراگراف بدنه – No scientific approach
دومین پاراگراف بدنه – Associative learning
سومین پاراگراف بدنه – Not every parent is capable
سومین پاراگراف بدنه – Parents forget the material
گام سوم
حال زمان نوشتن انشا است. با توجه به آن طرحی که آماده کردهاید، نوشتن انشا را شروع کنید. اولین جمله مقدمه، با بیان جنبههای مختلف بحث یا توصیف یک موقعیت، موضوع کلی انشا را مشخص میکند.
آخرین جمله مقدمه باید خود به خود ذهن را آماده خواندن اولین پاراگراف بدنه کند. یادتان نرود که ساختار پاراگراف ها را رعایت کنید و آنها را به شیوهای در پی هم بنویسید که در پایان هریک، ذهن خواننده خود به خود برای پاراگراف بعد آماده شود.
نکته: سعی کنید هر پاراگراف بدنه را با یک کلمه ربط (مثلNevertheless, Moreover, Therefore, However و غیره) شروع کنید؛ این کار نمره شما را افزایش میدهد.
مثال
در اینجا انشای نمونهای با توجه به ایدههایی که در بالا مطرح شد آمده است. جنبههای مختلف موضوع پررنگتر نوشته شدهاند تا تشخیص شان سادهتر شود.
Everything has two sides and home schooling is not an exception. In the past it seemed like the most natural way of educating the children, but today many people criticize it.
We must acknowledge that parents know their children best. That gives them a good chance of knowing how to make a child understand certain concepts. Using the child’s interests, parents can make a process of learning more enjoyable and effective. In addition, being at home makes child feel safe, which contributes to his ability to concentrate on studying.
Nevertheless, many people believe that teaching should be done by professionals. There are many proven scientific approaches that produce good results and without those techniques parents who teach their kids at home have no chance of success.
Associative learning is a good example of such a technique. Showing the child images while learning the alphabet (apple for a, boy for b) makes him or her remember the letters faster and easier. Also not every parent is capable of teaching his or her child at home because the blind can not lead the blind.
Parents can not teach the children something they don’t know themselves, and let’s face it – not all of us have profound knowledge of history or geography even at a school textbook level. Eventually, even those mums and dads who had succeeded at school could forget the material as the time went by.
In conclusion, I have more trust in the abilities and experience of professional teachers than I do in my own.
و در نهایت، انشاء را از ابتدا تا انتها با دقت بخوانید تا اشتباهات احتمالی را تصحیح کنید.
و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز…
همانگونه که گفته شد Task 2 در آزمون نوشتاری آیلتس دو برابر Task 1 نمره دارد و این یعنی که باید انرژی و وقت بیشتری برای آن بگذارید. در این مطلب سعی کردیم شما را با نکات کلیدی نحوه نگارش انشاء در آزمون نوشتاری آیلتس آشنا کنیم. امیدواریم با به کارگیری نکات ذکر شده و تمرینات مناسب در این بخش از آزمون IELTS موفق عمل کنید.
اگر شما هم برای آزمون آیلتس آماده میشوید و تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، میتوانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir دیدن کنید.