پیش تافل؟!؟ منابع پیش‌ تافل چیست و چرا برای آمادگی آزمون تافل باید با مطالعه منابع پیش تافل شروع کنیم؟

TOEFL

پیش تافل؟!؟ منابع پیش‌ تافل چیست و چرا برای آمادگی آزمون تافل باید با مطالعه منابع پیش تافل شروع کنیم؟

پیش تافل یا Pre Toefl  یا Primary Toefl یا پری تافل یا تافل مقدماتی اصطلاحاتی هستند که ممکن است شما در بعضی سایت های ایرانی یا خارجی با آنها برخورد کرده باشید. برای اینکه این اصطلاحات شما را نگران نکند مایگریشن اسکیلز یک دسته بندی در سایت خود ایجاد کرده که داوطلب بتواند به صورت هدفمند دنبال مطلب خود باشد و گرنه به صورت رسمی دسته بندی برای تافل وجود ندارد و ما فقط یک آزمون استاندارد تافل داریم که توسط ETS در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌گردد.

 

 

پیش تافل

 

مطالعه منابع پیش تافل مخصوص چه کسانی است؟

شرکت در کلاس‌های آمادگی تافل شاید برای همه مقدور نباشد، یا شاید برای تعداد خاصی از داوطلبان مفید باشد. به همین علت تعداد زیادی از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند تا با مطالعه منابع خودخوان برای تافل آماده آزمون شوند. اما هنگامی که وارد این مسیر می‌شوند با حجم انبوهی از منابع تافل مواجه شده و نمی‌دانند چه منابعی را انتخاب کنند. انتخاب منابع مناسب، مسیر را برای شما هموار کرده و موجب صرفه‌جویی در زمان و اعتماد به نفس شما می‌شود.

منابع پیش تافل به کتابها،  مقالات و جزواتی گفته می‌شود که هدف‌شان ایجاد آمادگی کافی برای آزمون تافل برای زبان‌آموزانی است که سطح زبان انگلیسی مبتدی تا متوسط دارند. اگر شما هم قصد شرکت در آزمون تافل دارید ولی نمی‌دانید برای تافل از کجا شروع کنید، باید بدانید که اولین گام این است که سطح زبان انگلیسی خود را تعیین کنید. بنابراین بهتر است قبل از شروع فراگیری زبان جهت آزمون تافل، در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و به کمک این آزمون یا آزمون‌های مشابه سطح زبان خود را ارزیابی کنید.

اگر پس از تست تعیین سطح مشخص شود که سطح مهارت های زبان انگلیسی شما برای شرکت در آزمون تافل، بسیار پایین است و یا اگر با آزمون تافل آشنایی کامل ندارید و نمی دانید رویکردهای تکنیکی آزمون تافل چگونه است، بایستی مطالعه منابع پیش تافل را در دستور کار خود قرار دهید.

آزمون تافل بر دو پایه اصلی استوار است. یکی از این پایه ها دانش عمومی زبان انگلیسی و دیگری شناخت کافی از آزمون تافل است. منابع پیش تافل نیز بر اساس نیاز متقاضیان تافل در یکی از این حوزه ها یا هر دو آنها تهیه می شوند. اگر در قسمت دانش عمومی زبان انگلیسی دچار ضعف هستید، منابعی را انتخاب خواهید کرد که تمرکزتان روی زبان انگلیسی به شکل عمومی باشند. در این قسمت تمرکز کمتری روی آزمون تافل قرار خواهد داشت.

 

منابع پیش تافل چه هستند؟

می توان منابع پیش تافل را در این قسمت به دو دسته گرامر و لغات زبان انگلیسی تقسیم نمود. بسیاری از زبان آموزان این دو نکته را به شکل دو مقوله جدا می‌نگرند. نتیجه این طرز فکر، عدم کسب نتیجه دلخواه خواهد بود. سعی کنید تا با استفاده از منابع پیش تافل مناسب در این قسمت، این دو معیار اصلی را با یکدیگر تلفیق نمایید.

 

 

pre toefl

 

کتاب‌های مختلفی در زمینه افزایش دامنه لغات و آموزش گرامر وجود دارد. اما می‌توان کتاب‌های زیر را پیشنهاد داد.

1- مجموعه کتاب‌های Vocabulary in Use: این مجموعه کتاب‌های منتشر شده از انتشارت کمبریج، مجموعه ای کامل برای آموزش لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی و به صورت خودآموز است، این سری از کتاب ها که در سطوح مختلف طبقه بندی شده اند، سعی دارند لغات زبان انگلیسی  را از پایه ترین سطح تا سطوح پیشرفته آموزش دهند.

 

2-کتاب Must-Have Words For The TOEFL 400: این کتاب از انتشارات McGraw-Hill یکی از منابع مناسب برای گسترش دایره لغات است. مزيت اين كتاب اين است كه لغات را دسته‌بندی كرده و اين قابليت به خواننده كمك مي‌كند تا با سرعت بالاتری آنهارا فرا گيرد.

 

3-کتاب Essential words for the TOEFL: این کتاب از انتشارات Barron’s یکی از مشهورترین منابع تقویت دایره لغات است که لغات بسیار پرکاربردی دارد.

 

4-  کتاب Absolutely Essential Words 500: این کتاب از انتشارات Barron’s می‌باشد و با مطالعه اين كتاب قادر هستيد بخش‌های مختلف يك لغت را نيز بخاطر بسپاريد.

 

5- Understanding and Using English Grammar – Betty S. Azar(جلد آبی): این کتاب یک منبع موثق برای بسیاری از زبان‌آموزان است. این کتاب فوق العاده محبوب با آوردن اصول مهم گرامر در تمرینات کابردی، هر چهار مهارت اصلی (Reading, Writing, Listening, Speaking) را تقویت می کند.

 

6-مجموعه کتاب‌های  Grammar in Use: این مجموعه کتاب از انتشارات آکسفورد شامل سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌باشد. مزیت کتاب‌های Grammar in Use تمرین‌های بسیار زیاد آن است که به تثبیت مطالب در ذهن شما کمک می‌کند.

 

معروف ترین منابع پیش تافل مورد نیاز برای مهارت‌های چهارگانه

در این قسمت تعدادی از منابع پیش تافلی که برای تقویت مهارت‌های چهارگانه تافل نوشته شده‌اند را مرور می‌کنیم.

1-North Star Building Skills for the TOEFL iBT-High Intermediate: این کتاب با مروری بر مهارت‌های آزمون تافل، برای شروع مطالعه مناسب خواهد بود و بیشتر مناسب افرادی است که آشنایی اندکی و یا هیچ گونه آشنایی با آزمون تافل ندارند.

 

2- Delta’s Key to the Next Generation TOEFL Test: کتاب دلتا یکی از معروف‌ترین و مناسب‌ترین منابع آزمون تافل اینترنتی می باشد. انتشارات DELTA سعی کرده در این کتاب با رویکردی کاملا جدید به آموزش تافل بپردازد و با آوردن استراتژی های بسیار زیاد در مورد آزمون تافل و نمونه آزمون های مناسب برای این کار توانسته به یک منبع قابل اعتماد در تافل اینترنتی تبدیل شود.

 

3- Longman TOEFL iBT: اگر شخص تمايل به حضور در كلاس‌هاي تافل نداشته باشد، اين كتاب بهترين مرجع برای آغاز آموزش شيوه پاسخ به پرسش‌ها در آزمون است.

 

 

pre toefl2

 

 

و پیشنهاد آخر…

طبق پیشنهاد سایت مایگریشن اسکیلز(مهارت های مهاجرت)، اگر فردی مبتدی یا متوسط در زمینه زبان انگلیسی هستید، ابتدا با منابع خودآموز پیش تافل به صورت خودخوان شروع کنید. با اولین کتاب ها شروع کنید، اگر برایتان آسان بودند، به سراغ سطح بعدی بروید. در مراحل اول هیچ نیازی به کلاس ندارید. بایستی پایه واژگان و گرامر و جملات خود را از طریق مطالعه تقویت کنید. پس از آن می‌توانید برای یادگیری بهتر تکینک‌های آزمون تافل یا تقویت هر یک از مهارت های چهارگانه که در آن ضعیف هستید، چند جلسه کلاس حضوری بروید. فراموش نکنید تنها روش برای موفقیت در آزمون تافل خودتان هستید.

 

 در کنار منابع اصلی مهمتر صبر و پشتکار شما و همچنین داشتن یک زمان و برنامه مشخص می‌تواند شما را برای رسیدن به هدف یاری کند.

اگر تمایل به مطالعه منابع پیش تافل دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.