آیا گرامر آیلتس در آزمون آیلتس مهم است؟

آیا گرامر آیلتس در آزمون آیلتس مهم است؟

گرامر آیلتس و تقویت آن یکی از مؤلفه‌های اصلی برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس است. بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس سوال‌شان این است که علی رغم اینکه سوالات اختصاصی از مهارت گرامر در آزمون نمیاد پس چطوری بر روی نمره ما تاثیر می‌گذارد؟ باید به این عزیزان این نکته را تذکر داد که دانش در مورد ساختارهای گرامری در تمام بخش‌های این آزمون مورد استفاده و اهمیت است. دستور و گرامر هر زبان، پایه و اساس آن زبان است و این آزمون توانایی زبان افراد را به عنوان یک گزینه ارزیابی می‌کند. بنابراین شما برای کسب نمره بالا در این امتحان نیازی اساسی به مطالعه گرامر آیلتس دارید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت قصد داریم در این مطلب در مورد اهمیت گرامر آیلتس بر بخش‌های مختلف آزمون آیلتس صحبت کنیم.

 

Grammer in IELTS

 

 

اهمیت گرامر در بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

1- تاثیر گرامر در بخش Writing آیلتس: یکی از چهار معیار نمره گیری در بخش رایتینگ  Grammatical range and accuracy  (وسعت و دقت گرامر) می‌باشد. برای همین مهارت شما در گرامر به تنهایی 25 درصد از نمره رایتنگ شما رو تشکیل میدهد و سهم قابل توجهی در افزایش نمره رایتنگ شما در آزمون آکادمیک و جنرال دارد. واضح است که گرامر قوی به نوشتن شما کمک شایانی خواهد کرد.

 هرچه اشتباهات در گرامر آیلتس شما بیشتر باشد نمره‌ شما پایین‌تر خواهد بود. در توضیحات نمره‌ ۷ آیلتس «جملاتی با اشتباهات گرامری زیاد» و در نمره‌ ۸ آیلتس «اکثر جملات بدون اشتباه در گرامر» قید شده‌است. در این بخش ممتحن بهتر متوجه سطح دانش شما از دستور زبان انگلیسی خواهد شد.

 

2- تاثیر گرامر در بخش Speaking آیلتس: مهارت اسپیکینگ هم مانند مهارت رایتینگ 25 درصد از نمره اش به Grammatical range and accuracy ارتباط دارد.

 گرامر می‌تواند نمره شما را در این بخش تغییر دهد. شما نمی‌توانید در بخش اسپیکینگ به گرامر جملات خود فکر کنید و باید تمرکز شما بر روی پاسخ سوالات و روان صحبت کردن باشد. پس پیش از آزمون آیلتس باید خود را برای اسپیکینگ آیلتس با اشتباهات گرامر آیلتس کمتر آماده کنید.

 

3- تاثیر گرامر در بخش Listening و Reading آیلتس: هرچند مهارت گرامر به طور مستقیم در گرفتن نمره بالا در این 2 مهارت تاثیری نداره اما قطعا برای گرفتن یک نمره مطلوب نیازمند داشتن مهارت کافی در ساختارهای گرامری دارید. مهارت گرامر برای انتخاب پاسخ صحیح سوالات بویژه آنهایی که انتخاب گزینه مناسب منوط به آشنایی کافی با ساختارهای گرامری جملات است، بسیار کاربرد دارد.

شاید جالب باشد که بدانید اگر ساختار جملات را داخل ریدینگ نتوانید خوب تشخیص دهید این احتمال وجود دارد که در پیدا کردن گزینه درست دچار اشتباه شوید و همینطور در بخش لیسنینگ گاهی لازم است که کلماتی که می‌شنوید را با گرامر جمله تطبیق دهید.همچنین در بخش ریدینگ و لیسنینگ بایستی که برای سوالات با پاسخ کوتاه از گرامر مناسب و درستی استفاده کنید.

 

grammar

 

 چه کتبی برای گرامر آیلتس مناسب هستند؟

کتاب‌های مختلفی در زمینه آموزش گرامر وجود دارد. اما می‌توان کتاب‌های زیر را پیشنهاد داد.

1)  کتاب  Grammar for IELTS:  این کتاب، که توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده، شامل تمامی نکات گرامری لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک است.

2) کتاب  Oxford Practice Grammar: این کتاب در سه سطح basic ،intermediate  و advanced برای زبان‌آموزان سطوح مبتدی، متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. تمامی نکات گرامر انگلیسی به طور کامل در این سه کتاب توضیح داده شده و تمرین‌های و فعالیت‌های متنوعی در هر درس وجود دارد.

3)  کتاب  Grammar in Use: کتاب Grammar in use که یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی در سراسر جهان است در سه سطح basic ،intermediate  و advanced  برای زبان‌آموزان در سطوح مختلف طراحی شده و قوانین گرامری را با مثال‌ها و تمرین‌های متعدد آموزش می‌دهد.

4) کتاب  Oxford English Grammar Course:کتاب Grammar Course توسط دو نفر از مطرح‌ترین اساتید زبان در سطح بین المللی به نام‌های Michael Swan و Catherine Walter نوشته شده و زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از کتاب مناسب سطح خود نهایت استفاده را ببرند. تمامی نکات و قوانین گرامر انگلیسی با جزئیات و دقیق در این کتاب‌ها تدریس شده و تمرین‌ها و فعالیت‌های آموزشی متعددی برای یادگیری  گرامر مورد نیاز در انگلیسی محاوره‌ای و نوشتاری طراحی شده‌اند.

5) کتاب  Fundamentals of English Grammar: در کتاب Fundamentals of English Grammar  هر فصل به صورت مجزا یک موضوع کلی را در گرامر پوشش می‌دهد. در واقع در هر یک از این فصل‌ها چند نکته گرامری به همراه نمودارهای نشان‌دهنده وجود دارد که با تمرین دستور زبان جامع دنبال می‌شوند. همچنین این کتاب تنوع تمرین زیادی دارد و این موضوع باعث می‌شود تا زبان آموز مفاهیم دستوری یکسانی را به روش‌های مختلف تمرین کنند.

 

و کلام آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

همانگونه که گفته شد گرامر آیلتس بدون شک می‌تواند در نمره شما در آزمون IELTS تاثیر بسزایی داشته باشد و بدون تسلط کافی بر این مهارت بعید است که بتوانید به سوالات پاسخ دهید. گرامر ساختار یک زبان را تشکیل می‌دهد و تفاوتی نمی‌کند که آن زبان چه زبانی باشد. برای موفقیت در آیلتس باید سعی کنید اشتباهات گرامر آیلتس را به حداقل برسانید. و در آخر فراموش نکنید که تقویت این مهارت نیاز به تمرین و پشتکار شما دارد.

اگر تمایل به مطالعه منابع امتحان آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.