6 گام در نحوه برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس ظرف سه ماه

برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس

6 گام در نحوه برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس ظرف سه ماه

برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس یکی از مهمترین و اولین گام‌ها برای موفقیت در آزمون آیلتس است. آمادگی برای امتحان آیلتس به آسانی آنچه که بسیاری از دانشجویان فکر می کنند نیست. برای کسب نمره مطلوب در این آزمون نیاز به زمان و تلاش مناسب دارید. بدون استفاده از برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس شما نمی‌توانید از زمانی که تا آزمون آیلتس در اختیار دارید به بهترین نحو استفاده کنید.

به‌طور معمول افرادی که با برنامه ‌ریزی برای آمادگی آیلتس مطالعه می‌کنند، موفق‌تر از سایر افراد در آزمون آیلتس عمل می‌کنند. اما اگر شما تا زمان آزمون یک فرصت سه ماهه داشته باشید چطور می‌توانید خود را برای این آزمون آماده کنید؟ ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب قرار است شما را با تمام آنچه که برای تهیه یک برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس ظرف سه ماه آینده نیاز دارید، آشنا کنیم.

 

6 کاری که می توانید در زمان برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس خود طی 3 ماه انجام دهید:

 

1- بر مهارت های کلیدی تمرکز کنید:

در تهیه برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس باید تمرکز اصلی خود را برای بهبود و تقویت موارد زیر تنظیم کنید:

1) انگلیسی عمومی

2) مهارت‌های آزمون (شنیداری، خواندنی، نوشتاری و گفتاری)

3) توانایی انگلیسی عمومی

 

2- باید تمام بخش‌های انگلیسی را در برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس خود پوشش دهید.

برای بهبود انگلیسی عمومی خود، باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بخش های زیر را در بر بگیرد:

 

1) تلفظ

2) روان صحبت کردن (Fluency)

3) لغات

4) گرامر

5) مهارت‌های خواندنی

6) مهارت‌های شنیداری

 

آمادگی آزمون آیلتس

 

 

3- گرامر را تقویت کنید.

برای اینکه مهارت‌های نوشتاری و گفتاری شما بدون اشتباه گرامری باشد باید تمرین کنید. برای ارزیابی نوشته‌های خود یک معلم آموزش دیده بیابید. همچنین از معلم خود بخواهید که به صحبت‌های شما گوش دهد تا اشتباهاتان را شناسایی کرده و به شما گوشزد کند. زمانی که این اشتباهات را شناسایی کردید می‌توانید دقیقا روی همان اشتباهات کار کنید. قطعا این کار به شما برای افزایش نمره کمک خواهد کرد.

 

4- به طور منظم تمرین کنید.

خود را با انگلیسی احاطه کنید. به اخبار یا رادیو به زبان انگلیسی گوش دهید، سریال های انگلیسی را تماشا کنید، کتاب‌ها یا روزنامه‌های انگلیسی را بخوانید. همچنین، هرجا و هر وقت فرصتی پیدا کردید به انگلیسی بنویسید.

 از انجام تمرین بر روی تست‌های گذشته آیلتس خودداری کنید، زیرا انجام کارهای خسته کننده منجر به از دست دادن علاقه شما می‌شود. روش جالبی برای تمرین و یادگیری مبتنی بر سرگرمی پیدا کنید. انگلیسی یک مهارت است، هرچه تمرین شما بیشتر باشد، مهارت شما در این زمینه بهتر می شود. برخلاف شیمی و تاریخ، شما نمی توانید انگلیسی را تحقیق کنید.

 

5- با انواع سوالات ممکن در آزمون آیلتس و نحوه پاسخگویی به آن‌ها آشنا شوید.

درباره انواع سوالات مربوط به هر بخش در آزمون آیلتس و روش‌ها و تکنیک‌های پاسخگویی مناسب به آن‌ها تحقیق کاملی انجام دهید.

  به عنوان مثال، بخش رایتینگ آیلتس جنرال به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اول شما را ملزم به نوشتن نامه (رسمی / غیر رسمی) می‌کند. اگر برای همه بخش‌ها و سوالات آن‌ها این نوع تحقیق را انجام دهید، آماده شدن برای آزمون آیلتس برای شما آسان‌تر خواهد بود.

 

6- برنامه ریزی برای آمادگی آیلتس را تهیه کنید.

اکثر افراد گمان می‌کنند که زمان زیادی برای آمادگی آزمون دارند و با این فکر ممکن است زمان زیادی را از دست بدهند. از این رو باید هر چه سریعتر یک برنامه مناسب را تهیه کرده و مطابق آن عمل کنید.

نقاط ضعف خود در هر چهار مهارت اصلی را شناسایی کرده و در برنامه خود قرار دهید تا بر روی آن‎‌ها کار کنید. سعی کنید برای کل مدت زمانی که تا آزمون فرصت دارید تنها بر روی آمادگی آیلتس تمرکز کنید و کارهای غیرضروری خود را کنار بگذارید.  کار هوشمندانه و تلاش سخت به شما کمک می‌کند تا نمره مورد نظر خود در آیلتس را به‌دست آورید.

 

preparation

 

 

علاوه بر موارد گفته شده، شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

1) چک لیستی از تمام موضوعاتی را که باید پوشش دهید و تمام بخش‌هایی که نیاز به تقویت و بهبود آن‌ها دارید، ایجاد کنید.

2) توجه داشته باشید که هر روز چقدر وقت خواهید داشت و می‌توانید برای آماده سازی آیلتس اختصاص دهید.

3) هر روز پس از اتمام کارهای تعیین شده، هر کادر انتخابی را تیک بزنید.

4) سعی کنید منظم باشید و به برنامه خود پایبند باشید.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

برنامه ریزی آیلتس، پای بندی به برنامه و تلاش مستمر راه موفقیت و کسب نمره مناسب در آزمون  IELTS است. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند که یک برنامه مطالعاتی مناسب برای آمادگی آزمون آیلتس در طی سه ماه را تهیه کنید.

اگر برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید و تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.