11 تا از بهترین منابع لغات آیلتس

منابع لغات آیلتس

11 تا از بهترین منابع لغات آیلتس

منابع لغات آیلتس یا بهترین کتاب‌ها برای تقویت لغات آزمون آیلتس کدامند؟ این سوالی است که اکثر داوطلبان آزمون آیلتس ممکن است در ذهن خود داشته باشند.

همانطور که می‌دانید دانش لغات آیلتس می‌تواند در آزمون آیلتس به شما کمک فراوانی کند و با مطالعه منابع لغات آیلتس و تقویت دایره واژگان و کلمات می‌توانید به کسب نمره بالا در این آزمون امیدوار باشید. آزمون آیلتس از ۴ بخش تشکیل شده است که تنها عامل مشترک در این ۴ بخش از مهارت‌های آیلتس، “کاربرد کلمات” هستند.

دانستن لغات پرکاربرد آیلتس به طور مستقیم در مهارت‌های رایتینگ  (Writing) و اسپیکینگ  (Speaking) باعث کسب نمره بالاتر خواهد شد چرا که این دو بخش با فاکتوری تحت عنوان LR  به عنوان منابع واژگان (Lexical Resource) مورد سنجش قرار می‌گیرند. در قسمت‌های لیسنینگ (Listening) و ریدینگ (Reading) نیز هر چه تعداد بیشتری کلمه بدانید می‌توانید با دقت و سرعت بیشتری به سوالات پاسخ دهید.

لذا بنابر آنچه گفته شد لغات در آیلتس نقش بسیار پر رنگی دارند و مطالعه منابع لغات آیلتس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم شما را با منابع لغات آیلتس آشنا کنیم.

 

بهترین منابع لغات آیلتس

 

1) مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills:

کتاب‌های آموزش زبان «Oxford Word Skills» را «Ruth Gairns» و «Stuart Redman» تالیف کرده‌اند. مجموعه‌ی آموزش زبان Oxford Word Skills در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.

این مجموعه از مهم‌ترین و بهترین مجموعه‌های آموزش واژگان زبان انگلیسی و از منابع لغات آیلتس محسوب می‌شود. هر یک از سطح‌های این مجموعه، شامل یک کتاب و یک نرم‌افزار، ٢٠٠٠ لغت را دربردارد. در هر سطح، هشتاد درس در نظر گرفته شده است که زبان‌آموز را از سطح مقدماتی تا پیشرفته هدایت می‌کند. درس‌های این کتاب جذاب و سرگرم‌کننده هستند و اشتیاق یادگیری را در مخاطب برمی‌انگیزند. نرم‌افزار ارائه‌شده همراه این کتاب شامل تلفظ همه‌ی واژگان و تمرین‌های متعدد و متنوع است.

 

oxfordword

 

 

2) مجموعه کتاب‌های   Oxford Word Skills 2nd edition:

مجموعه کتاب‌های آموزشی Oxford Word Skills یکی از بهترین منابع لغات آیلتس می‌باشد که در سه سطح مقدماتی “Elemantry”، متوسط “Intermediate”  و پیشرفته “Advanced”  توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

ویژگی‌های کلیدی:

هر سطح این مجموعه شامل معنی 3000 لغت و کاربرد آن در بافت می‌باشد.

 هر کتاب شامل ۸۰ درس موضوع بندی شده می‌باشد.

بعد از آموزش هر لغت در بافت و ارایه معنی لغات در بخشGlossary، با تمرینات متنوع لغات آموزش داده شده را ملکه ذهن می‌کند.

مرور منظم در پایان چند درس باعث می شود زبان آموز بتواند پیشرفت خود را چک کند.

 وجود دو پاسخ نامه در انتهای کتاب (پاسخ نامه تمرینات هر درس و پاسخ نامه بخش مرور) باعث شده کتاب بصورت خودخوان هم قابل استفاده باشد.

 

oxford2

 

 

3) کتاب Vocabulary for IELTS:

کتاب Vocabulary for IELTS توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است و واژگان آزمون آیلتس را آموزش می دهد و یکی از منابع لغات آیلتس است. واژگانی که در این کتاب آموزش داده می شوند برای زبان آموزانی است که می خواهند نمره ٦ آزمون آیلتس را بگیرند.Vocabulary for IELTS   حاوی نکات مفید برای متقاضیان آزمون آیلتس است؛ این کتاب همچنین به بخش‌های مشکل این آزمون نیز می پردازد. مثلا شما می توانید واژگانی را که برای تحلیل داده ها و فرآیندها مورد نیاز است را در این کتاب یاد بگیرید.

 واژگانی که در این کتاب آموزش داده می شوند در متون و موقعیت ها بکار برده شده اند که به فهمیدن زبان آموزان کمک زیادی می کند.

کتاب Vocabulary for IELTS به بعضی از اشتباهات متداولی که زبان آموزان انجام می دهند نیز پرداخته است و این به خود زبان آموزان کمک می کند تا از انجام این اشتباهات جلوگیری کنند. کتاب حاضر تست‌هایی را به طور مکرر در کتاب ارائه کرده است که می توانید میزان پیشرفت خود را بسنجید. پاسخ کلیه تست ها در پایان کتاب نوشته شده اند. 

 

voc

 

 

 

4) کتاب Vocabulary for IELTS advanced:

یادگیری واژگان کاربردی و اختصاصی آزمون آیلتس، یکی از ملزومات اصلی موفقیت شما زبان آموزان عزیز در این آزمون بین‌المللی می‌باشد. یکی از کتاب‌های بسیار مفید برای یادگیری لغات ضروری آیلتس و منابع لغات آیلتس برای زبان آموزان سخت‌کوشی که به دنبال نمره‌های بالای آیلتس و تافل هستند (بالای 5/6 آیلتس و بالای 80 تافل) کتاب لغات Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced است.

این کتاب تمرکز ویژه‌ای به Collocation ها داشته و از این نظر در سنجش با کتاب‌هایی مثل 504، Oxford Word Skills یا Vocab in Use، بسیار بالاتر قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از نکته‌های ریز یا کلی اما کمتر شناخته‌شده آزمون آیلتس در هر چهار مهارت Speaking، Listening، Reading، Writing در این کتاب به‌وضوح و به شکلی کاربردی و ساده توضیح داده‌ شده است.

 

voc adv

 

5) مجموعه کتاب های VOCABULARY IN USE:

دایره لغات، دانش واژگانی یا Vocabulary در رایتینگ و اسپیکینگ زبان انگلیسی نقش ویژه‌ای دارد و کتاب‌هایی مثل English Vocabulary in Use هم برای زبان آموزان و هم معلمان منبع ارزشمندی به حساب می‌آیند. این مجموعه کتاب‌ها که به نوعی از منابع لغات آیلتس به‌صورت خودخوان یا self-study هست در ۴ سطح آموزشی از مبتدی  (Elementary) تا پیشرفته (Advanced) برای شما فراهم شده است، که هر سطح کتابی جداگانه دارد.

اولین کتاب از مجموعه پرفروش و منبع دانش واژگانی، سطح Elementary است. درس‌های دانش واژگانی یا vocabulary در صفحات سمت چپ و تمرین ها در صفحه مقابل هر درس آمده است. همچنین وجود پاسخ‌نامه در انتهای کتاب استفاده از این سری کتاب را بدون استاد هم ممکن کرده است.

دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use که مناسب سطح B1 بر اساس استاندارد اروپایی C.E.F.R است.

کتاب سوم این مجموعه توضیحات و تمرینات دانش واژگانی مناسبی برای زبان آموزان سطح B2 یا upper-intermediate دارد.با وجود ۱۰۰ درس در این کتاب می‌توانید هم خودتان و هم در کلاس زبان، دایره لغات خود را گسترش دهید.

کتاب چهارم این مجموعه مناسب سطح C1 تا C2 و زبان آموزان پیشرفته (Advanced)  است. در این کتاب کلماتی که برای برقراری مطمئن ارتباط نیاز دارید، بیاموزید و با تمرینات حرفه‌ای این کتاب، کلمات را به خاطر سپرده و در گفتار و نوشتار انگلیسی به کار ببرید.

 

english voc

 

 

 

6) کتاب Essential Words for the IELTS:

بی‌تردید یکی از بهترین منابع لغات آیلتس ، لغات ضروری بارونز برای آزمون آیلتس است. کتاب Essential Words for the IELTS شامل 600 واژه است که به‌صورت مکرر در آزمون آیلتس آمده‌اند. این 600 لغت در 10 درس گنجانده ‌شده است که هر درس بر اساس یک موضوع است. این 10 موضوع به ترتیب عبارت‌اند از طبیعت، اوقات فراغت، حمل ‌و نقل، فرهنگ، سلامتی، جهانگردی، کسب ‌وکار، اجتماع، آموزش و فناوری، اختراعات.

در هر درس پس از استفاده لغات در یک متن آن‌ها در تمرینات زیادی بکار برده می‌شوند که همانند سؤالات واقعی آزمون آیلتس (IELTS) می‌باشند. پاسخ کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب ارائه‌ شده است. همچنین کتاب Essential Words for the IELTS با توجه به نوع سؤالاتی که ارائه داده است زبان آموزان را قادر خواهد کرد تا معنی کلمات جدید را با استفاده از ارتباط آن‌ها با لغات و جملات قبل و بعد از خود یاد بگیرند.

 

essential

 

 

7)  کتاب Collins- Vocabulary for IELTS

از دیگر منابع لغات آیلتس  برای بزرگتر کردن دایره واژگان زبان انگلیسی کتاب Collins Vocabulary   for IELTS است. این کتاب با توجه به رویکرد آزمون آیلتس به آموزش لغت به زبان آموز می پردازد. کتاب Collins Vocabulary for IELTS دارای ۲۰ درس است که در هر یک با توجه به یکی از مهارت های چهارگانه آزمون آیلتس به آموزش لغات پرکاربرد و لازم می پردازد.

 

Vocabulary for Ielts

 

 

8) کتاب Focus on Vocabulary:

مجموعه 2 جلدی “Focus on Vocabulary” کتابی برای سطح متوسط به بالا بوده که لغات مورد استفاده در کتابها، فیلم‌ها، روزنامه ها و … را جمع آوری کرده است. یادگیری لغات با مثالهایی که از آثار معروف و خوش ساخت در کتاب آورده شده است، تثبیت می‌شوند. برای کمک به فهم بهتر، در هر بخش تمرین‌هایی برای معنی لغات، گروه‌های کلمه و هم آیندها تعبیه شده. این کتاب یکی از کتاب های بسیار مناسب در زمینه افزایش دایره واژگان است که می تواند تسلط شما بر بسیاری از لغات مهم زبان انگلیسی را به طور چشمگیری افزایش دهد. برای افزایش و درک هر چه بهتر زبان آموز، هر فصل، شامل معنای کلمات، کلمات هم خانواده و هم چنین کلمات مشابه است.

 

ویژگی‌ها:

 1) 7 فصل متمرکز بر موضوعاتی مختلف از جمله ذهن، طراحی، افراد مشهور و محیط زیست.

2) در شروع هر فصل بخش Assessing Your Vocabulary Knowledge وجود دارد که به زبان آموز کمک میکند سطح خود را در مواجه شدن با 24 لغت جدید بسنجد.

3) هر لغت حداقل 4 بار مورد آزمون قرار میگیرد.

 در پایان هر فصل توصیه هایی برای استفاده از دیکشنری، مقاله نویسی و باقی نکات مربوط به واژگان ذکر میشوند.

 

focus voc

 

9) کتاب English collocations in use:

مجموعه کتاب English collocations in use در دو سطح intermediate و advanced برای زبان آموزان متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. هدف این کتاب آموزش ترکیب کلماتی است که معمولا با هم در جملات استفاده می شوند و یادگیری‌شان برای صحیح انگلیسی صحبت کردن اهمیت فراوانی دارد. مطالعه این کتاب به عنوان یکی از منابع لغات آیلتس به داوطلبان آزمون های بین المللی مانند IELTS، TOEFL و CAE توصیه می شود. سطح اول این کتاب برای زبان آموزان سطح متوسطه مناسب است.

 

English collocations in use

 

 

 

10) مجموعه کتاب 4000  Essential English Words:

مجموعه کتاب های  4000 Essential English Words مجموعه ای شش جلدی است که برای آشنایی زبان آموزان با لغات پر کاربرد زبان انگلیسی تالیف و طراحی شده. واژگان این کتاب با دقت فراوان و بر پایه مطالعات دقیق انتخاب و تقریبا ۹۵% از مکالمات عادی و یا حتی نیمه تخصصی زبان انگلیسی را شامل می‌شوند.

شیوه متعارف این مجموعه از کتاب‌ها دقیقاً به همان شکل کلاسیک کتاب‌های لغت تنظیم شده که برمبنای آن پس از تلفظ کلمه، معنای آن و سپس مثال‌هایی ارایه شده است. هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۳۰ درس است و در هر درس ۲۰ واژه قرار داده شده است.

در این کتابها روش آموزش لغات به این شکل است که ابتدا واژه ای آورده می شود و بعد از آن برای تثبیت واژه جمله ای هم به عنوان مثال بیان می‌شود . برای هر لغت تصویر کوچکی در نظر گرفته شده که می‌تواند به تثبیت واژگان در حافظه بلند مدت کمک کند.

 

4000

 

 

11) کتاب English Vocabulary Organiser:

کتاب English Vocabulary Organiser یکی از بهترین منابع لغات آیلتس به صورت خودخودان است

که در زمینه واژگان زبان انگلیسی منتشر شده است. واژگان موجود در این کتاب در قالب 100 درس مرتب شده اند. این 100 درس در 17 دسته طبقه بندی شده اند، دسته‌هایی همانند توصیف افراد، سلامتی، ورزش، رسانه، تکنولوژی، جامعه و غیره. این کتاب برای زبان‌آموزانی مناسب می باشد که سطح زبان آنها متوسط و یا بالاتر باشد. تمامی دروس این کتاب دو صفحه ای می‌باشند که واژگان را از طریق تمرین های ارائه شده آموزش می‌دهند. پاسخ کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب موجود می‌باشد.

 

organiser

 

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز….

همانگونه که گفته شد تسلط به لغات موضوعی آیلتس به افزایش نمره شما در آزمون آیلتس کمک بسیاری می‌کند. و اگر چه سوالات آیلتس مستقیما از دانش لغات مطرح نمی‌شود، اما اطلاعات کافی در مورد دانش لغات وسیع برای همه چهار بخش آزمون آیلتس بسیار مهم است و برای کسب نمره خوب در این آزمون لازم و ضروری است.

اگر تمایل به مطالعه منابع امتحان آیلتس و به طور خاص منابع لغات آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.