تکنیک Scanning  ، تکنیکی که اگر ندانید نمره ریدینگ آزمون آیلتس را از دست خواهید داد.

تکنیک Scanning

 

تکنیک Scanning  ، تکنیکی که اگر ندانید نمره ریدینگ آزمون آیلتس را از دست خواهید داد.

 

تکنیک Scanning یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که تا حد زیادی به شما کمک می‌کنند که سرعت خواندن و پاسخگویی به سوالات در شما در بخش ریدینگ آیلتس بالا برود.

مهارت و تکنیک Scanning یعنی خواندن سریع متن برای یافتن جزئیات داخل متن. هر زمان که نیاز باشد تا علاوه بر داشتن تصویری کلی، اطلاعاتی جزئی مثل اسامی افراد، مکان‌ها، اعداد و از این قبیل را در متن پیدا کنیم، از این تکنیک استفاده می‌کنیم. یکی دیگر از کاربردهای این مهارت، پاسخ دادن به سوالات مطرح شده از جزئیات متن است.

چنانچه بتوانید بر روی تقویت این تکنیک کار کنید و اسکنر دقیق‌تر و سریع‌تری باشید می‌توانید نمره بالاتری در بخش ریدینگ آزمون  IELTS کسب کنید. لذا ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم  شما را با تکنیک Scanning و شیوه‌های استفاده آن جهت افزایش سرعت خواندن متون آیلتس بیشتر آشنا کنیم.

 

انتخاب کلمات از متن سوالات جهت تکنیک Scanning ، مهارتی که شما را از دیگران متمایز می­‌کند.

1) کلماتی که باید اسکن کنید را با دقت انتخاب کنید. به­‌عنوان مثال، در تست‌­هایی که شامل موارد: true، false و not given می­‌شوند، تمامی عبارات را بخوانید و به دنبال کلماتی باشید که مرتباً تکرار شده‌­اند. موارد فوق احتمالاً موضوع کلی متن بوده، بنابراین به  Scan کردن شما کمکی نمی­‌کنند.

 

2) به دنبال کلماتی باشید که با موضوع کلی مرتبط هستند. این کلمات می­توانند نام‌­ها، اسامی، تاریخ­‌ها و غیره باشند.

 

3) ساختار اصلی‌ جملات یعنی اسم، فعل و مفعول را به­‌خاطر داشته باشید. هر مورد دیگری علاوه بر موارد فوق از قبیل بندهای اضافی، صفت­‌ها، قیدها، کلمات منفی و مقایسه‌­ها در واقع جمله را توصیف می‌­کند. این کلمات و یا عبارات در واقع به درک می‌تواند درک شما را از متن تست کند.

 

4) به دنبال کلمات و ایده‌­هایی باشید که می­‌توانند به پیش­روی شما در متن و پاسخ‌گویی به سوالات کمک‌­کننده باشند. روش فوق شیوه بسیار موثری است. به سوالات با هم و نه به صورت منفرد نگاه کنید. سوالات را اغلب می­توان به دو دسته تقسیم کرد: در یک دسته دو سوال به یک قسمت متن مربوط می‌­شوند و در دسته دیگر هر سه سوال به قسمت دیگر متن مربوط می‌شوند. با مرتبط کردن و دسته­‌بندی سوالات، می­‌توانید راحت­‌تر به آن­ها پاسخ دهید.

 

کم شدن سرعت تکنیک Scanning ، علتی که مدرسان آیلتس نیز آن­ها را نمی­‌دانند.

1) همواره متن را از چپ به راست اسکن کنید، همواره باید کلمات مربوط به Scan را بررسی کنید. در صورت عدم استفاده از این شیوه، آن­گاه از سرعت اسکن شما کاسته می­‌شود و این تکنیک دیگر موثر نخواهد بود.

 

Scanning1

 

IELTS-Reading-Tips

 

زیاد شدن سرعت تکنیک Scanning ، علتی که مدرسان آیلتس نیز آن­ها را نمی‌­دانند.

1) برای خودداری از خواندن هر کلمه، اسکن را از انتهای هر خط یا پاراگراف شروع کنید. سراسر متن را همواره از راست به چپ یعنی در جهت خلاف متن Scan کنید.

 

Scanning2

 

هم­چنین متن را متناوباً به­‌صورت قطری یعنی از گوشه پایین سمت راست به گوشه بالای سمت چپ و یا به صورت عمودی یعنی از پایین به بالا اسکن کنید.

 

Scanning 3

 

 

2) متن را در جهت خلاف آن و به صورت زیگزاگی نیز اسکن کنید. در این حالت دیگر نیازی به خواندن متن ندارید. در هر بار تمرین، سرعت حرکت خود را افزایش دهید.

 

Scanning 4

 

هم­چنین می­‌توانید متن را در جهت آن و به صورت زیگزاگی اسکن کنید. ولی در این حالت نباید خود را مشغول خواندن متن کنید.

 

Scanning 5

 

3) زمانی که تا این مرحله از اسکن خود مطمئن شدید، حالا در جهت متن یعنی از چپ به راست و بعد از راست به چپ و به همین شکل متن را اسکن کنید و دیگر نیازی نیست زمان خود را با هر بار مراجعه به ابتدای هر خط تلف کنید.

 

Scanning 6

 

4) خواننده­‌های بسیار حرفه‌­ای در ابتدا تنها به مرکز پاراگراف متمرکز می‌­شوند و بدین­‌شکل می­توانند جلوی انحراف چشمان خود را بگیرند. در مرحله بعدی، این خوانندگان هر موردی که در اطراف این مرکز قرار دارد را در نظر می‌­گیرند. در صورت طولانی بودن پاراگراف، می­‌توانید این کار را در چند مرحله انجام دهید.

Scanning 7

 

اگر بتوانید در حین  Scan معنای متن را نیز درک کنید، آن­گاه در حال تبدیل شدن به یک خواننده حرفه‌­ای هستید.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

در مهارت و تکنیک Scanning  شما باید چشمان تیزبینی داشته باشید. آزمون ریدینگ آیلتس به شدت محدودیت زمانی را به همراه دارد و به کارگیری این تکنیک به طرز چشمگیری باعث جبران کمبود زمان و پاسخگویی بیشتر به سوالات و در نتیجه ارتقاء نمره در این بخش از آزمون می‌باشد.

اگر شما هم برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید و  تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.