روال معمول امتحان IELTS جنرال، فرمتی كه هر داوطلب آزمون آیلتس باید بداند.

امتحان IELTS

روال معمول امتحان IELTS جنرال، فرمتی كه هر داوطلب آزمون آیلتس باید بداند.

امتحان IELTS برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی افرادی است که قصد تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. ایـن امتحان مشترکاً توسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیا (British Council) و IDP استرالیا در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

امتحان IELTS دو نسخه دارد آکادمیک و  جنرال. نسخه آکادمیک امتحان آیلتس برای کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. نسخه عمومی آیلتس برای کسانی است که به قصد کار و یا مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند می‌خواهند سفر کنند. دو مهارت Listening و Speaking در هر دو آزمون یکسان می باشد، اما مطالب و عناوین مطرح شده در Reading و Writing بر اساس انتخاب نوع آزمون IELTS متفاوت خواهد بود.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب نگاهی به فرمت معمول امتحان IELTS در نسخه جنرال انداخته‌ایم.

 

فرمت امتحان IELTS

امتحان IELTS از چهار بخش به این ترتیب تشکیل شده است: Listening (مهارت‌های شنیداری)، Reading (روخوانی) ، writing (مهارت‌های نوشتاری) و Speaking ( مهارت‌های گفتاری). البته در بعضی موارد ممکن است بخش Speaking قبل از آزمون کتبی انجام شود.

زمان بخش Listening حدود ۳۰ دقیقه است؛ ۲۰ دقیقه برای شنیدن نوار و پاسخ به سؤالات، و ۱۰ دقیقه هم برای وارد کردن جواب‌ها در پاسخ نامه.

زمان بخش Reading یک ساعت (6۰ دقیقه) است که در این مدت باید چند متن را بخوانید و به سؤالات مربوط به آن جواب دهید. از آنجایی که در انتهای این بخش، وقتی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد که جواب‌هایتان را به پاسخنامه منتقل کنید، باید پاسخ‌هایتان را مستقیما و از همان ابتدا روی پاسخ نامه بنویسید.

سؤالات این بخش می تواند به لحاظ قالب متفاوت باشد.

زمان بخش Writing هم یک ساعت و شامل دو قسمت است: ۲۰ دقیقه برای نوشتن یک نامه، و 40 دقیقه هم برای نوشتن یک انشا، که این تنظیم وقت را خودتان باید انجام دهید.

زمان پخش speaking ( مصاحبه حضوری) حداکثر ۱۵ دقیقه و شامل ۳ قسمت است: سؤال و جواب شخصی، یک سخنرانی کوتاه و یک مباحثه.

این بخش‌ها پی‌درپی است و آزمون مصاحبه احتمال دارد قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار شود. در مورد تاریخ مصاحبه باید با مرکز برگزاری آزمون تماس بگیرید.

 

IELTS-Tablet

 

 

بخش Listening امتحان IELTS در یک نگاه، اطلاعاتی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

این بخش شامل 4 قسمت (Section) است و 40 سؤال دارد. لازم است همزمان با شنیدن (پخش) نوار، به تمام سوالات جواب دهید. پخش نوار به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و تنها یک مرتبه برای شرکت‌کنندگان انجام می‌شود. هرچه به انتهای این بخش نزدیک‌تر شوید، سؤالات هم مشکل‌تر می‌شوند.

البته اصلا جای نگرانی نیست، چون موفقیت در این بخش از امتحان IELTS روش خاص خود را دارد. فقط کافی است هنگام وارد کردن جواب‌هایتان در پاسخنامه، از خوانا بودن و قابل فهم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. برای نوشتن جواب‌هایتان فقط و فقط باید از مداد استفاده کنید.

 

بخش Reading امتحان IELTS در یک نگاه، اطلاعاتی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

این بخش شامل ۳ قسمت (Section) است و 40 سؤال دارد. وظیفه شما در این بخش، خواندن این متن‌ها و پاسخ به سؤالات، نام‌گذاری نمودارها، کامل کردن جملات با پر کردن جاهای خالی است. متن‌ها نیز به ترتیب دشواری در پی یکدیگر می‌آیند، به این شکل که اولین متن، از همه آسان‌تر و آخرین متن از همه مشکل‌تر است.

نیازی نیست که متن را به طور کامل مطالعه کنید. اما به هر حال زمان اضافی برای وارد کردن جواب‌هایتان در پاسخنامه ندارید و تمام پاسخ‌ها را باید در همین 6۰ دقیقه در پاسخنامه وارد کنید. این موضوع را فراموش نکنید، چون اگر جواب‌هایتان را از همان ابتدا روی پاسخ نامه ننویسید، در انتها هم فرصت نمی‌کنید این کار را انجام دهید و احتمالا همه نمره بخش Reading آیلتس را از دست می‌دهید.

 

بخش Writing آیلتس در یک نگاه، اطلاعاتی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

این بخش از دو قسمت تشکیل شده: قسمت اول شامل نوشتن نامه‌ای حدود ۱۵۰ کلمه‌ای است، که باید پیرامون موضوعی باشد که برای شما در کتابچه آزمون نوشته شده است. در قسمت دوم هم از شما می‌خواهند یک انشا درباره موضوع خاصی بنویسید که دست کم ۲۵۰ کلمه باشد و در آن نظرتان را در باره آن موضوع بیان و با دلیل از نظرتان دفاع کنید، یا راه حلی برای یک مشکل پیشنهاد کنید.

هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با استفاده از ساختار مشخصی که برای نوشتن نامه و انشا وجود دارد و قوه تخیل خودتان، خیلی راحت از عهده این بخش بر می‌آیید. برای تسلط در این بخش، به کمی تمرین نیاز است، اما پس از نوشتن چند نامه و انشا کاملا آماده خواهید بود و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

 

IELTS

 

 

 

بخش Speaking آیلتس در یک نگاه، اطلاعاتی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

به دلایل متعددی، مصاحبه بخش مفرح آزمون است. ممتحن‌های مصاحبه تعلیم دیده‌اند تا در هر شرایطی لبخند به لب داشته باشند، در نتیجه احساس می‌کنید در حال گفت‌وگو با بهترین دوستتان هستید.

اولین قسمت مصاحبه سؤال و جواب در مورد مسائل شخصی است، که در آن مصاحبه‌کننده از شما سؤالاتی درباره خودتان، شغلتان، والدین تان، برادر یا خواهرتان و غیره می‌پرسد. آمادگی برای این قسمت بسیار ساده است.

در دومین قسمت مصاحبه، کارتی حاوی 3 یا 4 سؤال به شما می‌دهند که درباره یک موضوع خاص است. یک دقیقه هم برای آماده کردن پاسختان فرصت دارید و باید درباره هریک از سؤالات سخنرانی کوتاهی انجام دهید که مجموعا ظرف یک تا دو دقیقه به پایان برسد. در انتها ممکن است اگزمینر یک یا دو سؤال اضافی هم از شما بپرسد.

در قسمت سوم مصاحبه، باید با examiner در مورد موضوعی بحث کنید. این قسمت به لحاظ شکل، تا حدودی شبیه قسمت دوم است، با این تفاوت که موضوع بحث در این قسمت، بیشتر حالت انتزاعی دارد. در این قسمت بايد نظرتان را درباره موضوعی بیان و از آن دفاع کنید.

پرسش‌کننده صدای شما را ضبط می‌کند. به هیچ وجه جای نگرانی نیست؛ صدای ضبط شده به منظور آزمودن ممتحن است و نه شما.

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

کسب نمره بالا در امتحان IELTS از فاکتورهای مهم برای روند پذیرش از دانشگا‌های رتبه بالا می‌باشد. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای مانند کانادا، استرالیا و نیوزلند ارائه مدرک آیلتس الزامی است. مهم‎‌ترین نکته برای موفقیت در این امتحان داشتن یک برنامه مشخص و هدفمند و تمرینات منظم است.

اگر شما هم تمایل به مطالعه منابع امتحان IELTS دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.