سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول رایتینگ تافل

سوالات متداول رایتینگ تافل

رایتینگ تافل یا بخش نوشتاری تافل به علت اهمیت بسیار بالای خود، همواره مورد توجه متقاضیان آزمون تافل بوده است و می‌توان گفت بخش رایتینگ تافل یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز آزمون است.  به همین علت ما به عنوان سایت مهارت‌های مهاجرت (مایگریشن اسکیلز) سعی کردیم تا با بررسی اجمالی این بخش از آزمون تافل و گردآوری سوالات متداول بخش رایتینگ تافل شما را با این بخش از آزمون بیشتر آشنا کنیم.

 

سوالات متدوال رایتینگ تافل

 

 

1- در بخش رایتینگ تافل چند سوال وجود دارد؟

در قسمت رایتینگ تافل با دو سوال مواجه می‌شوید. سوال اول ترکیبی از Reading و Listening است و تافل آن را Integrated Question می نامد. سوال دوم که صرفاً مهارت نگارش شما را می سنجد، Independent Question نام دارد.

 

2- تفاوت سوالات اول و دوم رایتینگ تافل چیست؟

در تسک اول که رایتینگ ترکیبی Integrated است، ابتدا یک متن و سپس یک لکچر با موضوع آکادمیک برایتان پخش می‌شود و سپس از شما می‌خواهد نکات گفته شده در لکچر را به طور خلاصه بیان کرده و بگویید چگونه با نکات گفته شده در متن مخالفت می‌کنند (در اکثر مواقع ایده‌ی اصلی لکچر مخالف ایده اصلی متن است، اما گاهی هم لکچر با آوردن دلایل بیشتر از ایده اصلی متن حمایت میکند).

 

برعکس، در تسک دوم یا رایتینگ مستقل (Independent writing)  شما باید نظر شخصی خود درباره یک موضوع را بیان کرده و از آن حمایت کنید.

 

3- سوال Integrated رایتینگ تافل به چه‌صورتی است و مدت زمان آن چقدر است؟

در سوال Integrated رایتینگ تافل، شما ابتدا سه دقیقه فرصت دارید تا متنی چهار پاراگرافی را بخوانید. در پاراگراف اول متن نویسنده یک ادعا خواهد داشت و  در سه پاراگراف بعدی سه دلیل برای اثبات ادعای خودش ارائه می کند. سپس، باید به قسمتی از یک کلاس گوش کنید که در آن استادی در مورد ادعا و دلایل متن حرف می زند. سوال از شما می خواهد خلاصه ای از نکات مهم ریدینگ و نظر استاد در مورد آنها را در رایتینگ خود بنویسید.

 

بعد از اینکه به لیسنینگ گوش کردید، 20 دقیقه فرصت دارید تا به این سوال پاسخ بدهید. دستورالعمل این سوال به شما توصیه می‌کند بین 150 تا 225 لغت در پاسخ به این سوال بنویسید که البته اکثر اساتید تافل معتقدند که نوشتن حجم بالاتری از مطالب که بتواند توضیح بهتری در مورد نکات بیان شده بدهد باعث میشود نمره شما به اندازه قابل توجهی بالاتر برود.

 

زمان رایتینگ تافل

 

 

4- سوال  Independent رایتینگ تافل به‌چه صورتی است و مدت زمان آن چقدر است؟

در سوال Independent رایتینگ تافل، برخلاف سوالIntegrated ، دیگر خبری از ریدینگ و لیسنینگ نیست و سوال Independent فقط و فقط مهارت نگارش (Writing) شما را ارزیابی می کند.

 

در بخش  Independent  رایتینگ تافل سوالی در مورد یک موضوع خاص از مسائل روزمره و عمومی ارائه شده و از شما خواسته می شود تا نظر خود را در مورد این سوال مطرح کرده و با ارائه دلیل و مثال، جواب خود را توجیه کنید. مدت زمان این بخش سی دقیقه است و هر چند دستورالعمل این سوال به شما توصیه می‌کند که متنی با حداقل ۳۰۰ لغت بنویسید، اما ما در مایگریشن اسکیلز (مهارت‌های مهاجرت)، پیشنهاد می‌کنیم حتما بیش از ۴۰۰ لغت بنویسید زیرا حجم بالاتر مطالب مفید باعث تاثیر مثبت قابل توجه روی نمره‌تان می‌شود.

 

5- تفاوت سوالات بخش Independent رایتینگ تافل در چیست؟

سوالات بخش Independent رایتینگ تافل معمولا به چهارگونه تقسیم می شوند:

1) موافقت یا مخالفت  (Agree or Disagree)

این رایج ترین نوع سوال ارائه شده در بخش مستقل Independent رایتینگ است. در این سوال ها موضوعی مطرح می شود و شما باید موافقت یا مخالفت خودتان با موضوع مورد نظر را در ۳۰ دقیقه بنویسید. در چنین سوال هایی شما می توانید فقط با سوال موافقت کنید، فقط با آن مخالفت کنید یا نظری میانی داشته باشید و توضیح بدهید که تا حدی موافقید و تا حدی مخالف. سپس با ارائه دلایل مشخص و مثال های مناسب ایده‌ی خود را توجیه می‌کنید.

 

2) توضیح هر دو طرف  (Explain Both Sides)

این گونه سوالات مشابه با سوالات موافقت یا مخالفت است، با این تفاوت که باید استدلال هر دو طرف بحث را تحلیل کنید و در نهایت هم نظر خودتان را هم ارائه کنید. معمولا در این گونه سوالات از شما خواسته می شود تا مزایا و معایب موضوعی را مقایسه کرده و برای استدلال خود مثال بیاورید.  

 

مثلاً اگر موضوع مصرف غذاهای    fast food  است، شما باید هم در مورد مزایای مصرف این غذاها حرف بزنید (مثلاً صرفه جویی در وقت، هزینه و خوشمزه بودن!) و هم در مورد مضرات مصرف fast food بنویسید. پس، همانطور که می بینید، در این نوع سوال ها شما باید دو نظر مختلف (اغلب متضاد) را تحلیل کنید.

 

3) انتخاب یک موضع از بین چند گزینه  (Pick a Stance from Many Options)

این نوع سوال معمولا کمتر مورد استفاده واقع می شود، اما در صورت مطرح شدن آن، با موضوعی کلی روبرو هستید که عقاید مختلفی در مورد آن وجود دارد. از شما خواسته می شود تا عقیده خود را مطرح کرده و آن را توجیه کنید.

 

4) سوال‌های  If

در این نوع از سوال های Independent شما باید به سوالی پاسخ بدهید که شامل یک if است. این سوال ها معمولاً در مورد یک موقعیت غیر واقعی هستند و شما باید آن موقعیت را تصور کنید و نظرتان را در سی دقیقه بنویسید.

 

6- معیار اصلی در تصحیح Writing تافل چیست؟

توانایی شما در بیان ایده اصلی خود و حمایت از آن با استفاده از دلایل و مثالها یا جزئیات خاص و مشخص  (Specific) ، معیار اصلی در تصحیح رایتینگ است. حجم نوشته‌ی بیشتر از مقادیر پیشنهاد شده در دستورالعمل خود سوالات نیز بسیار مفید است، به شرطی که این حجم زیاد حاوی نکات مفید و حمایت کننده از ایده اصلی شما باشد.

 

نه استفاده از جملات و کلمات حفظ شده به خصوص در مقدمه و نتیجه گیری. تنوع لغات و ساختارهای گرامری که در نوشته‌های خود استفاده می‌کنید نیز می‌تواند به نمره شما در رایتینگ کمک کند.

 

راتینگ تافل

 

لازم به ذکر است که دارا بودن دایره لغات وسیع لازمه موفقیت در بخش رایتینگ آزمون تافل است و همانند Speaking، استفاده از ساختارهای پیشرفته و کلمات سطح بالا در نمره بالا موثر خواهد بود. امید است با شناسایی نقاط ضعف خود و تلاش مستمر در رفع آن‌ها بتوانید در آزمون تافل نمره خوبی بگیرید.

 

در این مطلب سعی کردیم شما را با ساختار بخش رایتینگ تافل آشنا کرده و به تعدادی از سوالات رایجی که داوطلبان با این بخش از آزمون مواجه هستند، پاسخ دهیم. همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون تافل در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

 

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X