مهارت خواندن آیلتس و رازهای تکمیل جاهای خالی در این امتحان

مهارت خواندن آیلتس

مهارت خواندن آیلتس و رازهای تکمیل جاهای خالی در این امتحان

 

مهارت خواندن آیلتس و تقویت آن از راهکارهای توصیه شده برای موفقیت در بخش ریدینگ آیلتس است. بخش خواندن آیلتس محدود به مطالعه متون نمی‌شود. تنوع سوالات در بخش ریدینگ آیلتس بسیار زیاد است. شما در این بخش با سوالات چهارگزینه‌ای، پاسخ کوتاه، کامل کردن جمله، پر کردن جدول، دسته‌بندی و صحیح/غلط/اشاره نشده مواجه خواهید شد. برای عملکرد خیلی خوب در این بخش از آزمون شما نیاز دارید که از استراتژی‌های مختلف و مفیدی برای پاسخگویی به هر نوع از سوالات این بخش استفاده کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت، در این مقاله به طور کامل شما را با شیوه‌ها و تکنیک‌های بخش تکمیل جاهای خالی ریدینگ برای تقویت مهارت خواندن آیلتس آشنا خواهیم کرد.

 

IELTS Reading

 

گام نخست جاهای خالی برای بهبود مهارت خواندن آیلتس

1) در ابتدا دستورالعمل این بخش در ریدینگ آیلتس را بخوانید تا متوجه شوید در هر جای خالی، مجاز به نوشتن چند کلمه هستید. به این نکته همواره توجه کنید که این تعداد معمولاً بین یک تا سه کلمه است.

2) هم­چنین در دستورالعمل بررسی کنید که آیا می‌­توانید از کلمه یا عبارتی بیش از یک ­بار استفاده کنید.

3) در ابتدا متن سوال را یک­بار بخوانید تا مفهوم کلی آن را به‌­دست آورید.

4) در تکمیل جاهای خالی به نکات دستوری لازم هر پاسخ نیز توجه کنید.

5) هنگامی که به جای خالی هر سوال می­‌رسید، کلمه جای خالی را در ذهن خود بگویید.

 مثلاً هنگامی که عبارت Candidates need to pay- to detail را می­‌خوانید بگویید: نامزدها باید به جای خالی توجه کنند. این امر سبب می­‌شود تا پیش­‌بینی کلمه مورد نیاز آسان‌­تر شود.

 

گام دوم جاهای خالی برای بهبود مهارت خواندن آیلتس

1) در صورت امکان به‌­ترتیب و هم­‌آیی کلمات و ایده­‌ها نیز در پر کردن جاهای خالی توجه کنید.

2) تلاش کنید که پاسخ را با استفاده از کلمات خودتان پیش­‌بینی کنید چرا که تطبیق کلمات خودتان از تطبیق جای خالی با گزینه‌­های داده شده آسان­‌تر است.

3) استفاده از کلمات کلی را پیش­‌بینی کنید. به­‌عنوان مثال، وقتی حدس می­زنید که کلمه جای خالی یک شخص است، آن­گاه این جواب را در متن پیدا کنید.

4) هر اندازه از ایده‌­های کلی متن آگاه­‌تر باشید، آن­گاه احتمال صحیح بودن پاسخ شما آن­گاه به دنبال یک کلمه عام باشید.

 

گام سوم جاهای خالی برای بهبود مهارت خواندن آیلتس

1) متن را بررسی کنید و کلمات خودتان را با کلمات داخل متن سوال نیز تطابق دهید.

2) به تغییرات دستوری لازم در شکل هر کلمه دقت کنید.

3) هنگامی که جاهای خالی را تکمیل کردید، آن­گاه متن سوالات را یک­بار دیگر اسکیم کنید تا مفهوم کلی آن را بررسی کنید. اگر چنان­چه زمان کافی در اختیار داشتید، آن­گاه متن را نیز اسکیم کنید.

4) هنگامی که پاسخ­‌ها را در برگه پاسخ­نامه وارد کردید، آن­گاه املای کلمات را هم بررسی کنید.

5) در صورتی­که لیست کلماتی برای تکمیل جاهای خالی در سوال آورده شده است، توجه داشته باشید که واژه‌­ها در این لیست معمولاً دارای حروفی نظیر A,B,C و … هستند. بنابراین در برگه پاسخ­نامه تنها باید این حروف را وارد کنید.

6) این لیست را بخوانید و در ابتدا از هر کلمه و عبارت یک­بار برای پر کردن جاهای خالی استفاده کنید.

 

IELTS Exam

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز…

اگر جزو کسانی باشید که با انواع سوالات بخش مهارت ریدینگ آیلتس آشنا هستند و برای مهارت خواندن IELTS تمرینات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اید، از بسیاری از افراد جلو افتاده و می‌توانید با دقت و تمرکز و به کارگیری نکات ذکر شده برای هر نوع سوالات، در این بخش از آزمون موفق عمل کنید. در این مطلب سعی کردیم شما را با شیوه‌های پاسخگویی به سوالات تکمیل جاهای خالی در مهارت خواندن آشنا کنیم.

اگر شما هم برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید و  تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.