مهارت ریدینگ امتحان آیلتس جهت پاسخگویی به این بخش

ریدینگ امتحان آیلتس

مهارت ریدینگ امتحان آیلتس جهت پاسخگویی به این بخش

 

ریدینگ امتحان آیلتس دومین بخش در آزمون آیلتس است که مهارت خواندن داوطلبان را ارزیابی می‌کند. داوطلبان باید در بخش ریدینگ امتحان آیلتس به 40 سوال از سه متن بلند در مدت زمان 60 دقیقه پاسخ دهند.

به نظر زمان 60 دقیقه برای پاسخگویی به این تعداد سوال غیر ممکن است! اما در بخش ریدینگ امتحان آیلتس مدیریت زمان حرف اول را می‌زند و شما باید برای جلوگیری از کمبود وقت به خوبی زمان را تنظیم کنید. اگر با شیوه‌ها و تکنیک‌های خواندن و پاسخگویی به هر نوع سوال ریدینگ امتحان آیلتس آشنا باشید می‌توانید نمره بالا در این بخش کسب کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب بخشی از مهارت­‌ها و روش­‌های پاسخگویی به سؤالات بخش ریدینگ امتحان آیلتس را بیان می‌کنیم.

 

مهارت ریدینگ امتحان آیلتس که اکثر داوطلبان آزمون آیلتس آن را نمی‌­دانند.

جهت پاسخگویی به سؤالات این بخش و کسب امتیاز بالا داوطلب باید قدرت درک مطلب از متون انگلیسی را در خود بالا ببرد و دامنه لغات آکادمیک که به آن­ها تسلط دارد را افزایش دهد. بدین منظور باید نمونه زیادی از سؤالات این بخش را مطالعه کند و لغات و عبارات بیشتری را بخاطر بسپارد. استفاده از کارت­های کمک آموزشی لغات آکادمیک در این زمینه می­‌تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر موارد فوق با توجه به تعداد سؤالات این بخش و زمان کمی که داوطلب برای پاسخگویی به سؤالات در اختیار دارد توانستن مهارت­‌های پاسخگویی به سؤالات ریدینگ امتحان آیلتس و تسلط بر آن­ها بسیار اهمیت دارد.

داوطلب باید پس از یادگیری مهارت­ها با انجام تمرینات مکرر تسلط خود بر این مهارت­ها را افزایش دهد.

Scan: جستجوی سریع و دقیق متون آزمون

برای انجام این مهارت داوطلب باید کلمات خاص و ترکیبی (موصوف و صفت، مضاف و مضاف­الیه) را در سوال مشخص کند و دور آن­ها خط بکشد تا آن­ها را فراموش نکند و سپس با نگاه سریع به متن آن­ها و یا معانی مترادف آن­ها (Paraphrase) را پیدا کند بدین ترتیب محدوده پاسخ را پیدا می­کند.

 

در انجام این روش باید به موارد زیر توجه شود:

1) معمولاً از هر 4 کلمه خاص 2 کلمه عینا در متن آمده است و مترادف 2 کلمه دیگر در متن وجود دارد و در واقع پارافریز شده است. داوطلب باید با خواندن سریع متن محدوده‌ای را که این 4 کلمه یا مترادف‌های آن­ها در آن وجود دارد را پیدا کند.

2) در انتخاب کلمه باید به این مسئله توجه شود که پیدا کردن کلماتی که با حروف Capital و یا Bold و یا Italic مشخص شده‌اند، اعداد و تاریخ­‌ها ساده‌تر و سریع‌تر است لذا بهتر است این گونه کلمات انتخاب شوند.

3) لازم به ذکر است پیدا کردن یک کلمه به تنهایی کافی نیست زیرا ممکن است یک کلمه چندین بار در متن آمده باشد و یک کلمه به تنهایی محدوده پاسخ را مشخص نمی کند.

4)در Scan کردن متن داوطلب نباید از انگشت Finger Reading یا خودکار Pen reading استفاده کند. یعنی نباید انگشت و قلم خود را روی متن حرکت دهد زیرا سرعت چشم در Scan کردن متن بالاتر از سرعت انگشت یا قلم است. روش صحیح آن است که داوطلب انگشت خود را هنگام Scan هر خط زیر آن قرار دهد تا خطوط را گم نکند و با چشم سریع آن خط را در جستجوی لغات مد نظر خود Scan کند.

5) با توجه به آن که ریدینگ امتحان آیلتس و سایر بخش ها در آزمون IELTS بر مبنای تفسیر و ترجمه متن (Paraphrase) می­باشد از مترادف کلمات زیاد استفاده می­شود لذا داوطلب باید مهارت لازم برای پیدا کردن لغات مترادف در متن را در خود افزایش دهد و با Scan  کردن متن  لغات مشابه و هم مفهوم را سریع تشخیص داده و پیدا کند.

 

Reading

 

 

Skim: تندخوانی متون آزمون

پس از پیدا کردن محدوده پاسخ سوالات با خواندن سریع آن محدود داوطلب می تواند پاسخ سوال را پیدا کند. در اجرای این مهارت نیز داوطلب باید به نکات زیر دقت کند:

داوطلب باید سوال را با دقت بخواند تا دقیقاً تشخیص دهد چه کلماتی یا عبارتی به نظر سوال است مشخص کردن نوع کلمه می‌تواند در دادن پاسخ سریع و صحیح کمک کند به عنوان مثال با مشخص نمودن آنکه کلمه مد نظر سوال یک نوع کار است و یا صفت یک فرد یا یک چیز و یا سال وقوع حادثه ای و یا … سریع پاسخ در هنگام Skim  ساده­تر خواهد شد.

نکته: حل نمونه سوالات IELTS در کتاب‌هایی چون Plus و CAMBRIDGE IELTS کمک زیادی به بالا بردن تسلط داوطلب بر این مهارت­ها خواهد کرد.

نکته: برای بالا بردن مهارت خواندن در زبان انگلیسی ابتدا باید دامنه لغاتی را که با آن آشنا هستید بخصوص کلمات آکادمیک را افزایش دهید

 

در زیر تعدادی از لغات مصطلح آکادمیک آورده شده است.

اختلاف – ناسازگاری – کشمکش

Conflict (N)

– There is a bit of conflict between me and my boss in the ways of solving problems in the project.

دوستی – رفاقت

Friendship (N)

– I’d like to form a deep and lasting friendship between Sarah and me.

غریزه

Instinct (N)

– The study shows that birds build nests by instinct.

تعامل

Interaction (N)

– Doing this project by teamwork needs good interaction between members.

شباهت

Resemblance (N)

– His method resemblance in painting with Leonardo Davinchi is remarkable.

رقابت

Rivalry

– There has always been rivalry between classmates.

خواهر یا برادر

Sibling (N)

– Most of the siblings have resemblance in wearing clothes.

مزاج طبیعت رفتار

Temperament (N)

– My boss has such a cheerful temperament.

 

نکته: برای فهمیدن معانی کلمات ترکیبی داوطلب ابتدا باید قسمتی از کلمه را که معنی آن­را می­داند پیدا کند و با دانستن کاربرد پسوندها و پیشوندها می­تواند معنی کل کلمه را حدس بزند. به عنوان مثال پسوند co معنی «با» و «با هم» و پسوند inter مفهوم «داخلی و بین» را به کلمه اضافه می­کنند.

به عنوان مثال با دانستن معنی کلمه relation (رابطه – ارتباط) می­تواند به معنی کلمه correlation (با هم ارتباط داشتن) پی ببرد و یا با دانستن مفهوم کلمه act (فعل و انفعال داشتن) می­توان به مفهوم interact (فعل و انفعال داخلی) پی برد.

 

آموزش ریدینگ آیلتس

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

در بخش ریدینگ امتحان آیلتس باید پاسخ‌­ها را مستقیماً در پاسخ­نامه بنویسید چون وقت اضافه­‌ای برای این کار در نظر گرفته نشده است. همچنین رعایت املاء و گرامر در نوشتن پاسخ­ها بسیار مهم است.

به‌کارگیری شیوه‌ها و تکنیک‌های گفته شده به طرز چشمگیری باعث جبران کمبود وقت در ریدینگ امتحان آیلتس خواهد شد و در نتیجه می‌توانید نمره بالایی در این بخش کسب کنید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.