ناگفته‌­های امتحان Speaking آیلتس

امتحان Speaking آیلتس

ناگفته‌­های امتحان Speaking آیلتس

 

امتحان Speaking آیلتس یکی از بخش‌های مهم اما پراسترس از نگاه داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس است. چرا که در این بخش داوطلب باید به صورت رودرو با یک ممتحن آیلتس به زبان انگلیسی صحبت کند و به سوال‌های پرسیده شده از جانب او به طور کاملا روان پاسخ دهد. همین امر باعث نگرانی و دلشوره داوطلبان در امتحان Speaking آیلتس است.

بسیاری از داوطلبان با وجود توانایی لازم در مهارت گفتاری خود به زبان انگلیسی، به دلایل متفاوت نتوانسته‌اند در بخش اسپیکینگ آیلتس نمره مورد نظر خود را کسب کنند. لذا ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرتدر این مطلب قرار است شما را با نکات مهمی در ارتباط با امتحان Speaking آیلتس بیشتر آشنا کنیم.

 

مدت زمان امتحان Speaking آیلتس چقدر است و شامل چه قسمت‌ها و موضوعاتی می‌شود؟

این بخش حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می­‌کشد و مکالمه­‌ای بین داوطلب و ممتحن آیلتس (IELTS Examiner) است که سه قسمت دارد. در اولین قسمت داوطلب به سؤالات کلی در مورد محل زندگی، شغل، تحصیلات و علائق خود پاسخ می­‌دهند که چهار تا پنج دقیقه طول می­‌کشد.

در قسمت دوم به داوطلب کارتی داده می‌­شود که موضوعی بر روی آن نوشته شده است. معمولاً بر روی کارت چند سؤال هم در مورد موضوع وجود دارد که داوطلب باید در مورد آن­ها فکر کند. داوطلب یک دقیقه فرصت دارد که در مورد موضوع و سوالات یاد شده فکر کند و یادداشت بردارد و سپس یک یا دو دقیقه در مورد آن به صحبت بپردازد. سپس ممتحن هم یک یا دو سوال در مورد موضوع می‌­پرسد.

در قسمت پایانی داوطلب در مورد موضوع مطرح شده در قسمت دوم به بحث می‌­پردازد این قسمت هم چهار تا پنج دقیقه طول می­‌کشد.

به عنوان مثال:

Describe a perfect holiday which you had. Describe a teacher who has greatly influenced you in your education

 

آموزش اسپیکینگ

 

چگونه توانایی خود را در امتحان Speaking آیلتس افزایش دهیم؟

1- سعی کنید حتی‌­الامکان با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید. یک راه دیگر این است که در آینه با خودتان انگلیسی صحبت کنید.

۲- صدای خود را حین انگلیسی حرف زدن ضبط کنید و بعداً به آن گوش دهید تا متوجه اشتباهات خود در تلفظ و گرامر شويد.

3- آماده باشید تا از شما در مورد تاریخچه تحصیلی، فرهنگ شهری که در آن زندگی می­‌کنید و مهم­‌ترین ویژگی آن و برنامه­‌هایتان برای آینده و.. سؤال شود.

 

6 نکته که نمره امتحان Speaking آیلتس 6/5 را به شما هدیه می­‌دهد.

١- لازم نیست از گرامر یا کلمات پیچیده استفاده کنید، نوع لهجه شما هم چندان مهم نیست اما روانی کلام، درک صحیح پرسش­‌ها و پاسخ صحیح به آن­ها و استفاده از گرامر صحيح بسیار مهم هستند.

2- در قسمت اول به سؤالات پاسخ کامل دهید، هر چه بیش­تر صبحت کنید نمره بیش­تری خواهید گرفت.

۳- در قسمت‌­های دوم و سوم اگر نظر شما در مورد چیزی پرسیده شد هم نکات منفی را بگویید هم نکات مثبت را و نهایتاً نتیجه­‌گیری کنید.

4- از برقراری ارتباط چشمی پرهیز نکنید. eye contact ممتحن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

5- قبل از رفتن به سر جلسه warm up کنید یعنی چند دقیقه­‌ای با یکی از همراهان یا با خودتان انگلیسی صحبت کنید.

6- مانند هر جای دیگر وقت‌شناس باشید و چند دقیقه قبل از شروع زمان مصاحبه در محل حاضر باشید. آراستگی ظاهر شما هم طبعاً اثر منفی نخواهد داشت.

7- در داخل اتاق مصاحبه به هیچ‌­وجه فارسی صحبت نکنید (حتی بعد از پایان مصاحبه و زمان خداحافظی و خروج از اتاق).

 

IELTS-Speaking

 

و سخن آخر از زبان مایگریشن اسکیلز …

برای موفقیت در امتحان آیلتس، بخش امتحان Speaking آیلتس شاید یکی از تعیین کننده‌ترین بخش‌ها باشد. به همین خاطر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی نیاز به تمرین مستمر دارید.

انگلیسی فقط یک امتحان نیست بلکه یک زبان است. امتحان آیلتس دانش و تسلط شما را در این زبان ارزیابی می‌کند. یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی و گرفتن نتیجه دلخواه از آزمون آن، استفاده از آن در زندگی واقعی است. هر روزی که شما به زبان انگلیسی مکالمه ای ندارید در واقع یک فرصت را از دست داده اید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

توصیه میکنیم مقالات مرتبط ریدینگ و رایتینگ روم هم مطالعه بفرمایید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.