نقشه راه آیلتس در 9 گام اساسی

نقشه راه آیلتس

نقشه راه آیلتس در 9 گام اساسی

نقشه راه آیلتس گام به گام به شما در راه آماده‌سازی آزمون آیلتس کمک می‌کند. ویژگی مهم آزمون آیلتس این است که نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد و شما نیاز به کنار گذاشتن زمان قابل توجهی در راه کسب آمادگی برای این آزمون دارید.

با وجود داشتن یک نقشه راه آیلتس و برنامه ریزی دقیق و درست، شما می‌توانید مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس را با کمترین احتمال خطا و اشتباه طی کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم  شما را با نقشه راه آیلتس بیشتر آشنا کنیم.

 

1) چرا من آزمون آیلتس می‌دهم؟

گام اول در نقشه راه آیلتس این است که از خود بپرسید چرا باید در آزمون آیلتس شرکت کنم؟ اکثر افراد به یکی از سه دلیل زیر در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند:

1- مهاجرت

2- تحصیل در خارج از کشور

3- کار در خارج از کشور

بنابراین اولین قدم این است که از خود بپرسید که به چه دلیلی باید در آزمون آیلتس شرکت کنم؟ براساس پاسخ شما به این سوال می‌توانید به سراغ سوال بعدی بروید.

 

2) کدام آزمون آیلتس برای من مناسب است؟

نسخه آکادمیک (Academic) آزمون آیلتس برای کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه یا کالج انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. نسخه آموزش عمومی (General Training) برای کسانی است که به قصد کار، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یا مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان می‌خواهند سفر کنند.

 

3) حداقل نمره مورد نیاز من در آزمون آیلتس چقدر است؟

مرحله بعدی نقشه راه آیلتس دانستن نمره مورد نیاز آیلتس است. نمره مدنظر برای هر دانشگاه یا سازمانی متفاوت است. از این رو، دانستن نمره لازم برای مهاجرت، تحصیل یا کار بسیار مهم است.

معمولا دانش آموزان متقاضی آزمون آیلتس آکادمیک باید نمره باند 6.5 به بالا را کسب کنند. البته ممکن است برای هر دانشگاهی متفاوت باشد. برای داوطلبان آیلتس عمومی، نمره مورد نیاز با توجه به سازمانی که برای کار درخواست کرده اید متفاوت است. بنابراین، در آزمون آیلتس قبولی یا مردودی وجود ندارد بلکه این نمره موردنیاز شماست که تعیین می‌‌کند در این آزمون به هدف خود رسیده‌اید یا خیر.

معمولاً نماینده مهاجرت، مشاور دانشجویی یا کارفرمای شما می توانند به شما کمک کنند. عاقلانه است که ابتدا با آنها مشورت کنید.

 

Roadmap to Ielts

 

 

4) هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟ آیا می‌توانم از پس آن بربیایم؟

بهتر است قبل از آمادگی برای آزمون آیلتس اطلاعی از هزینه این آزمون نیز داشته باشید. هر سال با توجه به نرخ ارز، مبالغ متفاوتی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. البته این مبلغ به صورت علی‌الحساب بوده و به هنگام برگزاری آزمون مابه‌التفاوت آن به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

 

حالا زمان مطالعه و آماده شدن برای آزمون آیلتس است

 

وقت آن است که به یک مرکز آموزش آیلتس بروید یا یک مربی کاربلد پیدا کنید. برخی ممکن است آموزش‌های آنلاین یا استفاده از منابع خودخوان را ترجیح دهند، در حالی که عده دیگری ممکن است احساس کنند که نیاز به کلاس‌های آموزش آیلتس دارند. بنابراین بستگی به خودتان دارد.

 

5) آیا باید در کلاس‌های آموزش آیلتس شرکت کنم یا نه؟

بدیهی است که قبل از ثبت نام در آزمون، جهت شرکت در آزمون آیلتس باید مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده در آزمون آیلتس را به دست آورید تا بتوانید نمره‌ی مورد قبول در این آزمون را کسب کنید. جهت آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس که در موسسات آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

باید گفت که امروزه اطلاعات بسیاری در مورد منابع آزمون آیلتس و دوره‌های آموزشی اینترنتی در دسترس داوطلبان است. حتی می‌توانید نمونه سوالات آزمون آیلتس را از اینترنت جستجو کنید. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای بابت شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس پرداخت نمایید، می‌توانید با پشتکار و اراده‌ی خود مطالعات خود را افزایش داده و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

 

6) روزانه چقدر می‌توانم بر روی آموزش خود و آمادگی برای آیلتس سرمایه‌گذاری کنم؟

 

قبل از هرچیز، وقت آزاد خود را محاسبه نمایید. آیا می توانید در روز تنها نیم ساعت برای آیلتس وقت بگذارید یا دو ساعت یا بیشتر؟ اگر مشغول به تحصیل یا کار هستید، می‌توانید هر روز یک یا دو ساعت برای آیلتس مطالعه کنید. آخر هفته ها عموما بهترین فرصت برای آماده‌سازی شما برای آزمون است.

آزمون IELTS  به آن آسانی که انتظار دارید نیست. ممکن است شما در حال حاضر سطح زبان خوبی داشته باشید اما در بعضی از حوزه‌های خاصی مانند لغات، گرامر، درک مطلب نیاز به تمرین داشته باشید.

شما می‌توانید یک پلنر آیلتس تهیه کنید. یک برنامه مطالعاتی منظم که می‌تواند به نحو درست و اصولی شما را برای آزمون آیلتس آماده کند.

 

7) سطح فعلی زبان انگلیسی من چیست؟

در این مرحله باید مدت زمان لازم برای کسب نمره هدف مدنظر خود را تعیین کنید. مدت زمان لازم بستگی به دو فاکتور دارد اول سطح فعلی زبان انگلیسی شما و دوم وقت و انرژی که می‌خواهید برای این کار اختصاص دهید.

 

IELTS-Exam-Dates

 

 

 

8) آیا به اندازه کافی در حال پیشرفت هستم؟ در کدام بخش‌ها ضعیف هستم؟

 

گام بعدی نقشه راه آیلتس، سنجش در حین آموزش است: از لحظه آغاز دوران آمادگی آزمون تا لحظه پایان مدام باید خودتان را بسنجید تا میزان پیشرفت و همینطور نقاط ضعف احتمالی خود را بیابید. در اهمیت این کار همین بس است که انتخاب آزمون آزمایشی پلکانی و آزمون ماک جامع با سنجش مداوم میتواند شما را از تکرار راههای رفته و نیمه رفته و یا حتی راههای اشتباه معاف کند.

اگر در آزمون آیلتس به دنبال باند 7 هستید ، در آزمون آزمایشی باند 8 را هدف قرار دهید. بله،  درست است، آزمون آزمایشی ارزیابی کاملی از آزمون واقعی آیلتس نیست. مطمئناً در طول آزمون واقعی استرس بیشتری خواهید داشت. در کل، ذهن شما را در چارچوبی متفاوت قرار می دهد. بنابراین، سعی کنید یک باند بالاتر از نمره هدف خود را در آزمون ساختگی امتیاز دهید.

نمرات آزمون آزمایشی شما نقاط ضعف شما را نشان می دهد. برای موفقیت در آیلتس، نمرات هر یک از بخش‌ها (Listening, Reading, Writing, Speaking) باید یک نمره بالاتر از نمره هدف شما باشد.

 

9) گام آخر نقشه راه آیلتس و مرور و تمرین آنچه فراگرفته‌اید.

از زمان پایان دوره  آمادگی تا روز آزمون بهتر است ۳۰ روز فرصت داشته باشید. در این مدت یکماهه باید روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت بر روی آنچه که قبل از این یاد گرفته‌اید؛ تمرین کنید. این دوره از نقشه راه آیلتس رشد شما و موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

در این مقاله از نقشه راه آیلتس برای رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس گفتیم. اما به خاطر داشته باشید که موفقیت شما همچنین بستگی به توانایی شما در استفاده از تکنیک‌ها و نکات آزمون آیلتس نیز دارد.

برخی نیز ممکن است به شما بگویند که یکی از مهارت‌های آزمون آیلتس سخت‌تر است و باید بر روی آن مهارت تمرکز کنید در صورتی که این تصور اشتباه است و تمامی مهارت‌ها در آزمون آیلتس به یک میزان ارزش دارد.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.