12 نکته کلیدی برای موفقیت در بخش رایتینگ تافل

رایتینگ تافل

12 نکته کلیدی برای موفقیت در بخش رایتینگ تافل

رایتینگ تافل یا بخش نوشتاری تافل به علت اهمیت بسیار بالای خود، همواره مورد توجه متقاضیان آزمون تافل بوده است و می‌توان گفت بخش رایتینگ تافل یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز آزمون است.

در قسمت رایتینگ تافل با دو سوال مواجه می‌شوید. سوال اول ترکیبی از Reading و Listening است و تافل آن را Integrated Question می نامد. سوال دوم که صرفاً مهارت نگارش شما را می سنجد، Independent Question نام دارد.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم با بیان 12 نکته کلی شما را برای موفقیت در این بخش از آزمون یاری دهیم.

 

writing-in-english

 

 

1-به صورت مکرر به زبان انگلیسی بنویسید.

بهترین راه آمادگی برای بخش رایتینگ تافل، نوشتن مکرر به زبان انگلیسی است و یکی از راه‌های آسان آن، درست کردن و استفاده کردن از دفتر وقایع روزانه برای خود است. توصیه می کنیم که در دفتر خود به صورت روزانه و یا یک روز در میان بنویسید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه در حال تمرین کردن مهارت های زبان انگلیسی خود هستید.

همانطور که می نویسید، سعی کنید که از گرامر و کلمات گوناگون استفاده کنید، به خصوص کلمات و الگو هایی که اخیرا یاد گرفته اید.

 

2-  برای تقویت رایتینگ تافل نوشتن در زمان مشخص را به طور مکرر تمرین کنید.

با استفاده از سوال های با کیفیت رایتینگ، سعی کنید که نوشتن در زمان مشخص را تمرین کنید. انجام این کار به شما کمک می کند که به مقاله های تست رایتینگ در محدوده زمانی مشخص شده عادت کنید. در تسک 1  شما تنها 20 دقیقه زمان برای نوشتن پاسخ 150 الی 250 کلمه ای خود دارید. در تسک 2، شما زمان نسبتا بیشتری را خواهید داشت (30 دقیقه) تا پاسخ بیشتری را که حداقل 300 کلمه است را ارائه دهید. پس شما کمتر از 1 ساعت زمان دارید تا 2 مقاله بنویسید!

 شما باید سریع فکر کنید، سریع بنویسید و سریع نوشته خود را اصلاح کنید. شما باید نوشتن در زمان مشخص را تمرین کنید. به خصوص اگر در تایپ روی صفحه‌ کلید کامپیوتر ماهر نیستید، بایستی آزمون دهی نسبتا واقعی تری را برای خود ایجاد کنید. خیلی از تمرین ها برای تقویت رایتینگ تافل می‌توانند به شما کمک کنند. با تمرین، شما می‌توانید در مورد ایده‌ها سریع‌تر فکر کنید و پاسخ های خود را به سرعت تایپ کنید.

البته باید به این نکته توجه کرد که هر تمرینی باعث رشد و تکامل نمی‌شود. زمانی که برای رایتینگ مقاله تافل آماده می‌شوید، باید برای تمرینات رایتینگ مقاله تافل خود یک فیدبک یا بازخورد دریافت کنید. پاسخگویی به هزاران سوال خوب است اما اگر هر بار همان اشتباه قبلی و رایج را تکرار کنید، نمره شما پیشرفتی نخواهد کرد. شخصی را پیدا کنید که در مورد کار شما نظر بدهد.

 

3- موضوعات رایج تافل را برای تقویت رایتینگ تافل یاد بگیرید.

شما در روز آزمون نمی توانید موضوعی را به دلخواه انتخاب کنید. موضوع کاملا غیرمنتظره خواهد بود. با این حال، سرویس‌های تست آموزشی (ETS) موضوعات نمونه را در وب سایت خود منتشر می‌کند. اگر این موارد را تمرین کنید، می‌توانید آمادگی بیشتری داشته باشید.

برای تقویت رایتینگ تافل به دنبال کلمات کلیدی بگردید که بارها و بارها در تافل تکرار می‌شوند، مانند“prefer”  یا “oppose” ، و اطمینان حاصل کنید که شما معانی آن‌ها را درک می‌کنید و نحوه پاسخ به این نوع سوالات را می دانید.

 

4- زمان را مدیریت کنید.

 شما برای نوشتن در بخش رایتینگ ترکیبی که حداقل ۲۵۰ کلمه است فقط 20 دقیقه فرصت دارید. بنابراین، مدیریت زمان در سرتاسر آزمون تافل و نیز این بخش، خیلی اهمیت دارد.

به خوبی زمانتان را برای هر بخش تقسیم کنید. شما باید تقریباً دو دقیقه زمان را صرف یادداشت برداری و طرح ریزی پاسخ خود بکنید، ۳ دقیقه صرف نوشتن پاراگراف مقدمه تان و ۱۱ دقیقه صرف نوشتن پاراگراف های متن اصلی می شود؛ دو دقیقه نیز صرف نوشتن نتیجه گیری نمایید. در نهایت ۳ دقیقه را صرف ویرایش می کنید.

در هر دو تسک رایتینگ، سعی کنید که بیشتر زمان خود را به نوشتن مقاله‌ها اختصاص دهید. برای بخش (integrated)، بیشتر از 2 الی 3 دقیقه زمان برای جمع کردن ایده ها و برنامه ریزی زمان صرف نکنید و برای بخش (independent)، بیشتر از 5 دقیقه زمان اختصاص ندهید.

 

5- اول بخوانید، سپس گوش بدهید.

در سوال Integrated رایتینگ تافل، شما ابتدا سه دقیقه فرصت دارید تا متنی چهار پاراگرافی را بخوانید و نکته برداری کنید. سپس، باید به قسمتی از یک کلاس گوش کنید که در آن استادی در مورد ادعا و دلایل متن حرف می زند. بعد از اینکه به لیسنینگ گوش کردید، 20 دقیقه فرصت دارید تا مقاله تان را بنویسید.

خیلی مهم است که ابتدا متن ریدینگ را مطالعه کنید. زیرا استادی که در بخش لیستنینگ صحبت می کند؛ قصد دارد مستقیماً نویسنده بخش ریدینگ را به چالش بکشد. بنابراین، اگر مطالعه ریدینگ را از دست بدهید، وقتی فایل صوتی پخش می شود؛ بخش مهمی از اطلاعات را که باید در متن رایتینگ خود به کار ببرید نیز از دست داده اید.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ساختار و نوع سوالات بخش رایتینگ تافل به سوالات متداول رایتینگ تافل مراجعه کنید.

 

6-  یک ایده مشخص داشته باشید و در نوشته‌هایتان از آن منحرف نشوید.

بخش رایتینگ مستقل تافل را به عنوان یک مقاله متقاعدکننده در نظر بگیرید. وظیفه شما این است که خواننده را متقاعد کنید تا با نظر شما موافقت کند. این کار زمانی آسان می شود که بر یک نظر و ایده پایبند باشید.

اگر برای شما سخت است که یک نظر داشته باشید و آن را بیان کنید، تمرین کنید. با سایر زبان آموزان درباره وقایع روزانه بحث کنید. صحبت کردن در مورد نظرات شما باعث می‌شود که نوشتن در مورد آن‌ها آسان‌تر شود. در روز آزمون، قسمتی را که می توانید در مورد آن خوب بحث کنید را انتخاب کنید، حتی اگر نظر واقعی شما نباشد.

در یک پاراگراف مزایا و در پاراگراف دیگر معایب را ننویسید! احساسات شخصی را کنار گذاشته و یک ایده واضح و روشن بیان کنید و تا پایان متن نیز پای آن بایستید. ایده خود را مشخص کنید و در نوشته‌تان از آن منحرف نشوید. سعی نکنید در نوشته خود، جنبه‌های مختلف بحث را به طور مفصل توضیح دهید.

 

Writing-Tips

 

7-  از کلمات و عبارات ربطی در متن استفاده کنید.

تصحیح کننده تافل به توانایی شما برای ایجاد انواع مختلف جملات نگاه می‌کنند. جملات خود را با استفاده از ربط دهنده هایی مانند “but”،  “however” و “although”   بنویسید. برای تقویت رایتینگ تافل نوشتن جملات را تمرین کنید و از آن‌ها در پاسخ دادن به سوالات آزمون استفاده کنید.

در تست TOEFL Writing، استفاده از این واژه‌ها و عبارات به شما کمک می‌کنند تا ایده‌هایتان را بهم ربط داده و مقاله‌تان را بنویسید. همچنین استفاده از کلمات ربط موجب می شود که خواننده با خواندن نوشته شما درک بهتری از آن داشته باشد و کمک خواهد کرد که افکار شما روان تر جریان داشته باشند.

 

8- طرح ریزی کنید.

بهتر است قبل از این که شروع به نوشتن پاسخ سوالات رایتینگ کنید، یک برنامه ریزی کوچک داشته باشید. فورا شروع به نوشتن نکنید.

 ایجاد طرح کلی یک ایده خوب برای هر نوع سؤال رایتینگ است، اما برای بخش Independent اهمیت خاصی دارد. بر خلاف بخش رایتینگ ترکیبی، پاسخ در این قسمت باید به طور کامل از جانب خود شما نوشته شده باشد. با توجه به این که تنها ۳۰ دقیقه وقت دارید که پاسخ خود را بنویسید، مهم است که ابتدا طرح کلی متن تان را آماده کنید.

در مدت ۱ تا ۳ دقیقه تصمیم بگیرید می خواهید درباره چه چیزی بنویسید و به چند دلیل و مثال‌ فکر کنید. معمولا باید دو آرگومان متضاد را انتخاب کنید. این برای ایجاد طوفان فکری در هر دو سمت موضوع مفید است تا ببینید برای کدام یک از سمت ها بیش‌ترین دلایل و جزئیات را دارید.

 

9-  به خوبی نکته برداری کنید.

سعی کنید در طول بخش شنیداری تافل یادداشت‌های کوتاه و دقیقی را بنویسید. شما فقط یک‌بار می‌توانید به فایل‌های صوتی تافل گوش دهید. انتظار می رود که از فایل لیستنینگ بیشتر از ریدینگ در متن خود استفاده کنید.

در پاسخی که می نویسید، باید در مورد دیدگاه استادی که صدایش را شنیده اید بیشتر از نقطه نظرات نویسنده، بنویسید. بنابراین ضروری است که در طول لیستنینگ یادداشت برداری خوبی داشته باشید.

 

10-  دلایل و جزئیات خاصی ارائه دهید.

هر یک از موضوعات به دنبال دلایل و جزئیات خاص هستند. یکی از دلایلی که یک پاسخ نمره بالاتر یا پایین‌تر را دریافت می‌کند به دلیل تعداد دلایل و مثال‌هایی است که آن‌ها می‌توانند ارایه دهند.

برای رسیدن به بالاترین امتیازات، شما به سه دلیل مختلف و خوب به همراه جزئیات خاص نیاز خواهید داشت. زمانی که شما در منزل وقت خود را صرف تقویت رایتینگ تافل می‌کنید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

بسیاری از زبان آموزان در مورد مثال‌های خاص دچار مشکل شده‌اند، اما این بخش مهمی از رایتینگ خوب است. همچنین می‌توانید از طوفان فکری و یا برنامه‌ریزی استفاده کنید تا یک پاسخ کامل را بنویسید.

 

11- یک نتیجه گیری برای مقاله خود بنویسید.

در پایان هر پاراگراف یک جمله نتیجه‌گیری واضح و بدون ابهام که ایده اصلی پاسخ شما را بیان می‌کند، بنویسید. این اولین چیزی است که تصحیح کننده شما آن را می‌بیند. شما به یک پاراگراف مقدماتی نیاز ندارید، اما باید قطعا یک نتیجه گیری بنویسید. می توانید از عنوان موضوع برای بیان این قسمت استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه در انتهای پاراگراف، یک جمله نتیجه گیری قرار داده اید که به نکته اصلی شما متصل می شود. به عبارت دیگر، آخرین جمله هر پاراگراف اصلی همیشه باید به بحث اصلی شما متصل شود، بنابراین به طور مستقیم به سؤال پاسخ دهید.

در حالی که معمولاً زبان آموزان این بخش را فراموش می کنند؛ نتیجه گیری به شما کمک خواهد کرد که بر ایده اصلی مقاله خود تمرکز کنید. در حین نوشتن، به خصوص در مورد تجربه شخصی، به راحتی ممکن است از بحث اصلی فاصله بگیرید.

 

12- اگر زمان دارید پاسخ خود را ویرایش کنید.

حتی افراد بومی اشتباهات کوچکی در نوشته‌های خود مرتکب می‌شوند، اما اگر ما دوباره مقالات خود را بخوانیم، می‌توانیم اشتباهات خود را پیدا کنیم. برنامه ای بریزید تا متن خود را در زمان ۲۷ دقیقه ای به پایان ببرید. به این ترتیب ۳ دقیقه وقت دارید که بتوانید پاراگراف های‌تان را ویرایش کنید.

البته، هر چه دستور زبان بیشتر یاد بگیرید، اشتباهات کمتری در نوشتن خواهید داشت. اما هر کسی می‌تواند اشتباهات کوچکی در تایپ کردن مرتکب شود که امتیاز را پایین می‌آورد.

 به یاد داشته باشید که spellcheck در آزمون وجود ندارد و شما باید پاسخگوی اشتباهات املایی و گرامری خود باشید. همچنین؛ باید به فاصله و نشانه گذاری نیز اهمیت ویژه ای بدهید.

بنابراین؛ برای آماده شدن در امتحان، به خودتان ۳ دقیقه زمان بدهید تا متن را دوباره مطالعه کرده و ویرایش کنید. در منزل نیز هنگام تمرین رایتینگ باید spellcheck را خاموش کنید.

 

improve-english-writing-skills

 

 

 سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

یکی از بخش‌های چالش برانگیز در آزمون تافل بخش رایتینگ تافل است که داوطلبان بسیاری آن را یکی از مشکل‌ترین بخش‌های آزمون می‌دانند. امیدواریم که با مطالعه این مطلب و به‌کارگیری نکات و استراتژی‌های اشاره شده در تمرینات خود، شاهد موفقیت شما عزیزان در این آزمون باشیم.

همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون تافل در دسته‌بندی‌های موضوعی متعدد به سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir مراجعه کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.