قسمت دوم در Speaking امتحان آیلتس و ناگفته‌های آن در رسیدن به نمره 7

Speaking امتحان آیلتس

قسمت دوم در Speaking امتحان آیلتس و ناگفته‌های آن در رسیدن به نمره 7

Speaking امتحان آیلتس آخرین بخش در امتحان آیلتس است که در روزی جدا از روز آزمون آیلتس داوطلب باید به صورت رودررو با یک اگزمینر آیلتس صحبت کند. Speaking امتحان آیلتس دارای سه قسمت است. این مصاحبه که حدود 15 دقیقه طول می‌کشد دارای سه قسمت است. بعد از قسمت اول که ممتحن سوالاتی راجع به خودتان می‌پرسد نوبت به قسمت دوم می‌رسد که شما باید در مورد موضوعی سخنرانی کوتاهی داشته باشید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مقاله نگاهی  بر قسمت دوم در Speaking امتحان آیلتس انداخته و نکاتی در این بخش برای کسب نمره مطلوب را بیان کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

 

قسمت دوم در در Speaking امتحان آیلتس : صحبت یکطرفه (سخنرانی کوتاه)

پس از پایان قسمت اول یعنی سؤال و جواب در Speaking امتحان آیلتس ، مصاحبه‌‌کننده کارتی حاوی ۳ یا ۴ سؤال به شما می‌دهد. معمولا سؤالات روی این کارت از شما می‌خواهند مکانی، حادثه‌ای یا موقعیتی را که در آن حضور داشته‌اید، توصیف کنید. شما یک دقیقه فرصت دارید تا صحبتتان را که باید پاسخگوی تمام سوالات روی کارت باشد، آماده کنید.

 همچنین به شما کاغذ و قلم هم داده می‌شود تا مطالبی را برای خود یادداشت کنید. از فرصت یک دقیقه‌ای خود با درایت استفاده کنید، متن سؤال را کپی نکنید. (هنگام صحبت کردن می‌توانید به کارت سؤال نگاه کنید) پاسخ‌های خودتان را به علاوه هر عبارتی که فکر می‌کنید به موضوع ربط داشته باشد یادداشت کنید. وقتی شروع به صحبت می‌کنید. فقط نوشته‌های خود را دنبال کنید تا در انتها حتما تمام سوالات را جواب داده باشید.

مدت این سخنرانی باید ۱ تا ۲ دقیقه باشد. در پایان، ممکن است اگزمینر  IELTS چند سؤال اضافی هم از شما بپرسد. سختی این قسمت می‌تواند در این باشد که از کجا باید متوجه اتمام ۲ دقیقه بشوید. باید برآوردی از صحبت به مدت 2 دقیقه به دست آورید.

 پیشنهاد می شود در منزل وقتی درحال صحبت درباره موضوع خاصی هستید، زمان صحبتتان را با استفاده از ساعت ثبت کنید. می‌توانید از دستگاه‌های پخش MP3 با قابلیت ضبط صدا هم استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به شخص دیگری، زمان صحبت خود را تنظیم کنید.

 

Speaking

 

 

مثال:

Describe a journey you went on. You should include in your answer:

* Where you went on your journey

* Why you went to this particular place

* What did you do and with whom

* Why you enjoyed your journey or not

فرض کنیم کارت زیر را به شما داده‌اند؛ ببینیم سخنرانی شما در Speaking امتحان آیلتس باید به چه شکل باشد جواب احتمالی می‌تواند به شکل زیر باشد:

I would like to tell you about a journey I went on a year ago. My wife and I took a trip to Holland. Both of us wanted to visit Amsterdam very much because we saw pictures and heard stories from friends about how beautiful and wonderful it is. So finally we bought plane tickets, booked a hotel, packed our bags and our trip began.

We spent a lot of time before our holiday in research of all the interesting places to visit and all the sights to see. So we went to Amsteel Bear museum, took a romantic sunset cruise in the water channels, drove to Volendam, a small pretty fisherman village, visited a cheese farm. Every evening we took long walks along the channels, resting in small gardens, which Amsterdam has a lot of. Street artists were performing everywhere and a lot of people came to watch their show.

We enjoyed very much everything we did and especially being together in such a beautiful country. Having my wife by my side on this trip made it even more fun.

 

 

Ielts speaking

 

 

 تمرین کنید، تمرین کنید و باز هم تمرین تمرین کنید! راز رسیدن به نمره 7 اسپیکینگ آیلتس

در اینجا چند نمونه از این کارت‌ها آمده است تا با آنها تمرین کنید. کارتی را انتخاب کنید، ۱ دقیقه به خودتان فرصت دهید تا آماده شوید و نکاتی را که می‌خواهید راجع به آنها صحبت کنید بنویسید. هنگامی که شروع به صحبت کردید. سعی کنید کار خودتان را مشکل نکنید – از کلماتی استفاده نکنید که از معنایشان مطمئن نیستید و از جملات طولانی و پیچیده‌ای که پایانشان را گم می‌کنید اجتناب کنید. سعی کنید ساده اما با اشتیاق صحبت کنید.

Describe a book that has had a major influence on you.

You should include in your answer:

* What the name of that book is and who the author is

* How you first heard of it

* What that book is about

* Why it played such an important role in your life

Describe your favorite restaurant.

You should include in your answer:

* Where it is located

* What it look like inside and outside

* What kind of food is served there?

* What makes this restaurant so special to you and others?

Describe a museum you visited.

You should say:

* Where this museum is situated

* Why people visit the museum

* What it looked like

* Why you liked this museum

Describe a conflict at work you once had.

 You should mention:

* The nature of the conflict

* Why the conflict occurred

* What you felt at the time of the conflict

* What you had to do to resolve it

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

برای موفقیت در Speaking امتحان آیلتس تمرین کنید تا به صورت واضح صحبت کنید و از دامنه لغوی گسترده استفاده نمایید. همچنین تمرین کنید تا آن­چه را که می­دانید در عمل استفاده کنید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.