سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول ریدینگ آیلتس

سوالات متداول ریدینگ آیلتس

 

ریدینگ آیلتس یکی از قسمت‌هایی در آزمون آیلتس است که بسیاری از داوطلبان به خاطر سرعت پایین خواندن معمولا با کمبود زمان مواجه می شوند و زمان کافی برای پاسخ دادن به تمامی سوالات بخش ریدینگ را پیدا نمی‌کنند. برای اینکه بتوانید سرعت عمل و دقت خود را بالا ببرید باید چند تکنیک لازم را بیاموزید. لذا مایگریشن اسکیلز 17 سؤال رایج در مورد reading آیلتس را مرور می کنیم:

 

 

ریدینگ آیلتس

 

1- چند سوال در بخش ریدینگ آیلتس وجود دارد؟

به طور کلی 40 سوال برای بخش reading آیلتس در نظر گرفته شده است.

 

2-  تفاوت بین ریدینگ آیلتس جنرال و ریدینگ آیلتس آکادمیک چیست؟

در قسمت ریدینگ آیلتس جنرال متن و سؤالات ساده ترند. متن ها کوتاه اند. و موضوعات آنها بیشتر اطلاعی است. برای مثال اطلاعاتی که شما در یک برگه تبلیغاتی خواهید دید. اما در ریدینگ آیلتس آکادمیک معمولا سه متن طولانی و پیچیده‌تر خواهید داشت. سؤالات کمی سخت ترند. موضاعات شامل مسائل آکادمیک است. اما شما نیازی ندارید تا درمورد آن موضوعات اطلاعات و دانشی داشته باشید.

 

3- چه سوالاتی در ریدینگ آیلتس پرسیده می‌شوند؟

تنوع سوالات در reading آیلتس بسیار زیاد است. شما در این بخش با سوالات چهارگزینه‌ای، پاسخ کوتاه، کامل کردن جمله، پر کردن جدول، دسته‌بندی و صحیح/غلط/اشاره نشده مواجه خواهید شد.

 

4- اول باید سؤالات ریدینگ آیلتس را بخوانیم یا متن ریدینگ آیلتس را؟

اول بهتر است یک ایده کلی از متن بدست آورید. پس متن را سریع مرور کنید. با این کار موضوع اصلی و ساختار متن را متوجه می شوید. همچنین، برایتان راحت‌تر خواهد بود تا منظور سوالات را متوجه شوید و بخش مرتبط با سوال را در متن پیدا کنید. برای این منظور نباید بیشتر از 5 دقیقه وقت بگذارید. تنها هر پاراگراف را برای درک موضوع اصلی آن پاراگراف مرور کنید و به سراغ پاراگراف بعدی بروید.

 

5- آیا باید ابتدا متن ریدینگ آیلتس را با روش skimming  بخوانم؟

دو روش skimming  (خواندن سریع متن برای بدست آوردن مفهوم کلی) و scanning  (به دنبال جواب گشتن در متن) در خواندن اهمیت زیاد دارند اما شاید نگاه کردن به سوالات در ابتدا بهتر باشد. فهمیدن سوالات نسبت به متن آسان‌تر است و توصیه می شود در حدود 45 ثانیه نگاهی به سوالات بندازید تا بدانید در متن به دنبال چه هستید.

 

6- برای سه متن reading  آیلتس، زمان یکسانی در نظر بگیرم یا زمان ها متفاوت باشد؟

اگر دنبال نمره‌ای بالاتر از 7 هستید، این نوع زمان بندی اشتباه است. باید توجه داشته باشید که متن‌های reading آیلتس به ترتیب دشوار و دشوارتر می‌شوند. در متن سوم باید متن را با دقت بیش‌تری بخوانید و زمان بیش‌تری نیاز است. اگر به نمره‌ی بالا فکر می‌کنید باید با اعتماد به نفس بخش اول را با سرعت بیش‌تر به پایان برسانید تا برای خود زمان ذخیره کنید. البته حواستان باشد بی‌دقتی نباید باعث پایین آمدن نمره‌تان شود.

زمان بندی reading آیلتس به صورت زیر پیشنهاد می شود.

متن اول 17 دقیقه           متن دوم 20 دقیقه          متن سوم 23 دقیقه

 

7- چه نوع سوالاتی در ریدینگ آیلتس ما برخورد خواهیم کرد؟

در بخش ریدینگ آیلتس شما با سوالات متنوعی مواجه می شوید. ممکن است چند گزینه ای باشد، صحیح غلط باشد، انتخاب عنوان مناسب برای هر پاراگراف باشد و غیره.

 

8- آیا زمانی اضافی برای نوشتن پاسخ‌ها در پاسخ‌نامه ریدینگ آیلتس خواهم داشت؟

خیر. بر خلاف بخش listening  آیلتس که به شما فرصتی می‌دهند پاسخ هایتان را از برگه سوالات به پاسخ‌برگ منتقل کنید، در reading آیلتس زمان اضافی وجود ندارد. برای جلوگیری از اتلاف زمان، باید جواب‌ها را از ابتدا در پاسخ‌برگ بنویسید.

 

 

read1

 

 

9- چه نمره ای از بخش ریدینگ آیلتس لازم دارم تا بتوانم وارد دانشگاه شوم؟

این مورد به دانشگاه بستگی دارد. بیشتر دانشگاه ها نمره هر بخش به صورت جداگانه برای‌شان اهمیت ندارد و تنها نمره کلی را مد نظر قرار می دهند. اما اگر می خواهید در دانشگاه انگلیسی زبانی تحصیل کنید باید حداقل نمره 6 را از بخش ریدینگ کسب کنید.

 

10- چقدر زمان برای هر سوال ریدینگ آیلتس می توان صرف کرد؟

شما داوطلب عزیز کلا یک ساعت برای بخش ریدینگ آیلتس زمان دارید. اگر 15 دقیقه را برای خواندن متن ها وقت صرف کنید، 45 دقیقه زمان خواهید داشت تا به 40 سوال این بخش پاسخ دهید. توصیه می شود بیشتر از 1 دقیقه برای هر سوال وقت نگذارید. در اخر زمان خواهید داشت تا به سوالات سخت برگردید و بیشتر فکر کنید.

 

11- چند واژه انگلیسی باید بدانم تا بتوانم نمره خوبی از بخش ر ریدینگ آیلتس کسب کنم؟

شما هر قدر هم که لغت بدانید مطمئنا با لغات جدید و ناآشنا در متن مواجه می شوید. برای اینکه مشکل واژه نداشته باشید بهتر است مهارت حدس زدن معنای واژه های ناآشنا و پیدا کردن هم معنی یا توصیف آنها در متن را در خود تقویت کنید.

 

12- آیا پاسخ درست به بخش سوم نمره‌ی بیشتری در ریدینگ آیلتس دارد؟

خیر. متن ها به ترتیب سخت‌تر می‌شوند اما نه به این معنی که نمره‌ی سوالات نیز بیش‌تر خواهد شد.

ریدینگ آیلتس در مجموع 40 سوال داشته و هر سوال (جدا از نوع و بخشی که در آن قرار دارد) 1 نمره ارزش دارد.

 

13- نمره بخش ریدینگ آیلتس چطور محاسبه می شود؟

شما نمره ای از 40 خواهید گرفت که پس از آن از 9 نمره ای به بخش ریدینگ شما اختصاص می یابد.

 

14- آیا دیکته صحیح کلمات در ریدینگ آیلتس برای پاسخ دادن به سوالات مهم است؟

بله. اگر پاسخ شما اشتباه  spellingداشته باشد به عنوان پاسخ نادرست تلقی خواهد شد

 

15- آیا نمره‌ی منفی در reading آیلتس وجود دارد؟

خیر. در هر دو بخش ریدینگ و لیسنینگ آزمون آیلتس ، پاسخ اشتباه نمره‌ای از شما کم نمی‌کند. بنابراین، هرگز نباید از حدس زدن غافل شوید. شانس خود را امتحان کنید، چه بسا ممکن است پاسخ تان صحیح باشد.

 

16- می توانم در ریدینگ آیلتس از خودکار یا مداد استفاده کنم؟

برای بخش ریدینگ و لیسینینگ باید از مداد استفاده کنید. اما بخش رایتینگ می توانید از خودکار یا مداد استفاده کنید.

 

17- اگر درباره‌ی موضوع متن ریدینگ آیلتس چیزی ندانم چطور آن را بفهمم و چطوری جواب دهم؟

موضوع متن های ریدینگ آیلتس براساس علاقه‌ی عموم و از کتاب‌ها و مجلات و روزنامه‌ های مختلف گرفته می‌شوند و آن‌قدر دشوار نیستند که فردی تحصیل کرده متوجه‌شان نشود.

هنگام آمادگی آزمون آیلتس، هم باید خود متن های آیلتس را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید و هم پیوسته متن‌های مختلف را بررسی کنید.

 

 

ielts

 

اگر جزو کسانی باشید که با ساختار آزمون ریدینگ آشنا هستند از بسیاری از افراد جلو افتاده و میتوانید با دقت و تمرکز و به کارگیری نکات ذکر شده، در این بخش از آزمون موفق عمل کنید. در این مقاله سعی کردیم به اکثر سوالات متداولی که داوطلبان در بخش ریدینگ آزمون آیلتس با آن مواجه هستند، پاسخ دهیم. همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به ادرس اینترنتی  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

 

 

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X