سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس

سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ آیلتس تنها بخشی از آزمون است که در زمان جداگانه‌ای‌ برگزار و به‌صورت مصاحبه رودرو با یک ممتحن آیلتس (IELTS Examiner) انجام می‌شود. لذا طبق تجربه داوطلبان مایگریشن اسکیلز این بخش معمولا چالش برانگیز‌ترین بخش آزمون برای داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس است.

آزمون آیلتس در قسمت اسپیکینگ از سه بخش تشکیل می‌شود، در بخش اول تعدادی سوال با موضوعات عمومی در مورد خود، خانواده، کار و تحصیل از داوطلب پرسیده شده و در بخش دوم کارتی به نام تسک کارت با یک عنوان خاص به داوطلب داده می‌شود که از او خواسته می‌شود تا در مورد آن تاپیک خاص حدود ۲ دقیقه صحبت کند و در بخش سوم نیز ممتحن سوالاتی در مورد موضوع یا موضوعات خاصی می‌پرسد. مدت زمان آزمونهای اسپیکینگ آیلتس بین 11 تا 14 دقیقه می‌باشد.

 

speaking1

 

درادامه این مقاله سعی داریم با مطرح کردن سوالات متداول درباره اسپیکینگ آیلتس و پاسخ به آنها، شما را با این بخش از آزمون آیلتس بیشتر آشنا کنیم.

 

1- در Speaking آزمون IELTS از چه موضوعاتی سوال پرسیده می شود؟

در بخش گفتاری آیلتس از موضوعات مختلفی سوال پرسیده می شود.

 

2- در اسپیکینگ IELTS چه تعداد سوال پرسیده می شود؟

در بخش اول و سوم آزمون گفتاری آیلتس، حداقل 8 سوال از جانب ممتحن پرسیده می‌شود (حدود 4 سوال بخش اول و 4 سوال بخش سوم). اما تعداد سوالی که از متقاضی آیلتس پرسیده می شود بستگی به مدت زمان صحبت کردن شما دارد. به این صورت که هر چه که پاسخ های کوتاهتری برای سوالات در نظر بگیرید سوالات بیشتری از شما پرسیده می شود.

 

3- اسپیکینگ آیلتس چطور تصحیح می‌شود؟

چهار معیار در تصحیح Speaking شما در آیلتس نقش دارند: لغات (صحت و دامنه)، گرامر (درستی و میزان اسفاده از گرامر متفاوت)، تلفظ و روان بودن صحبت کردن (Fluency)  به همراه انسجام منطقی آن.

 

4- تفاوت موضوعات بخش اول و سوم Speaking آیلتس در چیست؟

در هر دو بخش داوطلب آیلتس با Examiner به گفتگو می‌پردازند. در بخش اول ممتحن از متقاضی سوالاتی را راجع به شرایط زندگی، خانواده، دوستان، تفریحات و سرگرمی ها، برنامه‌های مورد علاقه‌اش می‌پرسد. اما بخش سوم آزمون آیلتس به این صورت است که در آن سوالات آکادمیک و علمی‌تر مطرح خواهد شد. سوالات ریزتر، علمی‌تر، تخصصی‌تر و پیچیده‌تر می شوند و پاسخ‌های متقاضی نیز باید وسیع‌تر و با جزییات بیشتری باشد.

speaking2

 

5- آیا باید در بخش دوم Speaking آیلتس دقیقا 2 دقیقه صحبت کنم؟

گفته می‌شود که در بخش دوم، حدود یک الی دو دقیقه باید صحبت شود.  اگر نمره‌ای حدود ۴ الی ۵٫۵ می خواهید، سعی کنید ابتدا به سوالات نوشته شده در زیر برگه موضوع پاسخ دهید و کمی بیشتر از یک دقیقه صحبت کنید؛ اما اگر نمره ای بالاتر از ۶ می خواهید، حتما بیشتر از یک دقیقه و نیم صحبت کرده و توانایی خود را در Fluency به همراه استفاده صحیح از ساختارهای گرامری و دامنه‌ای بزرگ و متنوع از واژگان انگلیسی نشان دهید. پس از پایان مدت زمان ۲ دقیقه ممتحن صحبت شما را قطع کرده و بخش سوم را آغاز خواهد کرد.

 

6- آیا باید در اسپیکینگ آیلتس پاسخ های طولانی به سوالات بدهم یا کوتاه؟

در پاسخ به هر سوالی که از شما پرسیده می شود، شما باید از جواب های تلگرافی بپرهیزید. برای گرفتن نمره‌ای بالاتر از فاکتورFluency، ممتحن آیلتس باید ببیند که شما تمایل دارید جواب های طولانی‌تری با توضیحات بیشتری بدهید. فراموش نکنید که هرآنچه می‌گویید در ابتدا یک ادعاست که حتی ممکن است واضح هم نباشد؛ پس باید ادعای خود را توضیح داده، شفاف‌سازی کنید و سپس به پشتیبانی از آن (مثلا با آوردن مثال) بپردازید.

 

 

اسپیکینگ آیلتس

 

7- اگر در آزمون گفتاری آیلتس سوال را متوجه نشوم چه کار کنم؟

در بخش‌های اول و سوم مهارت گفتاری آیلتس، اگر سوال را متوجه نشدید، می توانید از ممتحن درخواست کنید سوال را دوباره از شما بپرسد اما وی اجازه توضیح دادن درباره سوالات را ندارد. در بخش دوم هم سوال روی تکه کاغذی موسوم به Cue Card نوشته شده است و اگر آن را متوجه نمی‌شوید، نمی‌توانید سوالی بپرسید. سعی کنید که تعداد سوالاتتان به بیشتر از ۳ مرتبه نرسد. چراکه اگر بیشتر از ۳ دفعه سوال ممتحن را متوجه نشوید، تقریبا می‌توان گفت شما تقریبا نمره‌ای کمتر از ۵٫۵ خواهید گرفت.

 

8- آیا امکان تغییر موضوع Cue Card وجود دارد؟

خیر. سوالات در آزمون آیلتس اختیاری نیستتند. شما باید به همان موضوعی که به شما داده شده است، پاسخ بدهید. پس سعی کنید تمام تاپیک‌های رایج در اسپیکینگ آیلتس را مطالعه و تمرین کنید.

 

9- آیا بایستی به تمامی سوالات لیست شده روی Cue Card پاسخ دهم؟

اگر شما نمره‌ای زیر 6 می خواهید و در همان سطح هستید، توصیه می‌شود که به تمامی سوالات Cue Card  پاسخ دهید. اما جوابگویی به آن ها الزامی و اجباری نیست (روی برگه از فعل کمکی  Should  استفاده شده که برای پیشنهاد دادن است) و ممکن است برای نمرات بالاتر، صحبت‌های شما بُرد بزرگتری را نیز پوشش دهد.

 

10- داشتن لهجه‌ای خاص و غیراستاندارد چه تاثیری در نمره اسپیکینگ دارد؟

باید بدانید که نوع لهجه شما در نمره آیلتس تاثیرگذار نیست. اما اگر لهجه‌ی شما طوری باشد که ممتحن متوجه کلماتی که شما می‌گویید نشود، نمره‌ی شما به شدت افت پیدا خواهد کرد.

 

speaking4

 

بسیاری از داوطلبین در بخش اسپیکینگ آیلتس دلشوره و نگرانی‌های بسیاری دارن و به نوعی چالش‌برانگیز‌ترین بخش آزمون، بخش اسپیکینگ آیلتس است. امیدواریم با مطرح کردن سوالات متداول در بخش اسپیکینگ آیلتس، در جهت آشنایی بیشتر و رفع نگرانی‌های شما در این بخش از آزمون آیلتس برآمده باشیم.

همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته‌بندی‌های موضوعی متعدد به سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir مراجعه کنید.

 

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X