سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول رایتینگ آیلتس

سوالات متداول رایتینگ آیلتس

 

رایتینگ آیلتس از دیدگاه زبان آموزان مایگریشن اسکیلز  بزرگترین و چالش‌برانگیزترین بخش آزمون آیلتس است که عمده کسانی که این روزها در این آزمون شرکت می‌‌کنند بدان اشاره می‌نمایند. حتی این بخش برای انگلیسی زبانانی که دایره لغات وسیعی دارند نیز می‌تواند مشکل باشد و ممکن است نتوانند به نمره دلخواه خود در این بخش دست پیدا کنند.

 

بخش رایتینگ آیلتس توانایی نگارش شما را در موضوعات متنوع ارزیابی می‌کند.  بهتر است با ساختار رایتینگ آیلتس بیشتر آشنا شوید تا با مطالعه و برنامه ریزی مناسب بتوانید آمادگی لازم را برای این بخش از آزمون آیلتس به‌دست آورید.

لذا در این مطلب سعی کرده‌ایم متداول‌ترین سوالات داوطلبان آزمون آیلتس در بخش رایتینگ را گردآوری کرده و با پاسخ به آنها در جهت رفع ابهامات شما در این بخش از آزمون بپردازیم.

 

رایتینگ آیلتس

1-تفاوت رایتینگ آیلتس در دو آزمون جنرال و آکادمیک در چیست؟

برای هر دو آزمون، دو تسک وجود دارد. رایتینگ تسک دو برای ماژول‌های آکادمیک و جنرال ترینینگ آزمون آیلتس یکیست. در هر دو ماژول یک مقاله یا Essay می نویسند که چهل دقیقه زمان به آن اختصاص داده شده و حداقل باید 250 کلمه باشد. رایتینگ تسک یک در ماژول آکادمیک آزمون آیلتس، یک گزارش یا Report از یک مجموعه داده، نقشه، فرآیند یا انواع نموداهاست که 20 دقیقه زمان به آن اختصاص داده شده و حداقل باید 150 کلمه باشد.

 

رایتینگ تسک یک در ماژول جنرال آزمون آیلتس، یک نامه یا Letter است که 20 دقیقه زمان به آن اختصاص داده شده و حداقل باید 150 کلمه باشد. بخش رایتنیگ برای ماژول‌های آکادمیک و جنرال، مجموعا یک ساعت زمان برای نوشتن دو تسک داده می‌شود.

چه آزمونی که در آن شرکت کردید آکادمیک باشد یا جنرال، نمره رایتینگ تسک 2 دو برابر تسک 1 است.

 

2- موضوعات تسک یک رایتینگ آیلتس چیست؟

تسک 1 در رایتینگ آکادمیک موضوعات روزمره را شامل می شود و یک سری سوال است که باید به گونه ای فقط انتقال اطلاعات نمایید. همچنین ممکن است دیاگرام، نقشه و یا نموداری به شما بدهند که نیاز به توصیف و یا بیان مراحل و پروسه کار باشد. در بخش رایتنیگ جنرال یا عمومی، در تسک 1 باید نامه ای با موضوعی مشخص همچون درخواست، استعفا و… بنویسید که زبانی غیر رسمی و یا گاهی نیمه رسمی می باشد.

 

3- موضوعات تسک دو رایتینگ آیلتس چیست؟

در این بخش موضوعات مختلفی از مجلات و روزنامه ها انتخاب می شود که می تواند درباره ی تاریخ، هنر، معماری و… باشد و از شما انتظار می رود تا مزیت ها، معایب و نظرات شخصی خود را درباره موضوع مطرح شده بنویسید.

 

4- رایتینگ آیلتس بر چه اساسی تصحیح می‌شود؟

معیارهایی که براساس آن رایتینگ آیلتس تصحیح می‌شود عبارت است از:

دامنه گرامری و دقت(Grammatical range and accuracy)  

دامنه لغات نوشته شده (Lexical Resource)

انسجام و پیوستگی منطقی و استفاده صحیح از کلمات ربط  (Coherence and Cohesion)

میزان موفقیت در پاسخگویی به سوال مطرح شده (Task Achievement/Response)

 

5- آیا ترتیبی برای نوشتن تسک یک و دو وجود دارد؟

خیر. کاملا بستگی به خود شما دارد اما از آنجایی که نگارش تسک 1 زمان کمی می‌برد بهتر است ابتدا آن را نوشته و تمامی وقت باقی مانده را به نوشتن تسک 2 اختصاص دهید.

 

6- آیا باید تعداد کلماتی را که می نویسم بشمارم؟

خیر. این وظیفه ممتحن آیلتس است که تعداد کلمات نوشته شده در رایتینگ آیلتس را بشمارد اما قطعا شما باید به نحوی مطمئن شوید که بیشتر از حداقل کلمات نوشته‌اید. برای این کار، اولا تمارین خود را قبل از شرکت در آزمون، حتما روی برگه پاسخ نامه رایتینگ بنویسید تا بدانید که کجای کدام صفحه، با توجه به دست خط خودتان، شما حد 250 یا 150 کلمه را رد می کنید. در ضمن، با شمردن تعداد کلمات هر خط و ضرب کردن آن در تعداد خطوط، می توانید به رقمی نسبی دست بیابید.

 

7- چه ادبیاتی باید در رایتینگ آزمون آیلتس استفاده شود؟

در کل در رایتینگ آیلتس از ادبیات رسمی استفاده می شود و عبارات با فُرم کامل نوشته شده و به صورت مخفف (Doesn’t-isn’t-couldn’t-etc.) نوشته نمی شود. تنها استثنای این قضیه، نامه های غیررسمی تسک یک رایتینگ آیلتس در ماژول جنرال است.

 

 

reading1

 

8- آیا برای مشکلات نوشتاری نمره کم می‌شود؟

بله. اشتباهات نگارشی باعث کم شدن نمره می شود. بنابراین پیش از آزمون بر روی املای کلمات تمرین کرده و زمان آزمون نیز اگر املای کلمه ای را نمی دانید، بهتر است کلمه ی دیگری استفاده نمایید.

 

9- آیا رعایت درست قوانین نشانه گذاری (Punctuation) در رایتینگ آیلتس مهم است؟

بله. استفاده ی درست از علایم نگارشی به نمره ی شما افزوده و همچنین استفاده ی نادرست از نمره ی متقاضی می کاهد.

 

10- امکان گرفتن برگه اضافی در رایتینگ هست؟

بله. اگر جواب‌تان طولانی شده می‌توانید دستتان را بلند کرده و از مراقب برگه اضافی بگیرید.

 

11- اگر کمتر از 150 کلمه در تسک یک و یا کمتر از 250 کلمه در تسک دو رایتینگ آیلتس بنویسم چه اتفاقی می افتد؟

اگر متقاضی آیلتس در رایتینگ آیلتس کمتر از تعداد کلمات مشخص شده بنویسد، از نمره‌ نهایی او حداقل نیم نمره (از 9 نمره) کم خواهد شد. پس حتما از اینکه بیشتر از این تعداد می نویسید اطمینان حاصل کنید.

 

12- نمره رایتینگ آیلتس چطور بین تسک یک و تسک دو تقسیم می شود؟

یک سوم نمره متعلق به تسک یک و دو سوم متعلق به تسک دو اختصاص دارد. یعنی سه نمره برای تسک یک و شش نمره برای تسک دو.

 

reading2

 

یکی از بخش‌های چالش برانگیز در آزمون آیلتس بخش رایتینگ آیلتس است که داوطلبان بسیاری آن را یکی از مشکل‌ترین بخش‌های آزمون می‌دانند. در این مطلب سعی کردیم به تعدادی از سوالات رایجی که داوطلبان با این بخش از آزمون مواجه هستند، پاسخ دهیم. همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته ‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به ادرس اینترنتی www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

 

 

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X