سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول آزمون آیلتس

سوالات متداول آزمون آیلتس

 

آزمون آیلتس چیست و به کمک مایگریشن اسکیلز چگونه برای سوالات مان باید جواب پیدا کنیم؟

سوالات متداول آزمون آیلتس یا پرسش های متداول آزمون آیلتس آیتمی است که اکثر سایت های حرفه ای فعال و مرتبط به آزمون های خارج ،آن را در خود گنجانده اند. لذا سوالات بسیاری در زمینه امتحان آیلتس و چگونگی کسب نمره عالی در این آزمون وجود داشته که معمولا متقاضیان آزمون آیلتس در ذهن دارند. این سوالات بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی و خواندن مطالبی راجع امتحان ایلتس در ابتدا مرور شوند لذا در این مطلب سعی کرده ایم متداول‌ترین سوالات داوطلبین آزمون آیلتس را گردآوری کرده و به آنها پاسخ دهیم. تا داوطلب بداند که چگونه باید آزمون آیلتس را استارت بزند.

 

آزمون آیلتس

 

 

1- آیلتس چیست؟

آیلتس IELTS مخفف کلماتInternational English Language Testing System   به معنای سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است که میزان مهارت افراد در زبان انگلیسی را اندازه‌گیری می‌کند. . این آزمون توسط British Council و IDP استرالیا و Cambridge University  برگزار می گردد. یک امتحان جهت سنجش دانش زبان انگلیسی افرادی که قصد زندگی و یا کار در کشور هایی دارند که زبان ارتباطات آن، انگلیسی است.

 

2- چه سازمان و موسساتی نمره آزمون آیلتس را قبول دارند؟

مدرک آیلتس توسط بیش از 10000 سازمان در سراسر جهان مورد پذیرش است. این سازمان‌ها شامل دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، دفاتر دولتی و سازمان‌های مهاجرتی، موسسات صنعتی و حرفه‌ای و شرکت‌های چند ملیتی می‌باشد.

 

3- کدام موسسات حاضر در ایران مجاز به برگزاری آزمون آیلتس می‌باشند؟

سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مانند IELTS در ایران می‌باشد. در حال حاضر در ایران این آزمون به طور رسمی در چندین مرکز برگزار می‌شود. در این لینک می‌توانید لیست تمام مراکز مجاز به برگزاری آزمون آیلتس را مشاهده نمایید.

 

4- آزمون آیلتس چند وقت یکبار برگزار می‌شود و من چند بار می‌توانم در آزمون شرکت کنم؟

در حال حاضر تمامی مراکز مجاز اعلام شده توسط سازمان سنجش در ایران هر ماه بین 2 تا 4 تاریخ را برای آزمون آیلتس اعلام کرده‌اند که با توجه به نسخه انتخابی‌تان می‌توانید تاریخ دلخواه خود را انتخاب نموده و اقدام به ثبت‌نام نمایید.  در مورد سوال دوم پاسخ این است که هم اکنون داوطلبان در هر ماه 4 بار می‌توانند در آزمون شرکت کنند ولی از آنجایی که از تاریخ امتحان 13 روز طول می‌کشد که نتایج به دست شما برسد، عاقلانه این است که در هر ماه یکبار در آزمون شرکت کنید.

 

5- هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

هر سال با توجه به نرخ ارز، مبالغ متفاوتی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. البته این مبلغ به صورت علی‌الحساب بوده و به هنگام برگزاری آزمون مابه‌التفاوت آن به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

 

6- مدرک آیلتس چند سال اعتبار دارد؟

نمره آیلتس شما از زمان صدور به مدت 2 سال دارای اعتبار می‌باشد.

 

7- نمره بندی آیلتس به چه صورت است؟

در آیلتس نمره قبولی یا رد وجود ندارد. نمرات از یک تا نه درجه بندی شدند. هر موسسه یا سازمان آموزشی، سطح خودش رو برای نمرات آیلتس با توجه به نیازمندی‌های فردی در نظر می‌گیرد.

 

8- چرا دو نسخه از آزمون آیلتس وجود دارد؟ تفاوت آنها چیست؟

آزمون آیلتس دو نسخه دارد Academic و .General Training نسخه آکادمیک آزمون آیلتس برای کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. نسخه آموزش عمومی امتحان آیلتس برای کسانی است که به قصد کار، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یا مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند می‌خواهند سفر کنند.

سوالات آزمون برای مهارت‌های شنیداری و گفتاری در هر دو نسخه آکادمیک و عمومی یکسان است ولی در مهارت‌های نوشتاری و خواندنی با هم تفاوت دارند.

 

9- قالب آزمون چگونه است و چقدر طول می‌کشد؟

آزمون زبان آیلتس 4 بخش دارد: بخش مهارت شنیداری (Listening) که 30 دقیقه طول می‌کشد. بخش مهارت خواندن (Reading) که 60 دقیقه طول می‌کشد. بخش مهارت نوشتاری (Writing) که 60 دقیقه طول می‌کشد و بخش مهارت گفتاری (Speaking) که حدود 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد.

کل زمان آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است که سه بخش اول آزمون یعنیListening، Reading  و Writing به صورت یک‌جا و در یک روز برگزار می‌شود و بخش  Speaking  ممکن است همان روز و یا با فاصله 7 روز قبل یا بعد از بخش اول برگزار شود.

 

آیلتس

 

 

10- در روز آزمون چه چیزهایی را می‌توانم با خودم ببرم؟

شما تنها مجاز به همراه داشتن مداد معمولی مشکی، پاک‌کن و تراش هستید. استفاده از لاک غلط‌گیر و مارکرها به هیچ عنوان مجاز نیست. باید همه چیزای اضافی رو که با خودتون آوردید قبل از رفتن به اتاق بازرسی، در جای دیگه‌ای قرار بدید. تلفن  همراه باید خاموش شود و در بخشی که توسط سرپرست مشخص شده همراه با دیگر وسایل شخصی قرار بدید. به همراه داشتن انواع وسایل الکترونیکی مثل موبایل، پخش‌کننده‌های موسیقی، جاکلیدی‌های الکترونیکی مثل ریموت‌ها و… (حتی به صورت خاموش) در جلسه آزمون، تخلف محسوب شده و موجب اخراج شما از آزمون می‌شود.

 

11- نتایج امتحانات آزمون آیلتس چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتایج آزمون 13 روز بعد از آزمون منتشر می‌شوند که دسترسی به نتایج به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر می‌باشد. نتیجه آزمون شما هم به‌صورت ایمیل و هم به‌صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. همچنین وقتی شما برای آزمون Speaking مراجعه می‌کنید، باید آدرس پستی خود را بر روی یک پاکت پستی بنویسید که از این آدرس برای ارسال فرم گزارش آزمون (TRF)  به شما استفاده خواهد شد.

 

12- آیا امتحان آیلتس در یک روز برگزار می‌شود؟

3 مهارتListening ، Reading  و Writing در یک روز و به صورت یک‌جا برگزار می‌شود ولی مهارت Speaking ممکن است در بازه 7 روز قبل یا بعد از آزمون اصلی و با اطلاع قبلی به شما برگزار شود.

 

13- شیوه برگزاری بخش Listening آزمون آیلتس چگونه است؟

بخش Listening دارای 4 بخش آزمون است: در ابتدا آزمون‌دهندگان با دستورالعمل برگزاری این بخش آشنا شده و یک نمونه سوال نیز برای آنها به صورت صوتی پخش می‌شود. سپس شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا سوالات بخش اول را نگاه کرده و بعد همزمان که به صدای پخش‌شده گوش می‌دهند، پاسخ‌ها را علامت بزنند. همین ساختار برای بخش‌های دو، سه و چهار هم برقرار است. این بخش حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. در ده دقیقه پایانی، شرکت‌کنندگان باید پاسخ ها را نیز به برگه پاسخ نامه منتقل کنند.

 

14- آزمون Speaking به چه نحوی برگزار می‌شود؟

آزمون Speaking آیلتس به صورت یک گفتگوی رو در رو است که توسط آزمون‌گیرندگان مورد تأیید آیلتس انجام می‌شود. کل مکالمات بر روی ضبط کننده‌های دیجیتال ثبت می‌شوند.

 

15- چه لهجه هایی برای بخش Listening و  Speaking استفاده می‌شود؟

همانطور که می‌دانید آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است، بنابراین لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

16- روز آزمون Speaking چه چیزهایی به همراه داشته باشیم؟

قبل از ورود به اتاق امتحان، اوراق هویت شما توسط مسئولین برگزاری چک می شود. پس حتما اوراق هویت معتبری که با آن ثبت نام کرده اید را به همراه داشته باشید.

 

17- آیا می‌توان در پاسخنامه بخش Listening و Speaking از خودکار استفاده کرد و آیا می‌توان در برگه سوالات این بخش‌ها  علامت زد یا یادداشتی کرد؟

در مورد سوال اول خیر. پاسخنامه شما توسط کامپیوتر تصحیح می‌شود که قادر به خواندن خودکار نیست. در مورد سوال دوم باید گفت بله. اشخاصی که پاسخنامه شما را تصحیح می کنند به هیچ وجه برگه سوالات شما را مورد بررسی قرار نمی دهند.

 

18- آیا امکان تغییر زمان آزمون پس از ثبت نام وجود دارد؟

تمامی مراکز معرفی شده توسط سازمان سنجش این امکان را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده‌اند که تا قبل از روز برگزاری، زمان شرکت در آزمون را تغییر دهند. البته این کار مستلزم برخی قواعد و همچنین پرداخت مبلغی وجه است. در صورتیکه آزمون‌دهنده بدون اعلام قبلی در آزمون شرکت نکند، هیچ وجهی به او برگشت داده نخواهد شد.جهت تغییر تاریخ آزمون لازم است با حوزه و مرکزی که ثبت نام را انجام داده‌اید، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

 

19- آیا امکان اعتراض به نمره دریافتی وجود دارد؟

شما می‌توانید در طی 6 هفته بعد از آزمون نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایید. برای این کار از شما وجهی دریافت می‌شود که در صورت صحت اعتراض شما و افزایش نمره، این وجه عودت داده خواهد شد و در غیر این صورت، وجهی به شما بازگردانده نمی‌شود.

 

سوالات متداول

 

 

امیدواریم با گردآوری این سوالات و پاسخ به آنها توانسته باشیم در جهت رفع ابهامات شما عزیزان در زمینه آزمون آیلتس کمک شایانی کرده باشیم. همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

 

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • محمد اندرزگو 23 مه 2021 / 2:10 ب.ظ

    با سلام
    آزمون تافل بهتر است شركت كنيم يا آيلتس؟

    • migrationskills2 23 مه 2021 / 4:23 ب.ظ

      با سلام خدمت جناب اندرزگو،
      تافل معمولا برای کشور آمیرکا و آیلتس برای سایر کشور ها مثل استرالیا و کانادا است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X