سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول لیسنینگ آیلتس

سوالات متداول لیسنینگ آیلتس

 

لیسنینگ آیلتس یا مهارت شنیداری اولین مهارتی است که در روز آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرد. به عقیده اکثر داوطلبان بخش لیسنینگ سخت‌ترین بخش آزمون آیلتس است. قالب تمام آزمون‌های لیسنینگ یکسان است. آزمون لیسنینگ شامل چهار بخش است که بخش اول و دوم بر اساس موقعیت‌های اجتماعی و بخش های سوم و چهارم آکادمیک هستند. تنها یکبار هر فایل صوتی پخش می‌شود و سوالات آزمون لیسنینگ آیلتس طیف متنوعی از سوالات را در بر می‌گیرد تا بخش‌های وسیعی از مهارت شنیداری شما مورد سنجش قرار گیرد. مدت زمان این آزمون 30 دقیقه است و در هر دو بخش آیلتس آکادمیک و جنرال کاملا مشابه و یکسان است.

 

 

لیسنینگ آیلتس

 

با توجه به پیشنهاد مایگریشن اسکیلز در زیر پاسخ به سوالات متداول درباره بخش شنیداری آزمون آیلتس را مشاهده می‌کنید.

 

1- تفاوت لیسنینگ در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک چیست؟

سوالات لیسینیگ برای آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو یکسان است. این در حالیست که مهارت های ریدینگ و رایتینگ آیلتس برای این دو متفاوت اند.

 

2- چه تفاوتی بین سوالاتی که در لیسنینگ پرسیده می شود وجود دارد؟

بر خلاف آزمون تافلTOEFL ، که فقط سوالات چند گزینه‌ای وجود دارد، در آزمون آیلتس سوالات متداولی دیده می شود. این سوالات عبارتند از:

سوالات چندگزینه‌ای

سوالات وصل کردنی (Matching)

سوالات با پاسخ‌های کوتاه

کامل کردن جمله ناتمام

کامل کردن خلاصه، جدول فلوچارت، فرم و…

تعیین عنوان برای دیاگرام، نقشه، نمودار و…

 

3- آیا می‌شود در لیسنینگ آیلتس کلمات را به صورت مخفف بنویسم؟

خلاصه‌نویسی یا مخفف‌نویسی در آزمون آیلتس پذیرفته نیست. به عنوان مثال اگر پاسخ سوال New Zealand و شما آن را به شکل NZ  بنویسید نمره نخواهید گرفت.

 

4- چند بخش در لیسنینگ آیلتس وجود دارد؟

چهار بخش.  بخش اول یک دیالوگ تلفنی بین دو نفر بوده و بخش دوم یک سخنرانی توضیحاتی عادی است. بخش سوم یک گفتگو بین 2 تا 4 نفر بوده و بخش سوم یک سخنرانی آکادمیک است.

 

5- باید چند سوال در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس پاسخ بدهم؟

شما در این بخش باید به 40 سؤال پاسخ دهید که در 4 بخش جداگانه تنظیم شده اند. سؤالات متنوع اند.

 

6- بخش لیسنینگ آیلتس چقدر طول می کشد؟

این بخش در مجموع 40 دقیقه است، 30 دقیقه برای چهار بخش و ده دقیقه در پایان بخش لیسنینگ برای انتقال پاسخ هایتان به پاسخنامه زمان دارید.

 

7- در بخش لیسنینگ آیلتس چه لهجه‌ای از زبان انگلیسی شنیده می‌شود؟

آیلتس یک آزمون بین المللی است پس لهجه های متنوعی در آن شنیده می شود. بنابراین پیش از امتحان سعی کنید لهجه های مختلف انگلیسی را گوش کنید.

 

8- آیا می‌توان در برگه سوالات یادداشتی نوشت یا علامتی زد؟

بله. توجه داشته باشید که تنها پاسخنامه شما تصحیح می‌شود و کسی جز شما برگه سوالات را نخواهد دید.

 

 

ielts2

 

 

9- آیا قبل از پخش صوت در لیسنینگ آیلتس، زمان دارم که سوالات را مرور کنم؟

بله. پیش از هر بخش به شما کمی زمان  داده می شود تا سوالات مربوط به آن مکالمه را بخوانید. در اصل، این زمان به شما داده می شود تا با موضوع لیسنینگ آشنا شده و بتوانید تا حدی پاسخ ها را حدس بزنید تا با شنیدن مکالمه برای اولین بار، بتوانید پاسخ سوال‌های داده شده را بنویسید. توجه داشته باشید که سوالات مرتبط را به شما خواهند گفت، برای مثال، به شما وقتی داده می شود تا سوالات 1 الی 6 را بخوانید و سپس گوش دهید و پاسخ دهید.

 

10- آیا املای کلمات  و گرامر در پاسخ های من تاثیر دارد؟

بله. املای دقیق کلمات لازم است و اگر کلمه ای را درست ننویسید، نمره‌اش را نخواهید گرفت. مهم نیست از روش انگلیسی بریتانیایی استفاده میکنید یا آمریکایی، اما باید املا آن کلمه در یکی از این روش‌ها صحیح باشد. همچنین اگر تسک شما کامل کردن یک جمله است باید چک کنید که جمله‌ای که تکمیل کرده اید از لحاظ ساختار گرامری ایرادی نداشته باشد. مخصوصا به a و the توجه داشته باشید. اما برای تکمیل دیاگرام، جدول، نقشه و … نیازی نیست نگران گرامر باشید.

 

11- بهتر است سوالات لیسنینگ را با خودکار جواب دهم یا مداد؟

در لیسنینگ و ریدینگ آیلتس، شما باید از مداد استفاده کنید؛ پس تراش و پاک کن به همراه داشته باشد. در رایتینگ آیلتس می توانید از هر دو استفاده کنید اما باز هم توصیه می شود از یک مداد استفاده کنید.

 

12- در سوالات چند گزینه‌‌ای لیسنینگ آیلتس، آیا باید پاسخ کامل را در پاسخنامه نوشت یا تنها  حرف گزینه مرتبط را؟

اگر صورت سوال را به درستی بخوانید، نوشته است که گزینه ی صحیح (A, B, etc.) را بنویسید! متقاضیان بسیاری با عدم توجه به همین نکته ی کوچک، نمره ی بسیاری از سوالات را از دست می دهند.

 

13- آیا رعایت حروف بزرگ و در واقع CAPITALIZATION در لیسنینگ آیلتس مهم است؟

بله ! ضروری است که قوانین Capitalization یا نگارش حرف اول کلمات با حروف بزرگ را رعایت کنید، مثلا نوشتن اسامی خاص، اسم شهرها و کشورها، …

 

14- در پاسخم به سوالات لیسنینگ آیلتس، اعداد را چطور بنویسم؟

در این زمینه کاملا آزاد هستید و به هر دو صورت قابل قبول است. چه بنویسید 3 و چه Three.

 

15- آیا بخش شنیداری آزمون آیلتس ، پاسخ غلط نمره ی منفی دارد؟

خیر. بنابراین هیچ کدام از سوالات را بدون پاسخ رها نکنید. پاسخ را حدس بزنید. شاید صحیح بود!

 

 

listening2

 

 

 

 

 

آشنایی با بخش‌های مختلف لیسینینگ آیلتس می‌تواند کمک بسیار زیادی به زبان‌آموزان نماید و اعتماد به نفس آنها را در حین آزمون بالا خواهد برد. در این مطلب سعی کردیم به تعدادی از سوالات رایج در مورد این بخش از آزمون آیلتس که مورد پرسش اکثریت داوطلبان است، بپردازیم. استفاده از منابع مناسب و تمرینات مکرر دو رکن اساسی برای تقویت این مهارت در آزمون آیلتس است. امید است که بتوانید با سعی و کوشش خود به این هدف دست یابید.

 شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون آیلتس در دسته‌بندی‌های متعدد به سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir مراجعه کنید.

 

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X