نگاهی متفاوت به امتحان Reading آیلتس برای کسب نمره 7

امتحان Reading آیلتس

نگاهی متفاوت به امتحان Reading آیلتس برای کسب نمره 7

 

امتحان Reading آیلتس دومین بخش از آزمون آیلتس است که مهارت خواندن متون انگلیسی را ارزیابی می‌کند.

ساختار امتحان Reading آیلتس در آزمون‌های عمومی و آکادمیک IELTS با هم تفاوت دارد. در بیشتر آزمون‌های آکادمیک، بخش Reading شامل ۳ انشای بلند از روزنامه‌ها یا مجلات است. در آزمون‌های عمومی، این بخش شامل چندین متن کوتاه است که از آگهی‌ها، متون رسمی، کتابچه‌ها و کتاب‌های راهنما انتخاب شده‌اند و ۲ یا ۳ متن بلند، که از کتاب‌ها، مجلات یا روزنامه‌ها برگزیده شده‌اند.

همانند بخش Listening سؤالات امتحان Reading آیلتس نیز به صورت گروهی ارائه می‌شوند، دستورالعمل‌های مربوط به هر قسمت، مشخص می‌کنند که کدام یک از سؤالات مربوط به کدام پاراگراف یا قسمت متن است. شما می‌توانید سؤالات مربوط به قسمت‌های پیش یا پس از قسمت فعلی را ببینید.

در ادامه ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت قصد داریم شما را با برخی از نکات کلیدی برای موفقیت در امتحان Reading آیلتس آشنا کنیم.

 

زمان‌تان را تنظیم کنید، شروعی برای تمرین مدیریت زمان

زمان بزرگترین دشمن شماست. در بخش Listening آیلتس زمان را برای شما تنظیم کرده بودند، اما در بخش Reading این گونه نیست. بنابر این خودتان باید زمان را با دقت تنظیم کنید.

در صورتی که پس از پاسخ به تمام سوالات این بخش، وقت اضافه آوردید، اطمینان حاصل کنید که هیچ پرسشی را از قلم نینداخته‌اید، جواب‌هایتان را کنترل کنید و باز هم کنترل کنید. با این کار می‌توانید در صورتی که پاسخی را اشتباه داده باشید، پیش از تصحیح‌کنندگان آزمون به این اشتباه پی ببرید و در نتیجه، نمره‌تان بهتر شود.

 

ielts_books

 

 

متن را نخوانید، مرور کنید، نکته‌ای که باعث می‌شود به سوی نمره 7 امتحان Reading آیلتس گام بردارید.

لازم نیست در بخش IELTS Reading، متون را بخوانید به نظر مضحک می‌آید، این طور نیست؟

به هر حال، این موضوع حقیقت دارد. بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در این بخش مرتکب شوید، این است که متن را به‌طور کامل بخوانید. همیشه در ابتدا ببینید چند دسته سوال برای هر متن وجود دارد.

مثلا در متن شماره یک (1 Passage) ممکن است سه دسته سؤال از این قرار داشته باشید: چند گزینه‌ای، صحیح / غلط /موجود نیست، و کامل کردنی.

 

قوانین مربوط به بخش ریدینگ را یادبگیرید، ابزارهایی که شما را به نمره 7/5 امتحان Reading آیلتس نزدیک می‌کند.

ابتدا دستورالعمل و نمونه مربوط به آن را بخوانید. آنها کاملا برایتان مشخص می‌کنند که پاسختان باید به چه شکل باشد؛ مثلا عدد است یا نام، باید چند کلمه باشد و غیره. نکاتی که در ادامه می‌آیند بسیار مهم‌اند، زیرا می‌توانند کاملا بر نتیجه آزمونتان اثر بگذارند.

 

1) شکل نگارش را درست به خاطر بسپارید.

هنگام وارد کردن جواب در پاسخنامه، دقيقا سبک نگارش متن را رعایت کنید. برای روشن شدن این موضوع به مثال‌های زیر دقت کنید:

 

Sweden

Canada

USA

Example 1: 55%

Divorce rate

Example 2: first

Marriage

 

مثال 1 (Example 1)

اگر در نمونه به این شکل آمده بود «%۵۵»، پاسختان را هم باید دقیقا به همین شکل بنویسید؛ یک عدد و علامت %

 

۲) محدودیت کلمات را فراموش نکنید

معمولا اگر جواب، دارای محدودیت تعداد کلمات باشد، ممکن است به این شکل باشد که پاسختان بیش از سه کلمه نباشد، یا دو کلمه و یک عدد. حروف اضافه (at, to, of, in و غیره) و حروف تعریف (the, an, a) هم جزء كلمات محسوب می‌شوند. دلیل محدودیت ۳ کلمه‌ای، فضای محدود پاسخنامه است.

 

3) برای هر سؤال فقط یک جواب بنویسید. فقط یک جواب.

برای هیچ پرسشی بیش از یک جواب ننویسید، حتی اگر آن پرسش، بیش از یک جواب داشت. اگر برای پرسشی بیش از یک جواب بنویسید، برای آن پرسش، نمره صفر منظور خواهد شد. برای مثال، اگر در متنی، می‌شد نام سه کشور را به عنوان جواب نوشت و پرسش، نام تنها یک کشور را پرسیده بود، به نوشتن نام ۲ یا ۳ کشور حتی فکر هم نکنید؛ تنها جواب صحیح به این سؤال ذكر نام تنها یک کشور خواهد بود. تنها در صورتی که در سؤال از شما نام دو کشور خواسته شده بود، دو کشور را نام ببرید و به همین ترتیب الی آخر.

 

 

 

نکاتی که در امتحان Reading آیلتس نباید آنها را فراموش کنید.

 

کلمات را شکار کنید! تا شما را به جواب نزدیک کند.

اکنون وقت آن رسیده که جواب‌ها را «شکار کنید». سؤالات را یکی‌یکی بخوانید، ببینید مضمون هر سؤال چیست. سپس با اسکن کردن متن مرور سریع خطوط به دنبال حرف / کلمه / عبارت به خصوص برای پیداکردن پاراگرافی که به سؤال مرتبط است، مضمون سؤال (یا چیزی نزدیک به آن) را پیدا کنید. هنگامی که محل آن را پیدا کردید، باید دور و بر آن را بخوانید. به عبارت دیگر، چند جمله قبل و بعد از آن را بخوانید.

 

خودتان انتخاب کنید چه سوالی را جواب دهید و در مرداب سؤال‌های وقت گیر نیفتید.

اگر دیدید، پرسشی بیش از حد وقتتان را گرفته، از آن بگذرید و به سراغ سؤال بعدی بروید. فراموش نکنید که آن سؤال را با علامتی (مثلا «؟») مشخص کنید تا بعدا بتوانید به راحتی برای پاسخ، آن را پیدا کنید. سؤالات بسیاری پیش رو دارید و اگر سؤالات مشکل تمام وقتتان را بگیرند، سؤالات ساده را از دست خواهید داد. دلیل دیگر نگه داشتن سؤالات مشکل برای آخر کار این است که با جواب به سؤالات ساده، شما با متن بیشتر آشنا می‌شوید و بنابراین ممکن است جواب به سؤالات مشکل برایتان ساده‌تر شود.

 

 

از ساختار ظاهری متن بهره بگیرید، روشی که درک متون را برای شما آسان‌تر می‌کند.

همه متن‌ها و تمام پاراگراف‌های آنها ساختار ظاهری خاصی دارند، یعنی در نوشتنشان از قوانین خاصی پیروی شده است.

معمولا پاراگراف اول شامل مضمون اصلی متن، و نظر شخصی نویسنده است. پاراگراف آخر هم اغلب خلاصه‌ای از نکات اصلی موجود در متن است.

هر پاراگرافی ساختار مخصوص به خود را دارد که مشابه ساختار کلی متن است. یعنی دارای مقدمه، بدنه و نتیجه گیری است. مضمون اصلی معمولا در مقدمه مطرح می‌شود.

 

کلمات کلیدی را پیدا کنید تا بتواند نمره دلخواه خود در امتحان Reading آیلتس را کسب کنید.

به کلمات اصلی هر سؤال، کلمات کلیدی می‌گویند. این کلمات، مهم‌ترین اطلاعات سؤال را در بردارند. برای مثال، در سؤالی مثل …employers are likely to employ graduates, who سه کلمه کلیدی وجود دارد:

employers, employ, graduates.

کلمات کلیدی هر سؤال را مشخص کنید و این کلمات کلیدي، یا کلمات مترادف و عبارات مشابه، را در متن جست و جو کنید، جواب در همان حوالی خواهد بود. جست و جو را پس از یافتن تنها یکی از این کلمات متوقف نکنید، مرور متن را ادامه دهید، شاید در ادامه باز هم این کلمات را پیدا کنید.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

زمان و دقت دو فاکتور مهم در امتحان Reading آیلتس است. جواب در داخل متن قرار دارد و شما باید همراه با مدیریت زمان سرنخ‌های موجود در داخل متن را شناسایی کرده و جواب را بیابید. در این مطلب سعی کردیم برخی از نکات کلیدی و سرنخ‌های موجود در متن برای رسیدن به جواب را برای شما شرح دهیم.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.