14 تا از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

منابع رایتینگ آیلتس

14 تا از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

منابع رایتینگ آیلتس و انتخاب مناسب این منابع برای یادگیری مهارت نوشتاری در آزمون آیلتس بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. مهارت رایتینگ یکی از بخش‌های پر چالش برای اکثر متقاضیان آزمون آیلتس است اما با وجود داشتن بهترین منابع رایتینگ آیلتس و تمرینات مکرر، موفقیت در این بخش دور از دسترس نخواهد بود.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم شما را با بهترین منابع رایتینگ آیلتس آشنا کنیم.

 

1- کتاب‌های  Improve your IELTS Writing Skills

این کتاب رایتینگ آیلتس یکی از برترین انتخاب‌ها برای آزمون آکادمیک آیلتس است. در این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس ۱۰ درس موضوع محور برای آمادگی بیشتر به صورت خودآموز وجود دارد. علاوه بر آن در این کتاب راهنمای گام به ‌گام و پاسخ‌نامه یک نمونه آزمون رایتینگ آکادمیک نیز وجود دارد.

 باید بدانید که مجموعه‌های تکنیک در کل کتاب برای تقویت نکات کلیدی و نحوه دستیابی به مهارت نوشتن در آزمون نیز در این کتاب آمده است. در هریک از هر درس‌های این کتاب ۳ بخش وجود دارد که شامل بخش مربوط به Task ۱، بخش مربوط به Task ۲، و تمرینات است. این کتاب رایتینگ آیلتس توسط انتشارات مک میلان منتشر شده است.

از سری کتاب‌های Improve your IELTS Writing Skill کتاب‌های دیگری نیز بر اساس نمره‌ای که تمایل به کسب آن دارید، توسط همین انتشارات چاپ شده است.

 

Improve your IELTS Writing Skills

 

 

 

2- کتاب IELTS Advantage: Writing Skills:

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills همانطور که از نامش مشخص است برای افرادی منتشر شده است که می خواهند مهارت نوشتاری (Writing) خود را برای آزمون آیلتس تقویت نمایند و یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس است. این کتاب برای زبان‌آموزانی مناسب می‌باشد که بخواهند نمره‌ای از 5/6 تا 7 (از 9) را در آزمون مهارت نوشتاری آیلتس آکادمیک کسب کنند. از این کتاب هم می توان به صورت خودخوان استفاده کرد و هم می توان به عنوان محتوای آموزشی در کلاس استفاده نمود.

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills دارای 9 درس می باشد که دروس 1 تا 6 به Task 2 می‌پردازند و دروس 7 تا 9 نیز به Task 1 می پردازند. به طور کلی هر درس در بردارنده مواردی همچون متون جالب، تمرینات گرامری، واژگان آکادمیک مخصوص آزمون آیلتس، نمونه های مقاله، ساختار و لینک دهی، مهارت‌های آزمون و غیره می باشد.

IELTS Advantage

 

 

3- سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition:

سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition را بی تردید باید یکی از بهترین و با ارزش‌ترین منابع آموزش رایتینگ زبان انگلیسی در دنیا و همچنین از بهترین منابع رایتینگ آیلتس نام برد که از سوی انتشارات Pearson تألیف شده است.

 این مجموعه در پنج سطح از سطوح مقدماتی تا پیشرفته مهارت‌های لازم برای پاسخ گویی به سوالات رایتینگ زبان انگلیسی را ارائه می دهد. هر درس از آیتم های متنوعی تشکلی شده است که می تواند زبان آموز را به طور کامل در این مسیر همراهی سازد.

 

Longman Academic Writing

 

 

4- کتاب Collins Writing for IELTS:

این کتاب از انتشارات Collins با هدف تقویت مهارت نوشتاری زبان آموزان با تمرکز ویژه روی بخش    writing  آزمون آیلتس آکادمیک طراحی شده است.

اگر مهارت رایتینگ مانعی در جهت کسب نمره‌ی موردنیاز شما در آزمون آیلتس می‌باشد، کتاب Collins Writing for IELTS می‌تواند شما را در این زمینه یاری دهد.

کتاب رایتینگ کالینز قدم‌ به ‌قدم شما را با نحوه صحیح رایتینگ نویسی آشنا می‌کند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که چیزی از قلم نمی‌افتد. همچنین این کتاب شما را با نگارش رایتینگ تسک یک آیلتس آکادمیک آشنا می‌کند. پس از مطالعه این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه رایتینگی مناسب در مورد چارت‌ها، جدول‌ها، نمودارهایی میله ایی و …. بنویسید. لغات موردنیاز، گرامر مناسب جمله نویسی های مقایسه ایی و … همه در این کتاب پوشش داده ‌شده‌اند و نکات کلیدی نیز در حاشیه صفحات موجود هستند. 

این کتاب شامل 12 درس بوده و لغات و گرامر مربوط به هر درس در آن آموزش داده می‌شود. علاوه بر این، کتاب حاوی نمونه سئوالات و نکات مربوط به آیلتس بوده و با ارائه نمونه‌های موفق writing آیلتس، از بهترین منابع رایتینگ آیلتس است که مسیر گرفتن نمره بالا در این آزمون را به داوطلبین آیلتس نشان می‌دهد.

 

Collins Writing for IELTS

 

 

5- کتاب Get Ready for IELTS Writing:

یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس که اغلب مدرسان آیلتس مطالعه‌ی آن را پیشنهاد می‌کنند، کتاب Get Ready for IELTS Writing  است. موضوعات پرتکرار رایتینگ آیلتس در ۱۲ فصل به شما ارائه که هر فصل روی یک موضوع متمرکز شده است. در انتهای هر ۳ فصل بخشی به نام Review Unit وجود دارد که به کمک آن شما می‌توانید تمام آن‌چه آموخته‌اید را مرور و تکرار کنید و از یادگیری آن خاطر جمع شوید.

در این کتاب نمونه سوالات رایتینگ آیلتس تحت عنوان Practice test آورده شده است که به شما این امکان را می‌دهد که دانش خود را بسنجید. اگر ایده‌ای برای نوشتن ندارید، خوب است بدانید که در بخش Answer Key  پاسخ‌های پیشنهادی در اختیار شما قرار گرفته است. از این نمونه رایتینگ‌ها ایده بگیرید و با چندین مرتبه تمرین و تکرار ساختار، الگو و ویژگی‌های مهم آن‌ها را از بر شوید.

در انتهای کتاب بخشی وجود دارد به نام .glossary این بخش شامل کلمات مفید و کاربردی به همراه معانی آن‌هاست. یاد گرفتن این واژگان به همراه معانی و مثال‌های آن‌ها قطعا برای شما به عنوان داوطلب آزمون آیلتس خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

6- مجموعه کتاب‌های Real Writing:

سری کتاب های Real Writing مجموعه ای چهار سطحی از انتشارات کمبریج است که برای تقویت مهارت نوشتن زبان آموز تنظیم شده است. این مجموعه از سطوح A2 آغاز می شود و تا سطوح C1 ادامه خواهد داشت.

 هر یک از سطوح این مجموعه شامل 16 درس می باشد که سعی در تقویت مهارت Writing خواهد داشت. این مجموعه 4 سطحی به ارائه تمرین های متنوع و جالب می پردازد و در پایان کتاب نیز به پاسخ تمرین هایی که در خلال درس ارائه شده خواهد پرداخت. این مجموعه می تواند یکی از مهم‌ترین منابع رایتینگ آیلتس محسوب گردد.

 

Real Writing

 

 

7-کتاب  Best Practice Book for IELTS Writing:

لین کتاب از منابع رایتینگ آیلتس است که ۲۳۰ موضوع نوشتن آیلتس را در خود جای داده است. در این کتاب رایتینگ آیلتس بیش از ۷۰ نمونه برای بخش اول آزمون و ۱۷۰ نمونه سؤال و موضوع برای بخش دوم آزمون آمده است. علاوه بر آنچه گفته شد، اشتباهات رایج در نوشتن آیلتس و انواع نمونه نامه آیلتس نیز در این کتاب وجود دارد.

 

Best Practice Book

 

 

8- کتاب  BARRON’S WRITING FOR THE IELTS:

اگر نیاز دارید تا نمره ۸ رایتینگ را کسب کنید حتماً باید این کتاب جزو منابع اصلی مطالعه شما باشد. انتشارات بارونز یکی از بزرگ‌ترین و پیشروان منابع تست و کتاب‌های منبع آزمون آیلتس است.

این کتاب مهارت‌های بسیاری را مانند برنامه‌ریزی، نوشتن و تجدیدنظر و ویرایش آنچه نوشته شده را آموزش می‌دهد. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس به داوطلب چگونگی ارتباط دادن جملات موضوعات مختلف با یکدیگر و استفاده درست از لغات و گرامر را با تمرینات و درس‌های مختلفی آموزش می‌دهد. این کتاب شما را آماده می‌کند تا بتوانید برای کسب نمره ۸ رایتینگ خودتان را آماده کنید.

 

BARRON’S WRITING FOR

 

 

9-کتاب IELTS Writing Task 1 and Task 2:

کم‌تر کتابی در رابطه با رایتینگ آیلتس را می‌توانید پیدا کنید که دارای تنوعی از  انواع و اقسام جدول‌ها، نمودارها و دیاگرام‌ها را به عنوان مثالی از سوالات تسک (۱) آیلتس آکادمیک باشد و تمامی نمونه‌ها را با جزئیات برای خواننده تشریح کند.

اگر متقاضی آیلتس آکادمیک هستید، در مطالعه‌ی این کتاب به عنوان یکی از منابع رایتینگ آیلتس شک نکنید. آن‌قدر در این کتاب نمودار، جدول و دیاگرام تجربه خواهید کرد که سطح دانش شما از آشنایی به تسلط تبدیل شود.

استراتژی‌های مفید برای نوشتن رایتینگ آیلتس برای هر یک از تسک‌ (۱) آیلتس آکادمیک و تسک (۲) ارائه شده است که رعایت آن‌ها هنگام نوشتن رایتینگ آیلتس می‌تواند تاثیر بسزایی در امتیاز شما داشته باشد.

در قسمت دوم این کتاب به تسک (۲) رایتینگ آیلتس پرداخته شده و بیش از ۴۰ صفحه از این کتاب ۱۰۴ صفحه‌ای شامل نمونه سوالات تسک (۲) رایتینگ به همراه جواب آن‌ها است.

 

IELTS Writing Task 1 and Task 2

 

 

10- کتاب Day’s Practice for IELTS Writing ۱۵:

این کتاب رایتینگ آیلتس همان‌طور که از نامش پیداست تمریناتی برای بهبود نوشتن در آزمون IELTS در مدت ۱۵ روز دارد. این تمرینات به شما کمک می‌کند که پس از یادگیری منابع رایتینگ آیلتس بتوانید نکات آموزشی را با تمرین بیشتر به خاطر بسپارید. در این کتاب رایتینگ آیلتس خلاصه‌سازی نکات و تمرینات مختلفی را مختص آزمون هستند آمده است. نویسنده این کتاب Wang Hong Xia است و برای مرور نکات مهم نوشتاری در روزهای قبل از آزمون بسیار مفید است.

 

 

Day’s Practice for IELTS Writing ۱۵

 

 

11-مجموعه کتاب Headway Academic Skills:

مجموعه کتاب‌های تقویت رایتینگ و ریدینگ هدوی آکادمیک اسکیلز در سه سطح و برای زبان آموزان سطح پیش متوسطه تا فوق متوسطه طراحی شده است.  این کتاب برای تقویت reading و writing نوشته شده و حاوی موضوعات و مطالب متنوع و مرتبط با تحصیلات آکادمیک است. انواع استراتژی‌هایی که در خصوص مهارت خواندن و نوشتن در کتاب هدوی آکادمیک اسکیلز معرفی می‌شوند شامل نت‌برداری، نوشتن انشا و همچنین ارائه presentation به زبان انگلیسی است.

در این کتاب‌ها  که منبع تقویت رایتینگ آیلتس هستند، استراتژی‌های مربوط به انجام تحقیق و کنار آمدن با لغات نا آشنای آکادمیک نیز آموزش داده می‌شوند. کتاب شامل 10 درس بوده و لغات مربوط به هر موضوع را جداگانه آموزش می‌دهد. بخش review کمک قابل توجهی به یادگیری و به خاطر سپردن نکات مطرح شده در درس‌های گذشته می‌نماید. هر کدام از این کتاب‌ها مزایا و نقاط قوت خود را دارند و شما می بایست با توجه به نمره مورد نظر و سطح زبان خود، بهترین کتاب writing آیلتس را انتخاب و با برنامه‌ریزی زمانی مناسب مطالعه نمایید.

 

Headway Academic Skills

 

 

 

 

12-کتاب  High-scoring IELTS Writing Model Answers:

از نام این کتاب رایتینگ آیلتس می‌توانید انتظار آمادگی شما برای کسب نمره ۸ رایتینگ را داشته باشید. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس برای تسلط بیشتر داوطلبان آزمون‌های واقعی آیلتس را انتخاب و در اختیار آن‌ها قرار داده است. همچنین در این کتاب مقاله مدرسان با تجربه، استراتژی نوشتن، ساختار جملات علمی و تمرینات بسیار دیگری نیز وجود دارد. این کتاب رایتینگ آیلتس برای هر دو گروه آزمون آکادمیک و عمومی مناسب است.

 

High-scoring IELTS Writing

 

 

13- کتاب IELTS Writing Essentials:

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های رایتینگ آیلتس که مهارت نوشتاری شما را تقویت می‌کند، کتاب IELTS  Writing Essentials است. این کتاب آمادگی داوطلب را برای پاسخ دهی به انواع تسک‌های رایتینگ آزمون آیلتس در نظر گرفته و شامل سه بخش است:

 Graphical Representations:  مناسب آن دسته از افرادی است که متقاضی نوع آکادمیک آزمون آیلتس هستند و می‌خواهند از پس تسک (۱) رایتینگ آیلتس را به خوبی  بربیایند.

Letter Writing:  همان‌طور که می‌دانید در آیلتس جنرال از شما می‌خواهند رایتینگی در قالب نامه بنویسید. این بخش از این کتاب به هدف بالا بردن توانایی متقاضیان آیلتس جنرال گرد‌آوری شده است.

Essays for the IELTS Exams  : این قسمت مناسب تمرین تسک (۲) آزمون آیلتس است.

لغات و مباحث رایج، اهمیت آن‌ها در حال و آینده، استفاده درست واژگان در زبان انگلیسی وتعداد زیادی تمرین برای ارتقای مهارت نوشتاری در دسترس شما است.

 

IELTS-Writing-Essentials

 

 

14-کتاب   IELTS preparation and practice-Reading & Writing-Academic:

یکی دیگر از بهترین منابع آماده سازی شرکت در آزمون بین المللی آیلتس، کتاب ایلتس پریپریشن و پرکتیس – ریدینگ و رایتینگ مختص آزمون آکادمیک است. این کتاب تقویت رایتینگ و ریدینگ به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول ریدینگ آزمون آکادمیک، بخش دوم  تسک 1 رایتینگ آزمون ایلتس آکادمیک و  بخش سوم تسک 2 رایتینگ آزمون ایلتس آکادمیک در این کتاب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

 درس‌ها و تمرین‌ها در این کتاب به طور مجزا و برای هر مهارت شماره‌گذاری شده‌اند و در انتهای کتاب پاسخ نامه نیز برای این تمرین‌ها در اختیار زبان آموز قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است این کتاب توسط اگزمینر های سابق آزمون آیلتس نوشته‌شده و بدون شک مطالب و نکات این کتاب می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما زبان آموزان عزیز باشد.

 

preparation

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

از اولین گام‌ها برای موفقیت در رایتینگ آیلتس استفاده از بهترین منابع رایتینگ آیلتس و تمرینات منظم بر روی مهارت نوشتاری است. در این مطلب سعی کردیم شما را با چند نمونه از بهترین منابع رایتینگ آیلتس آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند بوده باشد.

اگر تمایل به مطالعه منابع امتحان آیلتس و به طور خاص منابع رایتینگ آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.