16 تا از بهترین منابع ریدینگ آیلتس

منابع ریدینگ آیلتس

16 تا از بهترین منابع ریدینگ آیلتس

منابع ریدینگ آیلتس شامل کتاب و سایت‌هایی است که برای تقویت مهارت خواندن آیلتس به داوطلبان کمک می‌کنند. بسیاری از دواطلبان آزمون آیلتس ممکن است با این سوال مواجه شوند که برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب متون انگلیسی باید از چه کتاب‌ها و منابعی استفاده کنند؟ قبل از شرکت در آزمون آیلتس باید برای تقویت مهارت خواندن آیلتس تمرین کنید و یکی از ابزارهای لازم برای تقویت این مهارت استفاده از منابع ریدینگ آیلتس و خواندن متون انگلیسی است.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب قرار است شما را با بهترین منابع ریدینگ آیلتس آشنا کنیم.

 

 

1- کتاب Reading For IELTS- Collins

کتاب Collins Reading از جمله منابع ریدینگ آیلتس است که شما را برای آزمون آیلتس آکادمیک آماده می کند. این کتاب را می توانید در کنار تمرینات و منابعی که گفته شد استفاده کنید تا بتوانید مهارت ریدینگ آیلتس خود را تا رسیدن به نمره 5 تا 5.5 و حتی کسب نمره 6 به بالا در مهارت خواندن استفاده کنید.

 

 این کتاب از یازده فصل تشکیل شده که هر یک از آن­ها دارای موضوع مختلف مربوط به بخش Reading آزمون آیلتس، از آموزش گرفته تا سلامت و تناسب و جوانان است. هر فصل بر مهارت امتحانی مختلفی تمرکز دارد (مانند وصل کردن جملات مرتبط یا پاسخ دادن به سؤالات چند گزینه‌­ای).

 

Reading For IELTS- Collins

 

 

2- کتاب Improve your IELTS Reading Skills

یکی از بهترین کتاب های تقویت  IELTS Reading همین کتاب است. این کتاب شامل ۱۰ درس هست که به صورت موضوعی و نوع سوال پیش می‌رود.

به این معنا که در هر درس به آموزش نکات و تکنیک های یک نوع از سوال ریدینگ پرداخته است. از کتاب  Improve your IELTS Reading Skill می‌توان به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع ریدینگ آیلتس یاد کرد.کتاب Improve your IELTS Reading Skill به طور کلی در هر درس به سه بخش تقسیم می شود: موضوع کلی درس، مهارت های خواندن و انواع سوال ریدینگ و نحوه پاسخ به سوالات.

 

ielts-reading-skill

 

 

3- کتاب Get ready for IELTS Reading

منابع ریدینگ آیلتس بسیارند و بیشتر آنها برای سطوح B1, B2, C1 نوشته شده اند اما کتاب get ready for IELTS reading  برای زبان آموزان سطح A2 به بالا نوشته شده است.

کتاب نام برده به طور موضوعی نوشته شده که موضوعات متنوعی را پوشش می دهد. هر درس با لغات جدید همراه است، پس از آن  نکات بسیار مفیدی را درباره ریدینگ آیلتس به شما آموزش می دهد.

بخش بعدی به Skills development  تخصیص داده شده که در آن یکی از انواع سوالات ریدینگ را بررسی می‌کند و تکنیک آیلتس را به شما می‌آموزد. در بخش انتهایی که بخش Exam practice   می‌باشد زمان تمرین کردن است.

 

Get ready for Ielts reading

 

 

4- کتاب Improve your skills reading for IELTS 

کتاب ریدینگ improve your skills در دو سطح طراحی شده، سطح اولش به شما کمک می‌کند به نمره ۶ برسید و سطح دومش برای کسب نمره هفت و نیم راهنمایی‌تان می‌کند. این کتاب برای بخش reading  آیلتس آکادمیک‌ طراحی شده است.

طبق انواع سوال، تمرین‌های بسیار خوبی در انتهای هر درس در این کتاب برای آمادگی آزمون وجود دارد. بدون شک یکی از منابع ریدینگ آیلتس همین کتاب است.

 

mprove-your-Skills-Reading

 

 

5- کتاب IELTS Advantage – Reading Skills:

این کتاب یکی از مجموعه‌های آموزش و تقویت مهارت Reading زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس می‌باشد که می‌تواند به موفقیت حداکثری شما در این آزمون کمک کند. زبان‌آموزان بسیاری هستند که در قسمت  reading  مشکلاتی از قبیل زمان‌بندی، سریع خوانی، تشخیص انواع سؤال و چگونگی جواب دادن به هرکدام از آن‌ها و … دارند.

داشتن مهارت‌های ریدینگ برای به دست آوردن نمره‌ای بالا ضروری است. کتاب  IELTS Advantage  Reading Skills به شما کمک می‌کند به‌طور قدم‌به‌قدم همه‌ی این قسمت‌ها را بیاموزید و نمره خوبی در بخش ریدینگ آزمون آیلتس به دست آورید.

 

advantage reading

 

 

 

6- مجموعه کتاب‌های INSIDE READING در ۴ سطح:

مجموعه کتاب Inside Reading در پنج سطح مبتدی تا پیشرفته با هدف تقویت مهارت  reading، درک مطلب  و یادگیری لغات آکادمیک طراحی شده است. این مجموعه کتاب ‌شامل متن‌های متنوع و گسترده از مباحث علمی و اکادمیک و موضوعات به روز است. هر کتاب شامل 10 درس بوده و در هر درس، دو متن با موضوعات آکادمیک همراه با تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع گنجانده شده است.

در ابتدای هر درس بخشی به نام پیش از خواندن وجود دارد که در اين بخش با وجود سوالات مطرح شده، علاوه بر ايجاد يک چالش ذهنی، مهارت گفتاری دانش آموزان را نيز تقویت کرده و زبان اموزان را به بحث و گفت و گو درباره سوالات دعوت می کند.

علاوه بر آن، در هر درس تمرین‌های مجزا برای آموزش لغات و اصطلاحات علمی وجود دارد که باعث گسترده شدن دایره لغات افراد می‌شود.

 

inside reading

 

 

 

 7- مجموعه کتاب Select Reading:

کتاب حاضر، انتخاب معلمان براي مهارت‌هاي کار و بحث مي‌باشد. در این کتاب با طیف گسترده‌ای از موضوعات مواجه خواهید شد که به طور همزمان با بسیاری از لغات و کلمات جدید آن را نیز فرا خواهید گرفت. کتاب‌های این مجموعه در بسیاری از موسسات آموزش زبان و توسط اساتید بسیاری تدریس می‌شود. هر سطح از این کتاب‌ها 14 درس را دربردارد که هر درس به بررسی یک موضوع خاص پرداخته است.

 

درس‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و با ارائه‌ متن و تمرین‌های متنوع سعی در آموزش Reading و واژگان زبان انگلیسی به شیوه‌ای جذاب را دارد. مجموعه‌ی کتاب‌های Select Readings را انتشارات دانشگاه آکسفورد Oxford در چهار سطح از سطوح مقدماتی تا متوسط به پیشرفته برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی زبان‌آموزان منتشر کرده است.

 

select reading

 

 

8- مجموعه کتاب Active Skills for Reading:

مجموعه کتاب‌های Active Skills For Reading یک ابزار بی نظیر برای افزایش سطح خواندن زبان انگلیسی شما است. ‌کتاب های Active Skills for Reading در پنج سطح از مبتدی تا سطح 4 طبقه‌بندی شده که هر کتاب 12 درس در خود دارد. هر درس شامل Motivational Tips جهت افزايش انگيزه و تقويت مهارت خواندن و critical thinking به منظور تشويق زبان آموزان جهت آناليز متن مي‌باشد. علاوه بر این هر بخش دارای دو درس و در اصل دو متن است. در ابتدای هر بخش ابتدا سه پرسش برای Speaking طرح شده تا ذهن زبان‌آموز با قالب اصلی همان بخش آشنا و درگیر شود.

 

 این مجموعه برای زبان آموزانی ارائه شده است که سطوح مقدماتی را گذرانده و می‌خواهند برای خواندن متون آزمون های آیلتس مهارت بیشتری کسب کنند. 

شما به عنوان یک زبان آموز پس از مطالعه این مجموعه میزان یادگیری واژگانی که آموخته اید افزایش پیدا کرده و مهارت خواندن شما برای آزمون های آیلتس تا سطح نمره ۵.۵ بالا خواهد رفت. از ويژگي هاي بارز اين مجموعه بالا بردن سرعت خواندن متون انگلیسی و تقويت دانش زباني زبان آموز، پرداختن به مقوله واژگان، تفکر درمورد معاني، بالا رفتن سطح مهارت، بهره گيري از استراتژي هاي مختلف در بالا بردن سطح یادگیری و ارزيابي ميزان پيشرفت زبان آموز مي باشد.

 

Active

 

 

 

9- کتاب IELTS Reading – Maximiser:

کتاب‌های ماکزیمایزر معمارزاده از محبوبیت خیلی زیادی برخوردار هستند و به داوطلبان زیادی برای کسب نمره بالا کمک کردند. در این کتاب، ۱۰۰ نکته برای بهبود نمره reading آیلتس آکادمیک و جنرال مطرح شده‌اند. این کتاب کمک شایانی به پیشرفت شما خواهند کرد.

 

Maximiser

 

10- کتاب IELTS READING ULTIMATE:

 این مجموعه بوسیله روشن ساختن علت هر جواب کمک شایانی به پیشرفت مهارت READING که از نقاط ضعف اکثر داوطلبان و زبان آموزان است می نماید. همچنین نویسندگان این اثر از طریق مشخص ساختن لغات مورد نیاز و ارائه معنی آنها درک متون آتی و پاسخ به سؤالات آنها را تسهیل نموده اند.

 

IELTS-READING-ULTIMATE

 

 

در اینجا قصد داریم چند نمونه از مجلات را که مقالاتشان در آیلتس به عنوان منابع ریدینگ آیلتس استفاده می‌شود را معرفی کنیم.

 

مجلات و روزنامه‌های منابع ریدینگ آیلتس:

 

1- مجله New Scientist

مجله New Scientist یکی از معروف‌ترین نشریات جهان در حوزه علم و تکنولوژی است که تاکنون بسیاری از ریدینگ‌های آزمون آیلتس در زمینه علم و فن‌آوری از میان مقالات این مجله انتخاب شده است.

این مجله یک مجله انگلیسی هست که در کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا چاپ می‌شود و از سال ۱۹۹۶ فرم آنلاین آن در دسترس قرار گرفته است. در این مجله مطالب متنوعی اعم از اخبار، پادکست، جدول، ویدیو و موضوعات مختلفی از قبیل تکنولوژی، فضا، فیزیک، سلامت، ذهن و محیط یافت می‌شود.

 

2- مجله National Geographic

 حتما با این نام آشنا هستید و حداقل یک برنامه مستند با لوگوی این نشریه معتبر دیده‌اید.  مجله نشنال جئوگرافیک یک مجله بسیار پرطرفدار است که از سال ۱۸۸۸ منتشر شده است. در این مجله کلی مقاله درباره موضوعاتی مثل علم، جغرافی، تاریخ و فرهنگ وجود دارد. این مجله به صورت ماهیانه و در هر دو شکل چاپی و آنلاین منتشر می‌شود

از این مجله ریدینگ‌های زیادی برای آزمون آیلتس آکادمیک گرفته شده که در کتابهای کمبریج آیلتس ۴،۵، ۶،۷،۸،۱۱ و ۱۳ دیده می‌شود  و به عنوان منابع ریدینگ آیلتس استفاده می‌شود.

 

3- مجله Geographical magazine

یکی از اهداف مجله Geographicalحمایتی مالی در راستای پیشرفت و تحقیقات در رابطه با علوم جغرافیایی هست. این مجله یک مجله ماهیانه هست و در فرمت چاپی و دیجیتال در دسترس هست. این مجله شامل مقالاتی مصور در رابطه با انسانها، مکانها ماجراجویی، مسافرت، مشکلات محیط زیست به علاوه نتایج آخرین تحقیقات علمی و کشفیات جغرافیایی هست. تنوع مطالب و عکس‌ها در این سایت فوق العاده‌اند.

از این مجله تعدادی مقاله در شکل ریدینگ در هر دو ماژول آکادمیک و جنرال ترینینگ در کتاب های کمبریج شماره های ۱۱،۱۲ و ۱۳ می بینید.

 

4- روزنامه گاردین

این یک روزنامه انگلیسی هست که از سال ۱۸۲۱ منتشر میشه. نوع آنلاین Guardian  از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. در وبسایت این روزنامه شما می تونید مطالب متنوعی درباره موضوعاتی مختلف از قبیل اخبار، ورزش، فرهنگ و سبک زندگی بخونید و به پادکست گوش کنید یادگیری ببینید.
از این روزنامه ریدینگ‌هایی در کتاب‌های کمبریج شماره ۱۱ آکادمیک، ۱۲ آکادمیک و جنرال ترینینگ و ۱۳ جنرال ترینینگ دیده شده.

 

5- روزنامه The Economist

این روزنامه، یک روزنامه بین المللی هست که به دو شکل چاپی و دیجیتال و هفتگی و هر پنجشنبه منتشر میشود.  مقالات بسیاری را در زمینه مسائل مالی، اقتصاد جهان، بازاریابی و غیره به قلم نویسندگان معروف و اقتصاددانان مشهور دنیا منتشر می‌کند. البته موضوعات این مقالات مورد علاقه همگان نیستند اما با این وجود نباید اهمیت آنها را در ریدینگ‌های آیلتس نادیده گرفت.

از روزنامه The Economist ریدینگ‌هایی در کتابهای کمبریج آکادمیک شماره های ۵،۶ و ۷ آورده شده است.

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

با وجود در اختیار داشتن بهترین منابع ریدینگ آیلتس و تمرینات منظم برای تقویت مهارت خواندن متون، کسب نمره بالا در این بخش کار دشواری نیست.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس و به طور خاص منابع ریدینگ آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.