8 تا از بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس

کتاب های اسپیکینگ آیلتس

8 تا از بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس

کتاب های اسپیکینگ آیلتس و بهترین آن‌ها کدامند؟ برای تقویت اسپیکینگ آیلتس و کسب نمره بالا در اسپیکینگ باید چه کتابی را مطالعه کنیم؟ این‌ها سوال‌هایی است که ممکن است زبان آموزان بپرسند؟ بخش اسپیکینگ آیلتس از بخش‌های مهم و پر استرس آزمون آیلتس است. چرا که داوطلب باید به صورت رود دررو با یک ممتحن آیلتس مکالمه کند.

مهارت اسپیکینگ براساس معیارهای مانند روانی و انسجام سخن، واژگان، میزان ساختارهای دستوری زبان و صحت آن و تلفظ ارزیابی می‌شود. با وجود تمرینات منظم می‌توانید اعتماد به نفس خود را بالا برده و در بخش اسپیکینگ آیلتس موفق عمل کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مقاله پس از معرفی مختصری از بخش اسپیکینگ آیلتس شما را با بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس آشنا می‌کنیم.

 

آزمون اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می­کشد و مکالمه­‌ای بین داوطلب و ممتحن است که سه قسمت دارد. در اولین قسمت داوطلب به سؤالات کلی در مورد محل زندگی، شغل، تحصیلات و علائق خود پاسخ می­دهند که چهار تا پنج دقیقه طول می­کشد.

در قسمت دوم که 3 تا 4 دقیقه طول می­کشد، باید آماده شوید تا در مورد موضوعی به مدت 1 تا 2 دقیقه سخنرانی کوتاهی انجام دهید. در این قسمت به داوطلب کارتی داده می­شود که موضوعی برروی آن نوشته شده است. معمولاً بر روی کارت چند سؤال هم در مورد موضوع وجود دارد که داوطلب باید در مورد آن­ها فکر کند. داوطلب یک دقیقه فرصت دارد که در مورد موضوع و سوالات یاد شده فکر کند و یادداشت بردارد.

در قسمت سوم که 4 تا 5 دقیقه طول می­کشد، شما و ممتحن در مورد موضوع بخش دوم با یکدیگر به بحث می‌پردازید.

مصاحبه به وسیله فقط یک ممتحن برگزار می‌شود. او تمام سوالات را از شما می‌پرسد و به شما نمره می‌دهد. مصاحبه ضبط می‌شود. شما را به اتاق مصاحبه کننده می برند و از شما می‌خواهند که رو به روی ممتحن بنشینید. سپس مصاحبه کننده دکمه ضبط صوت را می‌زند و مصاحبه را شروع می‌کند.

 

 بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس

 در ادامه فهرستی از بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس برای تقویت مهارت گفتاری آزمون آیلتس در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

 

1)  کتاب  IMPROVE YOUR SKILLS LISTENING & SPEAKING FOR IELTS:

در این کتاب به صورت موضوعی درس به درس به همراه لغات مرتبط هر درس نوشته شده است. کتابimprove your skills listening and speaking  برای کسب نمره آیلتس ۶ به تا ۷.۵ فراهم آمده است و از مناسب‌ترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس است که برای تمرین نکات مختلف و موضوعات اسپیکینگ و لیسنینگ است و توسط یکی از نویسنده‌ها و طراحان آزمون آیلتس، آقای Sam McCarte و بر اساس موضوعات مختلف اسپیکینگ نوشته شده است.

در هر یک از درس‌های این کتاب، ابتدا لغات پر کاربرد و تکراری در هر یک از موضوعات ارائه شده و سپس موضاعات اسپیکینگ و لیسنینگ ارائه شده‌اند. علاوه بر این، این کتاب تعدادی نمونه سوال اسپیکینگ به دانش آموزان ارائه می‌دهد که به آن‌ها در آشنایی با انواع سوالات اسپیکینگ کمک می‌کنند.

 

 

Improve-your-Skills-Listening-Speaking-

 

 

2) کتاب Speaking for IELTS-Collins:  

این کتاب که از مهم‌ترین منابع آیلتس محسوب می‌شود، شامل نکات مورد نیاز در تمامی مهارت‌های آزمون آیلتس، از جمله اسپیکینگ است.

این کتاب شامل واژگان و گرامر مربوط به هر درس، نمونه سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس و تکنیک‌های مورد نیاز این بخش است. داوطلبین ممتاز آزمون آیلتس طی چند سال اخیر از این کتاب بسیار استفاده کرده‌اند و یکی از بهترین کتاب‌ های اسپیکینگ آیلتس است.

Speaking for IELTS-Collins

 

 

3) کتاب  IELTS Advantage:

کتاب آیلتس ادونتج که برای مهارت‌های مختلف آیلتس از جمله Speaking طراحی شده، ۹ درس داره و شامل نمونه سئوالات لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس است و به افرادی که نیاز به گرفتن نمره ۷ به بالا نیاز دارند، شدیدا توصیه می‌شود. در بخش اول این کتاب، توضیحات کامل در مورد دو بخش listening و speaking  و نحوه نمره‌دهی آزمون آیلتس وجود داره که به شما کمک می‌کند با اطلاعات کافی به سراغ مطالعه برای تست برید.

قسمت مربوط به مهارت Speaking این کتاب  5 ویژگی اصلی دارد که موارد زیر هستند :توضیح ساختارها و توصیه هایی مربوط به آزمون، توضیح نکات گرامری، واژگان و اصطلاحاتی که مرتبط با موضوعات متداول در بخش Speaking آزمون IELTS  هستند، تبیین مهارت ها و استراتژی هایی برای عملکرد بهتر در آزمون، ایجاد فرصت های فراوان برای تمرین مهارت Speaking مطابق با ساختار آزمون، مثال های صوتی که روی CD همراه کتاب آمده اند.

 

IELTS Advantage

 

 

4) کتاب IELTS  Speaking Ultimate:

این مجموعه به منظور تقویت مهارت Speaking  آزمون IELTS ارائه شده و شامل مهم‌ترین و پرکاربردترین سوالات آزمون به صورت طبقه بندی شده می‌باشد. در جوابهای نمونه تمامی کلمات هدف مشخص گشته و اضافه شدن معانی آنها در این ویرایش خوانندگان را از مراجعه به دیکشنری بی نیاز می سازد.

 

IELTS-SPEAKING-ULTIMATE

 

 

 

5) کتاب   IELTS  Speaking and Actual Tests:

مجموعه IELTS Actual Test عنوانی سه سطحی برای آزمون آیلتس است. در این کتاب‌های آزمون‌های واقعی منتشر شده است که زبان‌آموز می تواند مهارت های خود را به صورت مجزا مورد آزمون قرار دهد.

کتاب Speaking این مجموعه نیز شامل سه بخش است، در بخش اول به موضوعات ساده پرداخته می شود و در بخش دوم و سوم به موضوعات دشوارتر خواهد رسید که در مجموع 65 درس روتین را ارائه می‌کند. برای هر یخش سوالاتی ارائه می شود و پاسخ نمونه آن نیز آورده شده است تا زبان‌آموز بتواند به صورت خودآموز تمرین کند.

 

IELTS Speaking and Actual Tests

 

 

 

6) مجموعه کتاب‌های Real Listening & Speaking:

مجموعه Real Listening & Speaking یک مجموعه چهار سطحی برای آموزش مهارت شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی است. این مجموعه از سوی انتشارات کمبریج برای زبان آموزان بزرگسال طراحی شده است و سعی در تقویت مکالمات روزمره زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را دارد.

نکاتی که در حین دروس آموزش داده می شود به همراه تمرین های صوتی است و بر روی مکالمات واقعی و روزمره زبان انگلیسی تمرکز می کند. از ویژگی مثبت این مجموعه عبارتند از: خلاصه مکالمات اساسی و نکات مهم هر درس در پایان آمده است. متن تمامی فایل های صوتی در پایان کتاب Transcript شده است. پاسخ تمامی تمرین ها را نیز در پایان کتاب مشاهده خواهید فرمود.

 

IELTS Speaking and Actual Tests

 

 

7) کتاب Get IELTS Band 9 Speaking:

این کتاب فوق العاده از بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس است که به شما استراتژی‌هایی را یاد می‌دهد که در آزمون اسپیکینگ استفاده نمایید. از مزیت‌های مثال زدنی این کتاب مقایسه نمونه پاسخ‌های نمره 5 و 6 و نمره 9 می باشد. یعنی به شما شیوه پاسخگویی به نمونه سوالات آزمون اسپیکینگ را در سه سطح می آموزد.

 

 

 

8) کتاب Say this to the IELTS Examiner:   

 این کتاب شامل 21 قالب آماده برای آزمون اسپیکینگ است. برای کسانی که با کمبود وقت مواجه هستند و در عین حال نیاز به نمرات 8 و بالاتر در آزمون آیلتس دارند، این کتاب بسیار مناسب است.

 

Say this to the IELTS Examiner

 

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

تنها راهکاری که بتوان اضطراب و استرس ناشی از صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری با یک غریبه را کاهش داد، این است که با استفاده از بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس بارها و بارها تمرین و تکرار کنیم. در این مطلب بهترین کتاب های اسپیکینگ آیلتس را برای تمرین به شما معرفی کردیم. امیداوریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.