قوانین طلایی آزمون اسپیکینگ آیلتس ، ترفندهایی که نمره اسپیکینگ شما را متحول می کند.

آزمون اسپیکینگ آیلتس

قوانین طلایی آزمون اسپیکینگ آیلتس ، ترفندهایی که نمره اسپیکینگ شما را متحول می کند.

 

آزمون اسپیکینگ آیلتس مهارت شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. در این آزمون شما با سه نوع سوال متفاوت با هدف سنجش توانایی مکالمه شما در موضوعات متفاوت مواجه می‌شوید.  صحبت کردن به زبان دیگر کار مشکلی است. برای موفق شدن در آزمون اسپیکینگ آیلتس شما باید از مدت‌ها قبل بر روی روان صحبت کردن خود به زبان انگلیسی تمرین کرده باشید. یکی از بهترین‌ راه‌های تقویت مکالمه انگلیسی این است که هر روز به زبان انگلیسی صحبت کنید.

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب قرار است با یادآوری نکات پایه و کلیدی شما را برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس یاری دهیم. پس این مطلب را از دست ندهید!

 

خلاصه موارد آزمون اسپیکینگ آیلتس در 3 عنوان تجمیع شده

1) مدت زمان آزمون این مهارت بین 11 تا 14 دقیقه است.

 

2) این آزمون شامل سه بخش است.

1- در بخش نخست که 4 تا 5 دقیقه طول می­‌کشد، مصاحبه‌­کننده خود را معرفی می‌­کند و از شما سوال­‌هایی را در مورد خودتان می­‌پرسد.

2- در بخش دوم که 3 تا 4 دقیقه طول می‌­کشد، باید آماده شوید تا در مورد موضوعی به مدت 1 تا 2 دقیقه سخنرانی کوتاهی انجام دهید.

3- در بخش سوم که 4 تا 5 دقیقه طول می‌­کشد، شما و مصاحبه­‌کننده در مورد موضوع بخش دوم با یکدیگر مباحثه می­‌کنید.

 

3) ارزیابی این مهارت براساس معیارهای زیر است:

1- روانی و انسجام سخن

2- واژگان

3- میزان ساختارهای دستوری زبان و صحت (کاربرد آن­‌ها)

4- تلفظ

 

IELTS Speaking

 

قوانین طلایی آزمون اسپیکینگ آیلتس ، 9 ترفند که نمره اسپیکینگ شما را متحول می­‌کند.

1) تا هر اندازه که می­‌توانید به انگلیسی صحبت کنید.

2) با شناخت موارد آزمون، خود را برای امتحان آماده کنید.

3) باید سخنرانی شما طبیعی به نظر برسد یعنی به گونه­‌ایی نباشد که جواب­ها را حفظ کرده‌­اید. در سخن گفتن خودجوش و به پرسش‌ها پاسخ­‌هایی مرتبط دهید.

4) ضبط صوت موجود در جلسه آزمون نباید سبب اضطراب شما شود چرا که این وسیله تنها برای کمک شما در نظر گرفته شده است.

5) مثبت بیاندیشید. امتحان تقریباً تمام شده است بنابراین لبخند بزنید و راحت نفس بکشید.

6) به­‌خاطر داشته باشید که آدرنالین تولید شده توسط احساسات عصبی شما در عمل می‌­تواند کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشید.

7) از دامنه لغوی گسترده‌­ای استفاده کنید. معمولاً افراد در هنگام سخن گفتن میزان لغات کم­تری را از آن­چه که می‌­دانند استفاده می­کنند. تمرین کنید تا آن­چه را که می‌­دانید در عمل استفاده کنید.

8) اساساً بهتر است بر آن­چه که می­‌گویید تمرکز کنید تا این­که بر صحت و درستی آن دقت کنید. در نتیجه این کار مرتکب اشتباهات کم­تری خواهید داشت.

9) تمرین کنید تا به صورت واضح صحبت کنید البته این امر به معنای آرام صحبت کردن نیست بلکه به معنا صحبت کردن طبیعی و یکنواخت است.

 

سلاست و روانی صحبت، 2 عامل فراموش نشدنی در آزمون اسپیکینگ آیلتس

1) بر داشتن برنامه‌­ریزی و سازمان­دهی برای آزمون متمرکز باشید. این دو مورد کمک می­کنند تا اعصاب خود را کنترل کنید و به صورت روان سخنرانی کنید. عدم آمادگی برای آزمون سبب اضطراب شما می شود.

 

تماس چشمی را با اگزمینر IELTS فراموش نکنید.

1) با مصاحبه­‌کننده تماس چشم داشته باشید. حتی اگر او به نقطه دیگری نگاه می­کند و یا مشغول یادداشت­‌برداری است، باز هم این کار را انجام دهید. اگر در فرهنگ شما داشتن این تماس چشمی رایج نیست، قبل از آزمون تمرین کنید تا در حین سخن گفتن با مخاطب خود تماس چشمی داشته باشید.

2) اگر مصاحبه‌­کننده مشغول نوشتن و دور شدن از شما باشد و یا این­که به شما لبخندی نمی‌­زند، تصور نکنید که عملکرد شما خوب نیست بلکه وی تنها در حال انجام کار خود است.

 

Partner

 

و کلام آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس سعی کنید با دوستان خود به انگلیسی صحبت کنید یا در آینه با خودتان صحبت کنید. هر چقدر بیشتر صحبت کنید، صحبت کردن شما راحت‌تر و روان‌تر خواهد شد. فراموش نکنید برای آمادگی این آزمون نیاز به تمرین دارید. پس باید از همین امروز خود را برای این آزمون آماده کنید.

اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.