منابع آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل

منابع آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی افرادی است که قصد ادامه تحصیل یا کار و یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. لذا از ابزارهای لازم برای موفقیت این افراد در آزمون تافل، شناخت منابع این آزمون است.  وقتی سخن از منابع تافل و آمادگی برای آزمون تافل می‌شود اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد دواطلب شرکت در آزمون تافل خطور می‌کند این است که چه کتاب‌هایی مناسب هستند و از کدام کتاب‌ها باید شروع کنم و منابع تافل کدامند؟

طبق نظر مایگریشن اسکیلز می‌توان گفت به طور کلی یکی از دشواری های آزمون تافل یافتن منابع تافل است. با در اختیار داشتن منابع مناسب می توانید نقشه‌ راه آزمون تافل را طی زمان مناسب طی نمایید و به موفقیت مورد انتظار دست یابید.

 

ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی داریم شما را با یک سری از بهترین منابع آزمون تافل آشنا کنیم و یک سوال همیشگی به پرسش “برای آزمون تافل چه بخوانم؟” را خواهیم داد. البته ذکر این نکته لازم است که انتخاب تعداد منابع کمتر ولی معتبر بسیار بهتر از آن است که وقت خود را صرف خواندن تعداد زیادی از این منابع کنید، زیرا با این کار در انرژی و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

امروزه کتاب‌ها و منابع بسیاری به عنوان منابع آزمون تافل معرفی می‌شوند که داوطلبان باید در انتخاب کتاب‌هایی که به عنوان منابع آزمون تافل از آنها استفاده می‌کنند، دقت عمل به خرج دهند.

در ادامه ما لیستی از منابعی که می‌توانید تهیه کنید را آماده کرده‌ایم. لیستی که هم اکنون شما با آن روبرو هستید، براساس بهترین یا بدترین طبقه‌بندی نشده است و این معرفی صرفا براساس مفیدترین کتب موجود درباره آمادگی برای آزمون تافل صورت گرفته است.

 

1- کتاب The official guide to the TOEFL

کتاب The Official Guide to the TOEFL Test بهترین و معتبرترین راهنمای آزمون TOEFL در جهان است چرا که این کتاب توسط طراحان این آزمون نوشته شده است. این کتاب تمامی اطلاعاتی را که یک داوطلب باید در خصوص آزمون TOEFL بداند را با جزئیات کامل توضیح می دهد.

آموزش درس به درس این مجموعه باعث تبدیل شدن این کتاب به کتابی خودآموز شده است. بحث های مختلف از جمله Writing،  Speaking و Reading که به تفکیک از هم بیان شده شده‌اند. این مسئله باعث افزایش درک مطلب و یادگیری شما در این مباحث خواهد شد. تمرکز این کتاب بر روی موضوعات پرتکرار در آزمون تافل می باشد.

همچنین در پایان هر درس تمارین و مثال های مرتبط با مطالب گفته شده وجود دارند. نهایت سعی بر این بوده که مثال ها شباهت زیادی به آزمون اصلی داشته باشند تا شما شیوۀ سؤالات آشنا شوید.

در انتهای کتاب سؤالات و مثال های ترکیبی از مبحث های رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ آورده شده اند که می توانید سطح یادگیری خود را محک بزنید. همچنین برای درک بیشتر مسائل، پاسخ سؤالات و تمارین نیز در انتهای کتاب آورده شده اند.

 

The official

 

 

 

2- کتاب Essential Words for the TOEFL

برای دستیابی به مدرک تافل TOEFL و ارتقای نمره آن باید نکاتی را مدنظر داشته و مهارت هایی را کسب نماییم. یکی از این مهارت ها، تسلط بر واژگان و لغات ضروری و پرکاربرد در آزمون TOEFL می باشد. همانگونه که مستحضرید، تسلط بر لغات در تمامی بخش های آزمونهای زبان انگلیسی خواه تافل، خواه آیلتس IELTS ، و … نقش اصلی را در درک مطلب و پی بردن به مفهوم سوال و متن ذکر شده دارد.

کتاب Essential Words for the TOEFL یکی از بهترین منابع برای تقویت دایره لغات متقاضیان آزمون TOEFL است که توسط انتشارات بارنز به چاپ رسیده است. در این کتاب حدود 500 لغت که بیشترین دفعات تکرار را در آزمون های گذشته تافل iBT داشته اند، آموزش داده می شوند.

 

کتاب حاضر در ابتدا انواع آزمون تافل (iBT) و (iTP) را با یکدیگر به صورت جامع مقایسه می کند به نحوی که هیچ سوالی در ذهن داوطلب در خصوص خود آزمون باقی نمی ماند. این کتاب همچنین سعی می کند نکاتی کاربردی در خصوص نحوه افزایش دایره لغات نیز ارائه دهد.

بخش اصلی این کتاب را واژگان بسیار کاربردی تشکیل می دهد که برای عملکرد خوب در آزمون تافل نیاز است یاد گرفته شوند.

کتاب Essential Words for the TOEFL کلمات را در قالب 30 درس آموزش می دهد؛ در هر درس 16 – 17 کلمه وجود دارد. در هر درس ابتدا لیست کامل کلمات ارائه شده است و پس از آن تعاریف، مثال ها، مترادف ها و مشتقات دیگر مربوط به آن کلمات نوشته شده اند. و در انتها تمریناتی برای بالا بردن سطح تسلط زبان آموزان ارائه شده است.

 

 

Essential words

 

 

3- کتاب  longman preparation course for the toefl test

کتاب longman preparation course for the toefl test که در ایران به نام کتاب قرمز لانگمن معروف است یکی از مهمترین کتاب‌ها برای آمادگی جهت آزمون‌های تافل، زبان دکتری، تولیمو، ام اس آر تی و…  می باشد.

در این کتاب به صورت جامع مهارت های چهارگانه آزمون‌های تافل که شامل بخش‌های شنیداری، گرامر، نوشتاری، درک مطلب و ریدینگ می باشد را توضیح داده است.

همچنین از ویژگی های بارز این کتاب وجود تمرینات و تست های مشابه آزمون TOEFL می باشد.

بخش گرامر کتاب قرمز لانگمن که شامل 60 مهارت است یکی از بهترین منابع برای آزمون های MSRT و زبان دکتری نیز می‌باشد.

 

Longman

 

 

4- کتاب    400 Must Have Words (McGraw-Hill)

کتاب 400 Must Have Words for the TOEFL  برای تقویت دایره واژگان داوطلبان آزمون TOEFL iBT به چاپ رسیده است و یکی از مطرح ترین کتاب‌های آموزش لغاتی است که به طور مکرر در آزمون تافل مورد استفاده قرار می گیرد.

این کتاب دارای 40 درس می باشد که در هر درس 10 لغت آموزش داده می شود و هر درس نیز به موضوع خاصی می پردازد (مانند انرژی، کامپیوتر، غذا، بیماری، اشتغال…).

روش آموزش این کتاب به این شکل می باشد که ابتدا معنی هر کلمه گفته می شود، سپس هر کلمه در یک جمله به عنوان مثال بکار برده می شود و در انتها نیز نقش دستوری آن کلمه (اسم، فعل، قید…) مشخص می شود. در انتهای هر درس هم تمریناتی برای لغات آموزش داده شده ارائه می شود.

 

 

400 words

 

 

 

5- کتاب   Years With Sample TOEFL Vocab 20

این کتاب در اصل مکمل کتاب معروف و پر فروش  Essential Words for the TOEFL  می باشد. این کتاب دارای یک برنامه جامع برای آموزش واژگان به همراه معانی، مثال های متعدد، و جملات نمونه و تمرین های هدفمند و گوناگون است. همچنین، توصیه ها و پیشنهادات بسیاری برای افزایش دایره واژگان زبان‌آموزان در کتاب فراهم شده است.

زبان‌آموزان می توانند با استفاده از آزمون ها و سوالات استاندارد، مهارت و اعتماد بنفس خود برای شرکت در امتحان تافل را بالا برده و به خصوص در بخش واژگان تبحر یابند. از آن جا که در آزمون  TOEFLهمیشه معنی عبارات و واژگان جدید از زبان آموزان پرسیده می شود، عبارات و واژه های بسیار مهم و جدید بسیاری در کتاب تعبیه شده است.

 

20years

 

 

6- کتاب Deltas Key to the Next Generation TOEFL Test

کتاب Deltas Key to the Next Generation TOEFL Test کليد آزمون TOEFL  iBT است و کتاب مرجعي براي آشنايي با مهارت هاي تافل است. کتاب حاضر به ارزيابي و آموزش چهار مهارت اصلي مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن پرداخته و علاوه بر آن نکات مهم دستور زبان به صورت جداگانه پرداخته است. اين کتاب شامل سي دي نرم افزار مي باشد.

 

Delta

 

 

7- کتاب  TOEFL Test Preparation Kit

کتاب TOEFL Test Preparation Kit یا همان تافل کیت یکی از کتاب‌های مفید برای آماده سازی افرای است که می‌خواهند در آزمون TOEFL شرکت کنند. علاوه بر این این کتاب می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند در آزمون هایی چون MSRT و MHLE شرکت کنند نیز مفید می باشد. این کتاب توسط مولفین این آزمون تهیه شده است و برای آزمون تافل کاغذی (paper-based) منتشر گردیده است.

کتاب تافل کیت دارای 7 فصل می باشد. این کتاب در ابتدا به معرفی آزمون TOEFL می پردازد؛ مثلا اینکه چند نوع آزمون TOEFL وجود دارد، چه افرادی ملزم هستند در این آزمون شرکت کنند، چطور باید برای این آزمون ثبت نام کرد، آیا حداقل نمره قابل قبولی در این آزمون وجود دارد.

اما یکی از مهمترین بخش‌های این کتاب مربوط به تست‌های آن می باشد که از آزمون‌های قبلی تافل گرفته شده اند، این تست ها شامل حدود 1000 سوال می باشند که در زمینه های مهارت شنیداری(Listening)، گرامر و مهارت درک مطلب  (Reading) می‌باشند. پاسخ کلیه سوالات به همراه متن بخش های شنیداری در کتاب ارائه شده است.

 

Kit

 

8- کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL test

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL test یکی از بهترین منابعی است که تاکنون برای داوطلبان آزمون TOEFL  iBT به چاپ رسیده است. این کتاب که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است به داوطلبان کمک می کند تا با استفاده از روش های اصولی و صحیح مهارت های لازم را جهت کسب نمرات بالاتر در این آزمون بدست بیاورند. این کتاب در هر چهار مهارت (مهارت های شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری) به زبان آموزان کمک می‌کند.

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test شامل دو بخش اصلی است، در بخش اول به مباحث پایه‌ای همچون واژگان، گرامر و تلفظ پرداخته شده است. همچنین در این بخش به استراتژی‌هایی که برای زبان آموزان در این آزمون مفید واقع خواهند شد، نیز پراخته می‌شود. در بخش دوم با جزئیات کامل و جامعیت فوق العاده به آموزش مهارت‌ها پرداخته شده است. در بخش‌های کتاب تمرین‌های زیادی ارائه شده‌اند که پاسخ این تمرینات را می توانید در انتهای کتاب بررسی کنید.

 

Cambridge prep

9-کتاب Cracking the TOEFL iBT

این کتاب که هر سال به روز رسانی می‌شود یک منبع بسیار جامع جهت آمادگی برای آزمون TOEFL محسوب می‌شود. تمارین بخش تقویت مهارت شنیدار و گفتار بسیار خوبی دارد و در کنار توصیه‌های خوبی در مورد راهکارهای موفقیت در آزمون نیز ارایه می‌کند. در کنار کتاب لوح فشرده نیز ارایه می‌شود با این حال اگر ترجیحتان استفاده از لوح فشرده نیست می‌توانید فایلهای صوتی آن را به صورت آنلاین دانلود نمایید.

 

Cracking

 

10- کتاب Barron’s Practice Exercises for the TOEFL

مجموعه Barron’s TOEFL iBT مجموعه‌ای بسیار مفید و معروف است که برای افرادی که می خواهند خود را برای آزمون تافل iBT (تافل اینترنتی) آماده می کنند به چاپ رسیده است. همانطور که از نام آن مشخص است کتاب حاضر از محصولات انتشارات بارونز است که تا به الان ویرایش پانزدهم آن منتشر شده است.

مجموعه Barron’s TOEFL iBT ابتدا به معرفی کامل آزمون  iBT TOEFL می پردازد، مثلا اینکه هدف از برگزاری آزمون تافل چیست، آزمون تافل به چه شکل هایی برگزار می شود، بخش های مختلف آزمون تافل کدام ها هستند، سوالات هر بخش به چه صورتی می باشند.

اما یکی از نقاط قوت این مجموعه این است که دارای 7 تست استاندارد تافل iBT است که می تواند محک بسیار خوبی برای متقاضیان این آزمون باشد. برای هر تست نیز مثال ها و یا توضیحاتی را نیز ارائه کرده است.

 

practice exercise

 

 

11- کتاب KAPLAN TOEFL iBT

کتاب Kaplan TOEFL iBT برای افردی منتشر شده است که قصد دارند در آزمون تافل   iBTشرکت کنند.

این کتاب دارای چهار فصل می باشد که به ترتیب (همانند ترتیب خود آزمون تافل) به مهارت های درک مطلب (Reading)، شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، و نوشتاری(Writing)  می پردازند. هر فصل سعی می کند استراتژی هایی به همراه مثال برای تمامی انواع سوالاتی که ممکن است در این آزمون از آنها استفاده شود را ارائه دهد.

پس از اینکه برای هر نوع سوال استراتژهای معرفی می شود، برای بالا بردن تسلط افراد تمریناتی نیز برای آن نوع سوال ارائه می شود و پاسخ های آنها (و برای دو مهارت گفتاری و نوشتاری پاسخ های نمونه آنها) در فصل های مربوط به خود موجود می‌باشند.

 

Kaplan

 

 

12- کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT

نمره تافل خود را از طریق اسپیکینگ و رایتینگ افزایش دهید. چگونه؟ با استفاده از روش Argument Mapping در کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT از آنجایی که همه بخش های نوشتاری و گفتاری تافل بر پای بحث یا همان argument-based هستند پس این روش میتواند کمک به سزایی به افزایش نمره شما کند.

این به این معنی است که اگر نمره بالایی در بخش نوشتاری و گفتاری آزمون میخواهید باید بدانید که چگونه طرح ریزی (map out) داشته باشید، به عبارت دیگر چگونه بحث های نوشتاری و گفتاری خود را سریع و ماهرانه مهندسی کرده و پیش ببرید. بهتر از همه اینکه میتوانید این روش argument mapping را روی 6 تسک در بخش اسپیکینگ و 2 تسک در بخش رایتینگ پیاده کنید. یعنی زمان کمتری صرف خواندن استراژی های مختلف برای تسک های مختلف میکنید و در عوض بیشتر تمرین میکنید.

 

speaking & writing

 

 

13- کتاب Official TOEFL iBT Tests

مجموعه کتاب های Official TOEFL iBT Tests یکی از بهترین منابعی است که به بالا بردن آمادگی داوطلبان آزمون تافل iBT کمک می‌کند چرا که این مجموعه توسط مولفین آزمون تافل (EST)  نگارش شده است.

مجموعه حاضر مجموعه ای دو جلدی  است که هر جلد شامل 5 آزمون از آزمون‌های گذشته تافل می‌باشد. پاسخ‌های (نمونه) این آزمونها به همراه متن فایل‌های صوتی در کتاب موجود می باشد.

 

Official Toefl

 

14- کتاب Collins Skills for TOEFL iBT

این کتاب در ۳ جلد عرضه شده است. در جلد اول این کتاب مهارت‌های Reading و Writing کار شده است و در جلد دوم مهارت‌های Listenig و Speaking وجود دارد و در جلد سوم مباحث Grammar و Vocabulary وجود دارد. هر درس این کتاب یک راهنمای سریع، خلاصه و یک مرجع سریع در رابطه با هر نوع سوال تستی و آزمونی ارائه شده است.

این کتاب که به عنوان یکی از بهترین منابع آزمون تافل شناخته می‌شود، به داوطلبان کمک می‌کند تا نکات و استراتژی‌های مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون را بدانند.

 

Collins skills

 

15-کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL

کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL توسط انتشارات بارونز برای داوطلبان آزمون تافل iBT  (تافل اینترنتی) به چاپ رسیده است. کتاب حاضر در اصل به عنوان یک منبع خودخوان نگارش شده است ولی به گفته مولف کتاب مدرسانی هم بوده اند که به نحو موفقیت آمیزی از این کتاب در کلاس های خود استفاده کرده اند.

کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL دارای 12 فصل می باشد و به هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری می پردازد. این کتاب در ابتدا به اطلاعاتی کلی در خصوص آزمون تافل اینترنتی می پردازد؛ مثلا اینکه هدف از برگزاری آزمون تافل چیست؟، آزمون های تافل اینترنتی و تافل کاغذی چیست؟

 

مجموعه حاضر در فصول مختلف سعی می‌کند توانایی های زبان آموزان در خصوص چهار مهارت اصلی را برای پاسخ دادن به سوالات بالا ببرد. مثلا زبان آموزان با بخش‌های مختلف آزمون با جزئیات کامل آشنا می‌شوند، مشکلات رایجی که زبان آموزان ممکن است با آنها روبرو شوند را عنوان و نحوه برخورد با آنها نیز توضیح داده می شود، استراتژی‌هایی را برای بهبود عملکرد مخاطبان خود ارائه می‌دهد و در یکی از موثرترین بخش ها این مجموعه 8 تست آزمایشی تافل ارائه می‌دهد که می‌توانند کمک شایانی به بالا بردن سطح آمادگی زبان آموزان نمایند. از این تست‌ها می‌توانید در نرم افزار کتاب استفاده نمایید. پاسخ‌های این تست‌ها نیز در فصل نهم کتاب موجود می‌باشند.

 

How to prep

 

 

16-کتاب Oxford Preparation Course for the TOEFL iBT exam

این کتاب که توسط انتشارات Longman منتشر شده، تقریبا تمامی مباحث آزمون تافل را پوشش داده است و راهی مطمئن برای بالا بردن نمره‌ی شما در این آزمون است.

این کتاب با کمک گرفتن از یک حلقه CD  یک حلقه DVD و محتوای تصویری و صوتی آموزش‌های شما را کامل‌تر می‌کند و به افزایش مهارت‌های متفاوت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کند. این کتاب چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی Reading, Listening, Speaking  و Writing را به صورت کامل پوشش داده است.

 

Oxford prep

 

 

17- کتاب  IELTS TOEFL Speaking Test

مجموعه ای است که به زبان آموز تمامی مهارت های مورد نیاز برای پاسخ دادن به سوالات  Speaking آزمون های IELTS و TOEFL را آموزش داده است. زبان آموزان که علاقمند به تمرین در زمینه مهارت Speaking می باشند می توانند موارد ذیل را در کتاب مشاهده نمایند.

250 سوال رایج که در Speaking آزمون های آیلتس و تافل مورد استفاده قرار می گیرد.

50 نمونه اسپیکینگ کامل آیلتس و به همراه پاسخ

40 سوال برای خودآزمایی

2 نمونه اسپیکینگ کامل تافل به همراه 18 سوال از بخش دوم تافل به همراه پاسخ

55 سوال اضافی بخش دوم آزمون iBT تافل و 57 سوال اضافی بخش سوم آزمون iBT تافل

14 سوال از بخش سوم تافل به همراه پاسخ

این مجموعه شامل یک کتاب و یک عدد  CD صوتی می باشد  که در گیرنده Listening های مورد نیاز برای تست های Speaking است.

 

 

Toefl Ielts

 

 

18- کتاب Mastering Skills for the TOEFL iBT

کتاب Mastering Skills for the TOEFL iBT بخشی است از مجموعه ‌کتابی سه ‌سطحی برای آمادگی آزمون که هدف از طراحی آن آماده ‌سازی کسانی است که زبان انگلیسی را به ‌قصد شرکت در آزمون تافل iBT می‌آموزند.

در سطح سوم این مجموعه‌ کتاب، شاگردان پیشرفته قادر خواهند بود خود را با انواع پرسش‌هایی که در تافل iBT وجود دارد آشنا کنند و درعین‌ حال تنوعی از شاخه‌های مختلف دانش را مرور کنند.

افزون بر این، شاگردان با کمک این کتاب می‌توانند برای تقویت مهارت‌هایشان در هر چهار بخش آزمون،  خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تمرین کنند. هر کتاب به‌طور جامع مهارت مربوط به خود را پوشش می‌دهد و تمرین‌های جامعی را به شاگردان عرضه می‌کند.

 

Mastering

 

 

 

19- کتاب Peterson’s Toefl Word Flash

کتاب زبان تافل ورد فلش TOEFL word Flash برای آموزش لغات ضروری آزمون تافل مناسب می باشد و می تواند دانش لغوی شما را تا حد زیادی دگرگون سازد.

 

word flash

 

20- کتاب  Peterson’s Toefl Reading Flash

کتاب TOEFL Reading Flash Peterson برای آمادگی بخش ریدینگ و درک مطلب آزمون تافل و آزمون‌های هم سطح می باشد. بخش اول این کتاب بر روی انواع سوالات ریدینگ و درک مطلب تمرکز دارد. هر فصل در این بخش به یک نوع از سوالات ریدینگ اختصاص دارد.

بخش دوم کتاب شامل پنج آزمون کامل ریدینگ و درک مطلب است که به یادگیری شما در طول مطالعه کتاب کمک خواهد کرد. پاسخ کلیدی سوالات این بخش همراه با توضیحات کوتاه در انتهای کتاب وجود دارد.

 

reading flash

 

21- کتاب Toefl Writing Success

این کتاب شامل ویژگی های زیر می شود:

ترکیب مهارت ها، نمونه طرح کلی، 12 تا رایتینگ به عنوان نمونه، یادداشت برداری، ایرادات و اشتباهات متداول داوطلبان و …

 

Writing success

 

22- کتاب Pass Key to the TOEFL iBT

نویسنده این کتاب دکتر Pamela J. Sharpe از اساتید و نویسندگان مطرح آموزش زبان و مهارت‌های آزمون TOEFL میباشد که توسط انتشارات معروف و محبوب بارونز منتشر شده است.

در حقیقت این کتاب خلاصه‌ای از کتاب Barron’s TOEFL iBT ویرایش 15ام بوده و همه ویژگی‌های خوب این کتاب را به ارث برده است. کتاب در قطع وزیری است که امکان جابه‌جایی راحت آن را میسر می‌سازد.

برای این کتاب 9 فصل در نظرگرفته شده است و استفاده از آن به داوطلبینی که برای آمادگی آزمون زمان کوتاهی دارند اکیدا توصیه می‌شود. کتاب شامل یک مرور کلی از قالب آزمون و بررسی مهارت های علمی مورد نیاز برای آمادگی آزمون تافل شامل یادداشت برداری، تعبیر، خلاصه کردن و سنتز کردن است.

در این کتاب هر چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ مورد بررسی قرار می گیرد.

 

Pass Key

 

23- کتاب Academic Terminology For TOEFL iBT

در آزمون تافل شما مکالمه ای خواهید شنید که مربوط به فضای دانشگاهی می باشد. در این کتاب شما با این اصطلاحات در لیسنینگ و حتی در اسپیکینگ، آشنا خواهید شد.

 

 

24-کتاب راهنمای گرامر تافل (TOEFL Grammar Guide)

از مزایای این کتاب می‌توان به سادگی و کاملا مرتبط بودن آن به آزمون تافل اشاره کرد. در این کتاب به صورت بسیار دقیقی قواعد و گرامرهای بسیار مفید که در برای آزمون ضروری هستند به شیوه‌ای قابل فهم و منطقی توضیح داده می‌شود.

 

grammer guide

 

25- کتاب How to Prepare for the TOEFL Essay 

کتاب How to Prepare for the TOEFL Essay Barron’s براي آشنايي با مقاله نويسي و پيدا کردن ايده نوين براي مهارت نوشتن در آزمون تافل است. اين کتاب راهنماي کامل نوشتن است که شما را با دستورالعمل ها، نکات گرامري نوشتن، خواندن و تجزيه و تحليل مطالب به همراه 185 مدل مقاله آشنا مي سازد.

 

Essay

 

26- کتاب Perfect Phrases for the TOEFL

کتاب جامع Perfect Phrases for the TOEFL Speaking and Writing Section منبعی مفید در جهت کسب آمادگی لازم برای شرکت در تافل به خصوص در بخش نوشتاری و گفتاری است.

 

Perfect

 

27- کتاب Ace the TOEFL Essay (TWE)

این کتاب، شامل آموزش مهارت های مورد نیاز متقاضیان آزمون TOEFL برای قسمت Writing می باشد. یکی از بخش هایی که بیشتر متقاضیان در آن مشکل دارند و از آن تعبیر به سخت بودن می کنند، بخش نوشتن Essay  است. مطالب این کتاب، نحوه صحیح نوشتن essay برای آزمون TOEFL و نکات مهم این ماژول را به شما آموزش می دهد.

همچنین، در این کتاب به نحوه صحیح نگارش جملات و استفاده صحیح از علائم نگارشی در زبان انگلیسی پرداخته شده است.

 

Ace

 

28- کتاب TOEFL Exam Success In Only 6 Steps

این کتاب به شما کمک می کند تا فرمت هر بخش آزمون را بهتر بفهمید .نکات و روشهای حل هر بخش را به شما آموزش می دهد. مهارت های خواندنی، نوشتاری، و شنیداری شما را برای گرفتن یک نمره ی هر چه بالاتر تقویت می کند. با استفاده از تمرین هایی که دارد کمک می کند که در هر بخش آزمون با قدرت بیشتری ظاهر شوید.

 

success

 

29- کتاب Building Skills for the TOEFL iBT

کتاب Building Skills for the TOEFL iBT برای کسب مهارت های مورنیاز جهت شرکت در آزمون تافل iBT (تافل اینترنتی) نگارش شده است. این کتاب بیشتر مناسب افرادی است که آشنایی اندکی و یا هیچ گونه آشنایی با آزمون تافل ندارند.

در کتاب حاضر زبان آموزان بیش از هر چیز دیگری با نوع سوالات آزمون تافل در خصوص هر چهار مهارت اصلی (یعنی مهارت های شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری) آشنا می شوند و تمریناتی نیز در خصوص انواع سوالات در کتاب ارائه شدند که زبان آموزان می توانند خود را با پاسخ دادن به آنها توانایی خود را ارتقا دهند. پاسخنامه سوالات و متن فایل های شنیداری نیز در انتهای کتاب موجود می باشند. لازم به ذکر است که این کتاب در 3 جلد از مقدماتی تا پیشرفته می باشد.

 

 

Building

 

30- کتاب 185 TOEFL Writing Topics and Model Essay

این کتاب به شما کمک می کند تا با موضوعات معمول بخش رایتینگ آزمون تافل آشنا شده و نمونه Essay هایی که نمرات بالایی را دریافت کرده‌اند را بررسی کنید. کتاب  185 TOEFL Writing Topics and Model Essay حاوی ۱۸۵ موضوع برای بخش Essay آزمون تافل می باشد. هر کدام از این موضوعات به همراه یک نمونه Essay ارائه شده اند، که این موضوع به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید در این بخش از آزمون تافل ظاهر شوید.

 

written

 

31- کتاب 504 absolutely essential words 

کتاب  504 absolutely essential words یکی از اصلی ترین و مهمترین منابع آموزش واژگان زبان انگلیسی است که تقریبا هر زبان آموزی که قصد شرکت در یکی از آزمون های زبان را دارد و یا قصد افزایش دایره واژگان خود را دارد، از آن استفاده می کند.

این کتاب شامل 42 درس است که در هر درس 12 واژه در قالب سه جمله کلیدی آموزش داده می شود. لذا زبان آموز معانی مختلف واژه را در قالب سه جمله به خوبی درک میکنند. در پایان هر درس نیز تمرین هایی ارائه شده است که زبان آموز با حل این تمارین تسلط کافی بر روی این 504 واژه ضروری پیدا خواهد کرد.

همچنین در پایان کتاب 125 واژه مهم دیگر به عنوان مکمل ارائه شده است تا زبان آموزان از لحاظ جامعیت واژگان بی نیاز شود. این کتاب به تمامی زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس، تافل و دیگر آزمون ها را دارند توصیه می‌شود.

 

504

 

 

32-  کتاب Words You Need to Know 1100

1100 Words You Need to Know، کتابی است منتشر شده از انتشارات بارونز که برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی مورد مطالعه قرار می گیرد. این کتاب یکی از منابع اصلی واژگان در آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس و تافل و … محسوب می شود. لازم به ذکر است سطح لغات کتاب 1100 واژه بارونز قدری دشوارتر از سایر کتب مشابه در این زمینه است و به طور معمول توسط زبان آموزان در سطوح متوسط به بالا مورد استفاده قرار می گیرد. با مطالعه این کتاب زبان آموز به تسلط کافی در زمینه واژگان کاربردی انگلیسی در تمامی سطوح، دست خواهد یافت.

پیشنهاد می‌شود به عنوان پیش نیاز قبل از مطالعه این کتاب از کتاب های  504 و  601 واژه ضروری استفاده شود. از ویژگی‌های بارز این کتاب، دسته بندی لغات به صورت هفتگی و روزانه است. به این معنا که زبان آموز با یک برنامه هفتگی که توسط کتاب طرح ریزی شده است، به یادگیری لغات می پردازد. لغات هر درس در قالب متون یک پاراگرافی به همراه تمرین هایی به صورت تست، جای خالی و … ارائه گردیده است.

از دیگر مزیت های این کتاب اشاره نمودن به اصطلاحات رایج انگلیسی در متن درس ها است به این صورت که پس از مرور لغات، زبان آموز یک اصطلاح  (Idiom) از زبان انگلیسی را نیز فرا خواهد گرفت.

 

1100

 

 

33- کتاب words you need to know 601

کتاب 601 واژه ضروری که باید بدانید، توسط انتشارات بارونز منتشر شده و برای زبان آموزان سطوح پیشرفته ارائه شده است. کتاب حاضر عموما پس از کتاب های 504 و 1100 واژه ضروری، در سطح بالاتری مورد استفاده باید استفاده شود و به داوطلبانی که قصد ترجمه متون انگلیسی را در مقاطع پیشرفته دارند توصیه می شود. به هر جهت هر کس در آموزش زبان، یک روش را بر می‌گزیند. روش یادگیری لغت با معنی هم اگر در قالب جمله باشد صد البته مفیدتر خواهد بود.

 

601

 

منابع اینترنتی

نرم افزار شبیه ساز TPO

یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای آزمون‌های مهم مانند تافل، استفاده از نمونه تست‌ها و آزمون‌های قبلی است  TPO .مخفف عبارت TOEFL Practice Online  است که به آزمون‌های آمادگی آزمون تافل اطلاق می‌شود.

این نرم افزار شبیه ساز توسط موسسه ETS برای آشنایی شرکت کنندگان با آزمون تافل اینترنتی یا همان iBT طراحی شده است. این نرم افزار شبیه ساز مانند آزمون واقعی تافل است که شما می‌توانید با سوالات مشابه و سال‌های قبل تافل آشنا شوید. شما می‌توانید در حالت زمان‌بندی شده ( Time Mode ) اقدام به برگزاری آزمون کنید. در سایت toeflpractice می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی ۴۴,۹۵ دلار، یک آزمون TPO را بدهید.

البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که شما بعد از پایان یک آزمون تمرینی TPO نمی‌توانید دوباره آزمون را تکرار کنید و در صورت تکرار آزمون باید هزینه را دوباره پرداخت کنید.

آزمون‌‌‌های TPO شامل هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است.

 

سایت tofelibtcourse

در وبسایت tofelibtcourse  شما می‌توانید به تعداد کمی از سوالات تافل به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشید، اما برای اینکه به اکثر منابع دسترسی داشته باشید، باید آن‌ها را خریداری کنید. این آزمون‌ها دارای کیفیت خوبی هستند و از نظر ساختار و محتوا با آزمون اصلی تافل مشابه می‌باشند.

 

سایت toefltestsOnline

وب‌سایت toefltestsOnline  برای هر بخش از آزمون نمونه تست ارائه می‌دهد. همه تست‌ها رایگان و به‌صورت آنلاین هستند که در آمادگی برای آزمون واقعی به شما کمک می‌کند.

 

نرم افزار TOEFL Sampler CBT

نرم افزار TOEFL Sampler CBT، از نرم افزارهای خوب آمادگی برای آزمون تافل می باشد. این نرم افزار دارای چندین بخش می باشد که تمامی مراحلی که باید برای این آزمون طی شود را دارا می باشد.

بعد از توضیح کامل و آشنا شدن با این آزمون، می توانید به راحتی به سوالات پاسخ دهید و خود را برای آزمون اصلی آماده کنید. در واقع ابتدا نحوه پاسخ دهی به سوالات را به شما آموزش خواهد داد و بعد سوالات و تمرینات مربوط به مهارت های مختلف زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار خواهد داد که آزمون تافل یکی از آزمون های مهم زبان انگلیسی می باشد که سطح زبان آموزان را در تمامی مهارت ها ارزیابی می کند.

این نرم افزار برای کسب موفقیت در آزمون تافل بسیار مفید و موثر است. برای موفقیت در آزمون تافل، باید تمامی مهارت های زبان انگلیسی را تقویت کرد که بتوان در این آزمون نمره بالایی کسب کرد.

 

جمع‌بندی توسط مایگریشن اسکیلز

از اولین ابزارهای لازم برای کسب نمره بالا در آزمون تافل استفاده از کتب و منابع معتبر تافل است تا بتوانید دانش و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و برای شرکت در آزمون تافل آماده شوید.

طبق پیشنهاد مایگریشن اسکیلز سعی کنید در انتخاب منابعی که استفاده می‌کنید دقت لازم را داشته باشید تا در انرژی  و زمان خود صرفه‌جویی کرده و به موفقیت مورد نظر خود دست یابید.

 

همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون تافل در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.

 

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.