ناگفته­‌های امتحان Writing آیلتس

امتحان Writing آیلتس

ناگفته­‌های امتحان Writing آیلتس

امتحان Writing آیلتس یکی از 4 بخش اصلی در امتحان آیلتس است. این بخش از آزمون آیلتس، مهارت نوشتاری شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. امتحان Writing آیلتس در هر دو نوع IELTS آکادمیک و جنرال 60 دقیقه طول می­کشد، اما شکل و نوع آن­ها با یکدیگر متفاوت است.

 ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مقاله قصد داریم شما را با امتحان Writing آیلتس در هر دو ماژول آکادمیک و جنرال بیشتر آشنا کرده و نکاتی برای موفقیت در این بخش ارائه دهیم. پس این مطلب را از دست ندهید!

 

امتحان Writing آیلتس آکادمیک

در این آزمون، داوطلب باید دو مقاله بنویسد. مقاله اول باید یک یا دو نمودار یا جدول را تشریح کند و حداقل ۱۵۰ کلمه باشد. این مقاله نمره کم­تری دارد و اغلب داوطلبان حداکثر ۲۰ دقیقه را به آن اختصاص می­دهند. در این مقاله داوطلب باید اطلاعات موجود در نمودارها را دسته­‌بندی و ارائه کند و در صورت لزوم آن­ها را با هم مقایسه کند. گاهی به جای نمودار، مراحل مختلف انجام یک کار و الگوریتم آن ترسیم شده است و داوطلب باید آن را توضیح دهد.

در مقاله دوم، داوطلب باید در مورد موضوعی که به او داده شده است بحث کند و راه‌­حلی برای مشکل مطرح شده پیدا کند. نظر خود را به کمک ارائه دلايل و شواهد حمایت کند، راه‌­حل­‌های مختلف را با هم مقایسه کند و نظریات مختلف را در برابر یکدیگر قرار داده و یکی از آن­ها را انتخاب کند.

نظر داوطلب مهم نیست بلکه نحوه بیان آن است که مهم است این متن باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد و بهتر است که حداقل ۴۰ دقیقه از وقت را به آن اختصاص دهید. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌­دهند که این مقاله را اول بنویسند و سپس به سراغ توضيح نمودار بروند چون این مقاله قسمت اعظم نمره بخش writing را به خود اختصاص می دهد.

موضوع مقالات از بین موضوعات عمومی انتخاب می­‌شوند، مقالات نوشته شده باید کامل و هماهنگ باشند. هر کدام از مقالات به طور جداگانه بررسی شده و به آن نمره داده می‌­شود. نمره مقاله اول براساس توضیح کل نمودار و جزئیات آن، هماهنگی و یک­دستی متن و ساختمان جملات و نوع کلمات تعیین می‌­شود. مقاله دوم هم براساس نحوه ارائه بحث و شواهد و ساختار جملات و کلمات ارزیابی شده و به آن نمره داده می‌­شود.

 

writing-letter-desk

 

 

امتحان Writing آیلتس جنرال

در این نوع هم در مقاله ۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه­‌ای را باید طی ۶۰ دقیقه نوشت. نمرات هر یک از متن­‌ها جداگانه تعیین می‌­شود و نمره متن ۲۵۰ کلمه‌­ای بیش از متن ۱۵۰ کلمه‌­ای است.

در متن اول یک موقعیت مشکل­‌ساز برای داوطلب مطرح شده و از او خواسته شده تا نامه­‌ای بنویسد و موقعیت خود را شرح دهد و درخواست راهنمایی کند. نمره براساس نحوه ارائه وقایع، درخواست ­ها و نظرات تعیین خواهد شد.

در متن دوم از داوطلب خواسته می­‌شود که در مورد یک موضوع بحث کند و واقعیت‌­ها را در مورد آن شرح دهد، مشکل را مشخص کرده، راه‌­حلی برای آن پیدا کند و دلایل خود را برای آن راه­‌حل ارائه دهد.

موضوع مقالات از بین مباحث عمومی و کلی انتخاب می­‌شوند.

 

 

چگونه توانایی‌­های خود را در امتحان Writing آیلتس افزایش دهیم؟

1- موضوعات مقالات مشابه IELTS و TOEFL را برای نوشتن انتخاب کنید و در زمان نوشتن مقاله حدنصاب IELTS را از نظر تعداد کلمه و زمان رعایت کنید.

۲- نمودارها و جداولی را که می‌­بینید شرح دهید و توصیف کنید.

3- به هنگام نوشتن، نکات گرامری را رعایت کنید و از حروف ربط و جملات مجهول بیش­تر استفاده کنید. جملات مجهول در انگلیسی رسمی رایج‌­تر هستند.

۴- به هنگام خواندن متون انگلیسی به ساختار جملات، پاراگراف­‌ها و کل مقاله دقت کنید.

۵. مقالات خود را نگهداری کنید و پس از چند روز مجدداً بخوانید و تصحیح کنید تا اشتباهات خود را پیدا کرده و از آن­ها اجتناب کنید.

۶- عبارات چند کلمه‌­ای و ضرب­‌المثل‌­های انگلیسی را بیاموزید و به خاطر بسپارید.

۷. در زمانی که مقالات تمرینی خود را می­نویسید سعی کنید که از کاغذ کلاسور یا کاغذ A4 استفاده کنید و از نظر ریز یا درشتی خط یکنواخت بنویسید. به طوری که تعداد کلمه در هر خط ثابت باشد. بدین‌­ترتیب می‌­توانید به سرعت تخمین بزنید که چند کلمه نوشته‌­اید (به‌­جای شمردن کلمات فقط کافی است که خطوط را بشمرید). این موضوع در زمان امتحان به شما در تخمین تعداد کلمات مقاله کمک خواهد کرد.

8- تا می­‌توانید در مورد موضوعات اجتماعی فکر کنید بدین‌­ترتیب آمادگی نوشتن انشاء را در مورد موضوعات آزمون IELTS خواهید داشت. در IELTS نظريه شما باید بحث برانگیز باشد نه خیلی واضح و بدیهی. در ضمن شما باید بتوانید آن را به خوبی ارائه کنید و شواهد و دلایل خود را برای ارائه چنین نظری به دقت و هماهنگ مطرح کنید.

۹- در نوشتن هر پاراگراف به خاطر داشته باشید که هر پاراگراف باید یک جمله اصلی داشته باشد که ایده اصلی را در آن پاراگراف بیان کند. تمام جملات بعدی باید در ارتباط با این جمله باشند. ترتیب جملات باید منطقی باشد و بین آن­ها باید از كلمات يا عبارات ربط استفاده کرد.

 

Writing

 

 

 

و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …

امتحان Writing آیلتس یکی از بخش‌های چالش برانگیز در آزمون آیلتس است که عمده داوطلبانی که این روزها در این امتحان شرکت می‌کنند به آن اشاره می‌کنند. فراموش نکنید که برای موفقیت در این بخش باید نوشتن را قبل از آزمون اصلی بارها تمرین کنید و سعی کنید هر روز به زبان انگلیسی بنویسید.

امیدواریم این مطلب درباره امتحان Writing آیلتس برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اگر تمایل به مطالعه منابع آزمون آیلتس دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت به آدرس www.migrationskills.ir  دیدن کنید.

migrationskills3
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.