نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون تافل چیست؟

TOEFL

نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از نه هزار موسسه و دانشگاه در سراسر جهان مورد نیاز است. عبارت  TOEFLدر واقع مخفف Test of English as a Foreign Language می‌باشد. لذا می‌توان گفت آزمونی جهت میزان سنجش و تسلط به زبان انگلیسی افرادی است که زبان انگلیسی زبان اول آن‌ها نیست. آزمون تافل در کنار آزمون آیلتس یکی از 2 آزمون معتبر زبان انگلیسی در سراسر جهان است. مدت زمان آزمون تافل حدودا 3 ساعت است و در این آزمون چهار مهارت خواندن (Reading)، شنیدن(Listeninig)، صحبت کردن (Speaking)  و نوشتن  (Writing)مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 

آزمون تافل

 

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که به دلایل مختلفی از جمله تحصیل در کشورهای خارجی یا به منظور کار کردن در شرکت‌های بین‌المللی و یا مهاجرت به دیگر کشورها نیاز به مدرک امتحان تافل دارید. ما به عنوان سایت مایگریشن اسکیلز (مهارت‌‌های مهاجرت) قصد داریم شما را با نکات و توصیه‌هایی برای موفقیت در آزمون تافل آشنا کنیم تا با در نظر گرفتن این نکات و ترفندها، با گرفتن امتیاز مورد نظر در این آزمون به هدف اصلی خود برسید.

 

نکته اول: برای خود یک نمره هدف تعیین کنید.

برای آنکه اطمینان حاصل کنید که خواهید توانست به دانشگاهی که به آن درخواست می‌دهید پذیرش بگیرید و یا به اهداف دیگر مورد نظر خود برسید، نیاز است که حد نصاب نمره خود را بدانید. بنابراین قبل از تعیین برنامه‌ریزی برای آزمون تافل، باید تعیین کنید چه هدفی در ذهن دارید. با این کار شما می توانید نمره مورد نظر خود را پیدا کنید.

با قرار دادن یک نمره هدف برای خود، شما در طول دوره آمادگی و مطالعه، بهتر می‌توانید عملکرد خود را در مقایسه با هدفی که تعیین کرده‌اید بسنجید. همین موجب می‌شود که با یک برنامه‌ریزی مناسب نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برنامه مطالعاتی خود را هدفمندانه و بر طبق نیازهای خود تنظیم کنید.

 

نکته دوم:  مدت زمان لازم را برای مطالعه تعیین کرده و برنامه ریزی هدفمند داشته باشید.

یکی از اصول آمادگی برای آزمون تافل، داشتن برنامه زمانی منسجم برای مطالعه و یادگیری می‌باشد. لذا حتما برای داشتن یک برنامه مطالعاتی موثر باید تاریخ برگزاری آزمون را بدانید و طبق آن برنامه مطالعاتی خود را تبیین کنید.

قبل از اینکه برای تافل ثبت نام کنید، زمان زیادی را برای آماده سازی خودتان در روز آزمون کنار بگذارید و مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. پیش بینی زمان دقیق آمادگی کافی برای آزمون تافل، بستگی به توانایی زبان انگلیسی شما و میزان زمانی دارد که می توانید برای مطالعه اختصاص دهید.

 

نکته سوم:  از منابع آموزشی معتبر و با کیفیت استفاده کنید.

طبق پیشنهاد سایت مایگریشن اسکیلز (مهارت‌های مهاجرت)، مطالعه کتاب‌های کاربردی نقش بسیار مهمی در گرفتن نمره تافل شما دارد.  گستردگی و پراکندگی منابع آزمون تافل، موجب سردرگم شدن متقاضیان می‌شود و همچنین ممکن است باعث هدر رفتن وقت و زمان آن‌ها گردد. بنابراین سعی کنید منابع معتبر و با کیفیت تافل را شناسایی و در بخش‎‌های مطالعاتی خود از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع تافل به این سایت مهارت های مهاجرت مراجعه کنید.

 

نکته چهارم: دایره لغات خود را وسیع کنید.

برای اینکه در آزمون تافل نمره خوبی بگیرید نیاز است که به طیف وسیعی از واژگان تسلط داشته باشید. گسترش دایره لغات این امکان را به شما می‌دهد که به آسانی متن هایی را که به زبان انگلیسی می‌خوانید و می‌شنوید را درک کنید و بتوانید در بخش‌های گفتار و نوشتار خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

 

Toefl1

 

نکته پنجم: خواندن را تقویت کنید.

خواندن روزانه حتی به مقدار کم نه تنها مهارت‌های شما را تقویت می‌کند بلکه دایره لغات شما را گسترش می‌دهد. روزنامه و مجله بخوانید. در حین خواندن، معنی کلمات را حدس بزنید و پیش روید. متن‌ها را به‌صورت هدفمند بخوانید. در متن به دنبال چه اطلاعاتی هستید و اینکه بعد از خواندن متن چه چیزی را به دست خواهید آورد؟ به عنوان مثال از خود بپرسید که “درباره چه چیزی خواندی” یا “ایده اصلی چه بوده است؟”و… . اگر هدف شما کسب اطلاعات سطحی در مورد موضوعی است، متن را سریع مرور کنید و عنوان ها و خلاصه ها را بخوانید. در شرایطی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید متن را با دقت بیشتری بخوانید.

وبسایت Breakingnews  یک منبع بسیار معروف است که در آن با استفاده از اخبار، ریدینگ‌ها و تمرینات متنوعی درست می‌شود.

 

نکته ششم: به طور منظم منابع انگلیسی را گوش کنید.

برای آزمون زبان تافل نیاز دارید که مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. یکی از راه‌های تقویت لیسنینگ، گوش کردن اخبار به زبان انگلیسی است. می‌توانید از کلیپ‌های صوتی VOA استفاده کنید. مواردی مثل شنیدن نمایش های رادیویی، مطالب خبری تلویزیونی، فیلم ها و پادکست ها نیز همگی می‌توانند یک راه عالی برای بخش لیسنینگ تافل به نظر برسند.

همیشه هنگام گوش دادن به فایل های صوتی، ایده های اصلی را پیگیری کنید، مفاهیم و اصطلاحات کلیدی را بنویسید و این که چه فردی چه چیزی را بیان کرده یادداشت کنید. یادداشت‌ها را کوتاه، مفهومی، واضح و بدون از دست دادن نکات اصلی انجام دهید. خلاصه‌برداری را از ماه‌ها قبل تمرین کنید تا با شیوه صحیح آن آشنا شوید.

 

نکته هفتم: نوشتن را قبل از آزمون اصلی تمرین کنید.

برای آمادگی بخش رایتینگ، سعی کنید هر روز به زبان انگلیسی بنویسید. شما می‌توانید یک ژورنال، لیست خرید، نامه و یا حتی پست‌های شبکه اجتماعی خود را نیز به انگلیسی بنویسید. نوشتن در مدت زمان محدود را همانند رایتینگ تافل تمرین کنید.  حتما املا و اشتباهات گرامری نوشته‌های خود را بررسی کنید. در صورت امکان از یک دوست و یا یک معلم بخواهید که نوشته های شما را تصحیح کند.

 

نکته هشتم: به تمرین کردن مکالمه انگلیسی به تنهایی یا با دیگران بپردازید.

تست اسپیکینگ آزمون تافل از چندین بخش تشکیل شده است و شما برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی نیاز به تمرین مستمر دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مکالمه این است که در جلوی آینه صحبت کنید یا هنگام صحبت کردن صدای خودتون را ضبط کنید و سپس به صدای خود گوش دهید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. شما همچنین می‌توانید با یک دوست یا یک معلم اسپیکینگ را تمرین کنید. از آن‌ها در ارتباط با تلفظ، وضوح و گرامر صحبت‌های شما نظر بخواهید.

 

 

Toefl2

و در انتها…

 شرکت در آزمون تافل تقریبا همیشه برای زبان آموزان یک چالش پر استرس‌زا بوده است. شما برای این آزمون باید نمره خاصی را کسب کرده و هزینه زیادی را برای شرکت در آن پرداخت کنید. بهترین کاری که می‌توانید برای غلبه بر این استرس انجام دهید این است که به خوبی برای این آزمون آماده شوید. مطالعه برای آزمون تافل مانند آماده شدن برای نبرد است. شما باید دشمن را به خوبی بشناسید. به سختی کار کنید تا به بهترین شکل ممکن در نبرد پیروز شوید.

 آیا شما هم برای شرکت در آزمون تافل آماده می‌شوید؟ اگر تمایل به مطالعه منابع تافل دارید، می‌توانید همین الان برای دسترسی به این منابع از سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت  http://www.migrationskills.ir دیدن کنید.

migrationskills3
دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • نیما زاهدی 15 ژوئن 2021 / 2:15 ب.ظ

    با سلام
    برای مهاجرت کدوم آزمون بهتره داده بشه؟

    • migrationskills2 15 ژوئن 2021 / 4:38 ب.ظ

      با سلام خدمت شما جناب زاهدی

      بستگی به کشور مقصد شما داره، مثلا برای کانادا آیلتس و برای آمریکا تافل مناسب است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.