سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

سوالات متداول لیسنینگ تافل

سوالات متداول لیسنینگ تافل

لیسنینگ تافل یا بخش شنیداری تافل یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش های آزمون تافل می باشد چرا که همواره اکثر داوطلبان در این بخش مشکل دارند و از این بخش به عنوان دشوارترین بخش آزمون یاد می‌کنند. سریع صحبت کردن فرد یا افراد سخنگو، لهجه داشتن آن‌ها و … همه و همه باعث می‌شود که داوطلب چالش جدی برای کسب نمره قابل قبول در این بخش را تجربه کند. با این وجود، آگاهی و آشنایی قبلی نسبت به چند و چون بخش لیسنینگ تافل، باعث می‌شود که شانس داوطلب برای کسب نمره بالا در این بخش افزایش پیدا کند (با مراجعه به سایت اصلی تافل، نام بخش ها را به انگلیسی مشاده کنید).

 

لذا ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی کردیم سوالات متداولی که در بخش لیسنینگ تافل مطرح می‌باشد را گردآوری کرده و با پاسخ دادن به آن‌ها شما را با این بخش از آزمون تافل بیشتر آشنا کنیم.

 

سوالات متداول لیسنینگ تافل

 

1- لیسنینگ تافل از چند بخش تشکیل شده است و در هر بخش چند سوال مطرح میشود؟

در قسمت لیسنینگ (Listening) تافل 2 بخش وجود دارد که هر بخش شامل دو یا سه مکالمه (Conversation)  و 3 تا 4 لکچر (Lecture) علمی است.

بخش لیسنینگ تافل در گذشته 4 تا 6 لکچر را در برداشت که برای هر کدام از لکچرها 6 سوال در نظر گرفته می شد و همچنین 2 یا 3 مکالمه مشاهده می شد که برای هر کدام از مکالمات هم تعداد 5 سوال طراحی شده بود و مدت زمان پاسخگویی به این بخش 60 الی 90 دقیقه بود که پس از اعمال شدن تغییرات جدید از اول آگوست 2019 این بخش 3 الی 4 لکچر را دارا می باشد که برای هر کدام تعداد 6 سوال در نظر گرفته می شود و همچنین 2 الی 3 مکالمه که برای هر یک تعداد 5 سوال در نظر گرفته شده که زمان پاسخ دهی به این بخش را به 41 الی 57 دقیقه تغییر داده است. هر مکالمه یا لکچر نیز معمولا بین 3 تا 6 دقیقه طول می‌کشد.

 

2- سخنرانی‌ها و مکالمه‌های بخش لیسنینگ تافل شامل چه موضوعاتی است؟

دو نوع مکالمه در تافل مطرح می‌شود. نوع اول مکالمه‌هایی هستند که بین استاد و دانشجو در خارج از کلاس رخ میدهد. موضوع آن ممکن است در مورد مطالب مطرح شده در کلاس، تمرینها و پروژه‌های کلاسی، مشاوره درسی و … باشد. مثلا ممکن است یک دانشجو درخواست تمدید مهلت تحویل تمرین یا اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع علمی داشته باشد.

نوع دیگر مکالمات شامل صحبتهای غیر علمی بین یک دانشجو و کارمندان دانشگاه میشود. مثلا ممکن است یک دانشجو در مورد انتخاب واحد، خوابگاه، استفاده از کتابخانه یا دیگر موارد دانشگاهی به یک کارمند آموزش دانشگاه مراجعه کرده باشد.

 

در مورد لکچرها، معمولا دو نوع لکچر وجود دارد. لکچر نوع اول صحبتهای یک استاد درباره‌ی یک مطلب علمی است. در این لکچرها شما تنها صحبتهای یک فرد را میشنوید و هیچ یک از دانشجویان تعاملی با استاد ندارد. در برخی مواقع ممکن است هنگام پخش شدن لکچر لغات، اصطلاحات، تصاویر یا نقشه هایی نیز به شما نشان داده شوند که در فهم بهتر مطلب به شما کمک کند.

نوع دوم یک لکچر تعاملی است که صحبتهای یک استاد درباره‌ی یک مطلب علمی همراه با تعاملاتی بین دانشجویان و استاد است. هر دو نوع از لکچرها در واقع نوع زبان مورد استفاده توسط اساتید در کلاسهای درس را نشان میدهند. هر لکچر حدود ۵ دقیقه طول میکشد. مطالبی که در لکچرها مطرح میشوند در واقع مطالب علمی در سطح مقدماتی دانشگاهی هستند.

 

لیسنینگ تافل

 

 

2- بخش لیسنینگ تافل چقدر طول می کشد؟

در گذشته مدت زمان پاسخگویی به این بخش 60 الی 90 دقیقه بود که پس از اعمال شدن تغییرات جدید از اول آگوست 2019 یا 10 مرداد 1398 مدت زمان این بخش به 41 الی 57 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

 

2- آیا می‌توانم در هنگام گوش دادن به لیسنینگ تافل یادداشت برداری کنم؟

بله. شما می‌توانید هنگام گوش کردن یادداشت کنید.

 

3- موضوعات متداول لکچرهای تافل چیست و آیا باید برای پاسخ به این سوالات پیش زمینه ای از موضوعات مطرح شده داشته باشیم؟

موضوعات لکچرها بسیار گسترده است از جمله هنر، علم زندگی، علوم فیزیکی، علوم اجتماعی و… .  از شما انتظار نمیرود که اطلاعات قبلی درباره یک موضوع داشته باشید. تمام اطلاعاتی که برای پاسخ دادن به سوالها نیاز دارید در خود لکچرها مطرح می‌شوند.

 

4- چه تفاوتی بین سوالاتی که در لیسنینگ تافل پرسیده می شود وجود دارد؟

سوالات لیسنینگ تافل معمولا در چهار قالب مختلف طراحی میشوند:

1) چهار گزینه‌ای با یک پاسخ صحیح

2) چند گزینه ای با بیش از یک پاسخ صحیح

3) سوالاتی که از شما میخواهند ترتیب رخ دادن اتفاقات یا مراحل یک چیز را مرتب کنید.

4) سوالاتی که از شما میخواند مطالب را طبقه بندی کنید.

در برخی از سوالات یک قسمت از مکالمه یا لکچر نیز پخش میشود که بر اساس آن باید به یک سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید.

 

5- آیا در بخش لیسنینگ تافل می‌توان بعد از پاسخگویی به هر سوال و آغاز سوال بعدی، به سوالات قبلی برگشت و تصحیح نمود؟

در بخش Listetning  پس از انتخاب پاسخ نهایی توسط شما (با هر تعداد تغییر) می بایست گزینه یا دکمه        Confirm Answer (OK)  را برای تایید پاسخ خود انتخاب نمایید. پس از این شما دیگر نمی توانید به آن سوال بازگردید یا تغییری در پاسخ خود انجام دهید.

 

تافل

 

آشنایی با بخش‌های مختلف لیسنینگ تافل می‌تواند کمک بسیار زیادی به زبان‌آموزان نماید و اعتماد به نفس آنها را در حین آزمون بالا خواهد برد. ما به عنوان سایت مهارت‌های مهاجرت (مایگریشن اسکیلز)، در این مطلب سعی کردیم به تعدادی از سوالات رایج در مورد این بخش از آزمون تافل که مورد پرسش اکثریت داوطلبان است، بپردازیم. استفاده از منابع مناسب و تمرینات مکرر دو رکن اساسی برای تقویت این مهارت در آزمون تافل است. امید است که بتوانید با سعی و کوشش خود به این هدف دست یابید.

شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون تافل در دسته‌بندی‌های متعدد به سایتمایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت   www.migrationskills.ir مراجعه کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X